waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Advertisements

Hoe ik paddenstoel word
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Tweede wereldoorlog.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Online filmpjes maken. (
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Ondernemerschap E43.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Les 2: Van productie tot verkoop
Les 5: Het marketingplan
Loopbaan en burgerschap les 2
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
Les 2: Van productie tot verkoop
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE LES 4: CANVAS

OPDRACHT: Zet een volgende stap in de IDEE-fase. Vul het canvas van je onderneming in. LES 4: CANVAS

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: CANVAS BEDRIJFSPLAN PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Een volgende stap in de SHAPE-fase is het beantwoorden van vragen over je ondernemersidee in een CANVAS. De kinderen leren het ondernemersidee vanuit verschillende perspectieven te bekijken en bepalen de waarde van het product voor de klant. LESOPBOUW: Je legt de kinderen uit welke vragen er in een canvas staan en wat het belang van deze vragen is. Bij de uitleg maak je onderscheid tussen de onzichtbare achterkant van een onderneming, het midden (waarde), de zichtbare voorkant en het financiële plaatje. Daarna gaan kinderen aan de slag met hun eigen canvas. Deze maken ze in Google Drive en delen ze met jou. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: CANVAS BEDRIJFSPLAN PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: CANVAS BEDRIJFSPLAN PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Bij het geven van de uitleg is het belangrijk dat het nut van de vragen duidelijk wordt voor kinderen. Het beantwoorden van de vragen zorgt ervoor dat je vanuit verschillende perspectieven naar je idee kijkt en dat je zo de kans vergroot dat je succes hebt met je onderneming. Het beantwoorden van de vragen voorkomt dat je er later achterkomt dat je bijvoorbeeld niet aan de materialen kan komen, dat je te hoge kosten hebt, dat het teveel werk is voor de tijd die je hebt. Ook voorkomt het dat je iets maakt dat je zelf mooi of leuk vindt, maar dat de waarde voor de klant ontbreekt of dat je een doelgroep beoogt die op het verkoopmoment niet aanwezig is. UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen het canvas presenteren aan een ander kind. Vervolgens kan het luisterende kind feedback geven door de volgende vragen beantwoorden: Wat is goed? Wat zou ik zelf anders doen? Hoe zou ik dat doen? 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: CANVAS BEDRIJFSPLAN PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: canvas business model BRONNEN: https://www.businessboost.nl/business-model-canvas-template-uitleg-in-9-stappen-met-voorbeelden WERKBLAD: Google Drive document: CANVAS 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: CANVAS BEDRIJFSPLAN PLUSJEKLAS.NL