Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
door: Roderick Juffermans
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Het geven van een workshop
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Nee Zeggen!.
Loopbaan en burgerschap les 2
Een instructie schrijven
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactiek Lesformulier.
BOM-model PV 25/03/2014.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Art & Design Productvormgeving.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Project gamemarket Les 1.
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN LES 2: START BOUW-FASE

Cirkel Ondernemen OPDRACHT: Kijk nog eens naar je idee. Bedenk wat je nodig hebt en hoe je dit kan gaan maken. Wat doe je eerst? Wat daarna? Verzamel spullen en ga aan de slag. LES 2: START BOUW-FASE

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 2: START BOUW-FASE PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: De StartUp Cyclus is een model voor ondernemers. Fase 2 is de BOUW-fase. De kinderen werken gedurende meerdere lessen aan de BOUW-fase. Ze krijgen steeds eerst een korte uitleg en kunnen vervolgens verder met het bouwen van producten. Kinderen leren een idee omzetten in handelen door een product te bouwen. Ze verzamelen materialen en zetten stappen in een proces van opeenvolgende handelingen tot ze komen tot een product. LESOPBOUW: Geef uitleg over de BOUW-fase van de Cirkel Ondernemen. Laat de kinderen nadenken over het bedachte idee. Hoe komt het eruit te zien? Welke kleuren heeft het? Welke materialen heb ik nodig om dit te maken? Laat de kinderen zien waar ze de verschillende materialen kunnen pakken. Zorg voor nieuw en gebruikt materiaal (bijv. kurken of potjes). Om meer overzicht te hebben tijdens de BOUW-fase kan de keuze in materiaal beperkt worden. De kinderen gaan aan de slag met het bouwen van het product. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 2: START BOUW-FASE PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 2: START BOUW-FASE PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Eventueel kunnen de kinderen op een A4 tekenen of schrijven wat ze allemaal nodig hebben om dit product te maken. Ook kunnen er stappen genummerd worden van wat er eerst moet gebeuren en wat daarna. Het plan wordt op deze manier visueel. Bespreek met de kinderen dat een product beter verkoopt als het er netjes uitziet. Bedenk samen waar je op kan letten. Bijvoorbeeld lijm gebruik, stevigheid, afwerking enz. UITBREIDINGSKANSEN: Bespreek met kinderen hoe het proces tot het maken van het product verliep. Is het geworden zoals je had bedacht toen je in de IDEE-fase zat? Waar liep je tegenaan? Welke oplossing heb je toen bedacht? Wat heb je veranderd? Waar ben je tevreden over? Wat zou je een volgende keer anders doen? Bespreek dat het niet erg is als zo’n proces anders verloopt dan vooraf bedacht. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 2: START BOUW-FASE PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: startup cycle 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 2: START BOUW-FASE PLUSJEKLAS.NL