waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Constructies Een doe-les voor groep 7 Techniek.
Advertisements

Ronde 1: aan het werk gaan.
Werk voor de amusementshal Pleasure Palace VOORAF ! Neem de checklist van deze praktijkoefening voor je en lees de informatie goed door! Neem met name.
Collectief portfolio groep 3
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Portfolio
Begeleiden, hoe doe je dat?
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Onze doelen en visie in beeld
les 7 visie,concept,product
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Reclame Masters | Ik en reclame!
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Wjk.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Module 6; didactisch handelen
Coachtraining DOEN?! Dag 3
BOM-model PV 25/03/2014.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Observeren Les 7.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN LES 9: TERUGKIJKEN

Cirkel Ondernemen Terugkijk-vragen: Was het een goed idee? Wat ging goed bij het bouwen en verkopen? Hoe was de prijs? Heb ik winst gemaakt? Wat kan ik een volgende keer anders doen? OPDRACHT: Kijk terug op jouw product. Voer een gesprekje over de vragen. Vul hierna het werkblad Roos Eigen Onderneming in. LES 9: TERUGKIJKEN

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Het evalueren is onderdeel van de LEER-fase. De kinderen evalueren de eigen onderneming. Ze leren reflecteren op zichzelf. LESOPBOUW: Leg uit waarom het terugkijken op de afgelopen weken belangrijk is. Bespreek samen de vragen in de opdracht. Laat de kinderen een evaluatie maken van hun gemaakte product(en). Gebruik daarvoor het werkblad BIJLAGE Dodn9 Roos Eigen Onderneming. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Geef zelf complimenten conform de groei mindset principes. Laat de kinderen de evaluatie aan elkaar lezen/zien. Hebben de kinderen voor elkaar ook nog tips en tops? Dit kunnen ze eventueel in hun eigen evaluatie opnemen. UITBREIDINGSKANSEN: Nodig een echte ondernemer uit om te komen vertellen over het eigen bedrijf. Welk product heeft de ondernemer bedacht, hoe is het product gebouwd? Hoe gaat het verkopen? Welke conclusies trekt de ondernemer na het evalueren? En welke actiepunten komen daaruit? Vertel ook maar wat er helemaal mis ging. Waar is deze ondernemer het meest trots op? Laat de kinderen het rapport (RAPPORTAGE - ONDERNEMEN rubrieken) invullen als afsluiting van dit thema. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: feedback geven groeimindset BIJLAGEN: BIJLAGE Dodn9 Roos Eigen Onderneming RAPPORTAGE - ONDERNEMEN rubrieken 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL