LES: NIEUW DIEPZEEDIER

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Advertisements

Een kijkje in de oceaan met Sebastiaan
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Het geven van een workshop
De zeester Door Dunya &Shannon.
De ratelslang Nicolas.
De dolfijn Door Silke en Joke.
Het paard Door Femke en Lizzy.
Presentatie Bijeenkomst 4
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
De eekhoorn Door Nick en Shani.
Het wild zwijn. Door Robin en Dries..
De walvis Axel & Elmo.
Het schrijven van een verhaal
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Groep 8 University Microben
Titel van de presentatie
Het schrijven van een verhaal
Kindermoment Als je iets niet kunt zien, betekent dat nog niet dat het er niet is.
Vis in het water Genesis 1:20-23
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
What will you do to change the
© UNIEK IN DE KLAS.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Transport middel van de toekomst
Probeer deze vragen te beantwoorden op je poster
De zakelijke brief – schrijven 3.3
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

LES: NIEUW DIEPZEEDIER CREATIEF DENKEN LES: NIEUW DIEPZEEDIER

LES: NIEUW DIEPZEEDIER Hydromedusa OPDRACHT: Verzin een diep-zee-dier dat nog niet is ontdekt. Gebruik je fantasie. Teken het dier en vertel erover. LES: NIEUW DIEPZEEDIER

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER LEERDOEL: Situatie: Het diepste punt van de oceaan is dieper dan de hoogste berg! Op veel plekken diep in de oceaan is nog nooit iemand geweest en veel dieren zijn nog niet ontdekt. Als we onze fantasie gebruiken kunnen we een nieuw diepzeedier bedenken dat nog nooit ontdekt is. Leerdoel: kinderen leren een beroep doen op hun fantasie. Ze ervaren vrijheid in creativiteit zonder beperkingen. LESOPBOUW: Bekijk samen het filmpje. Vertel daarna de opdrachten en stel hierbij geen voorwaarden aan het ontwerp. Daag de kinderen uit echt iets nieuws te bedenken door de fantasie de vrije loop te laten. Zorg voor verschillende tekenmaterialen en verschillende groottes van bladen waarop getekend kan worden. Stel startvragen als : -Hoe ziet jouw dier eruit en welke afmetingen heeft het? -Welke bijzondere uiterlijke kenmerken heeft jouw dier? Geef de kinderen als afsluiting de mogelijkheid te vertellen over het zeedier. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUS JE LES: Tijdens het werken kan je nog vragen stellen als: Welke bijzondere kwaliteiten heeft jouw dier? Hoe verdedigt jouw dier zich tegen vijanden? Wat eet jouw dier en hoe neemt het eten tot zich? Hoe plant jouw dier zich voort en hoe ziet een jong dier eruit? Maak bij voorkeur geen opmerkingen over hoe mooi er getekend wordt. Richt je vooral op opmerkingen over gebruik van fantasie en bijvoorbeeld originaliteit, gekke of vreemde verzinsels. UITBREIDINGSKANSEN: Etaleer deze nieuwe onderzee wereld. Laat de kinderen namen bedenken voor de dieren. Wellicht kunnen de kinderen nog een verhaal bedenken over de ervaringen met de eerste ontmoeting met dit dier. Wordt het een spannend of een heel grappig verhaal? Zijn er dieren die elkaar tegenkomen in dit verhaal? En wat gebeurt er dan? Ook bij het verhaal gaat het vooral om gebruik van fantasie en creativiteit zonder beperkingen. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: onontdekte diepzee dieren fantasie of verbeeldingskracht BRONNEN: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/wat-leeft-er-in-onze-oceanen/ https://nl.wikipedia.org/wiki/Verbeeldingskracht 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL