waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN LES 9: TERUGKIJKEN
Cirkel Ondernemen Terugkijk-vragen: Was het een goed idee? Wat ging goed bij het bouwen en verkopen? Hoe was de prijs? Heb ik winst gemaakt? Wat kan ik een volgende keer anders doen? OPDRACHT: Kijk terug op jouw product. Voer een gesprekje over de vragen. Vul hierna het werkblad Roos Eigen Onderneming in. LES 9: TERUGKIJKEN
1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Het evalueren is onderdeel van de LEER-fase. De kinderen evalueren de eigen onderneming. Ze leren reflecteren op zichzelf. LESOPBOUW: Leg uit waarom het terugkijken op de afgelopen weken belangrijk is. Bespreek samen de vragen in de opdracht. Laat de kinderen een evaluatie maken van hun gemaakte product(en). Gebruik daarvoor het werkblad BIJLAGE Dodn9 Roos Eigen Onderneming. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL
2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Geef zelf complimenten conform de groei mindset principes. Laat de kinderen de evaluatie aan elkaar lezen/zien. Hebben de kinderen voor elkaar ook nog tips en tops? Dit kunnen ze eventueel in hun eigen evaluatie opnemen. UITBREIDINGSKANSEN: Nodig een echte ondernemer uit om te komen vertellen over het eigen bedrijf. Welk product heeft de ondernemer bedacht, hoe is het product gebouwd? Hoe gaat het verkopen? Welke conclusies trekt de ondernemer na het evalueren? En welke actiepunten komen daaruit? Vertel ook maar wat er helemaal mis ging. Waar is deze ondernemer het meest trots op? Laat de kinderen het rapport (RAPPORTAGE - ONDERNEMEN rubrieken) invullen als afsluiting van dit thema. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL
ZOEKTERMEN: feedback geven groeimindset BIJLAGEN: BIJLAGE Dodn9 Roos Eigen Onderneming RAPPORTAGE - ONDERNEMEN rubrieken 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: TERUGKIJKEN PLUSJEKLAS.NL