Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
COMPETENTIES VOOR 2020 Hoe de Learning Outcomes en Competenties bepalen om aan de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden?
Albert de Boer IJsselgroep
User Centred Development
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Ronde tafel 22 oktober ‘Waar het echt om gaat, is met het blote oog niet te zien’ ( Antoine de Saint-Exupery, Le Petit Prince)
Docentontwerpteams en self-efficacy
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Informatievaardigheden Feedback BPE Marja Maclaine Pont Bibliotheek Wageningen UR 30 september 2010.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock 3 1 Open University.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
Eigenaarschap voor kwaliteit
Grammar of Schooling: onderwijsconcepten voor push+pull leren
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Flitstraining RAPP-it: de snelle reflectie app
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
Proefielproduct Wander Sprenger (begeleider)
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
SDI from a technological perspective: Architecture
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Feedback geven en krijgen
Muziek - Ricky King - Medley
Thinking like an economist
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
Internationale beurs voor excellente leerlingen
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Gebruikersbijeenkomst SOWISO
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Empty handed here I come,
Helpen onderwijsevaluaties mee aan de kwaliteitscultuur?
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Radboud Beyond Borders 2018
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
The Future Teacher 3.0.
Moving Minds DNA.
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten Are your classroom colors different than what you see in this template? That’s OK! Click on Design -> Variants (the down arrow) -> Pick the color scheme that works for you! Feel free to change any “You will…” and “I will…” statements to ensure they align with your classroom procedures and rules! Irene van der Spoel © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

© Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019 Agenda Gepersonaliseerd leren Excellentietrajecten Maakt gepersonaliseed leren excellentietrajecten overbodig? Eigen ervaring © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Gepersonaliseerd leren Geen bewijs, maar wel positieve theoretische hypothese (Rood, 2017) Natuurlijk leren (Zmuda, Ullman & Curtis, 2015) Feedback (Basham, Hall, Carter & Stahl, 2016) Zelfregulering (Vrieling, 2015) Gepersonaliseerd leren © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Fases van zelfregulering Preparation Effectuation Evaluation (Zimmerman, 2000, 2006) © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Gepersonaliseerd Leren Wat Waarom Wanneer Waar Hoe (Dembo, et al., 2006) © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Gepersonaliseerd Leren (Formatief) Assessment (Sebba et al., 2007) Coaching (Basham, Hall, Carter & Stahl, 2016) Student-centred (Conradi, 2015) Learning Analytics (Redding & Temple University, 2014) Zelfregulering (Vrieling, 2015) Gepersonaliseerd Leren © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Excellentietrajecten © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

- Kwaliteitsafspraken MBO “Een van de landelijke vastgestelde beleidsthema’s waarop mbo-instellingen gericht inzetten om de onderwijskwaliteit verder te verhogen is excellent vakmanschap. Mbo-instellingen dragen zorg voor de actuele onderwijsprogramma’s, voor de verbinding met de praktijk en voor goed en boeiend onderwijs op maat. Ieders talent moet maximaal benut worden. Ook voor toptalent moet ruimte zijn.” - Kwaliteitsafspraken MBO © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Excellentietrajecten 64 mbo’s Veel vrijheid Kans voor studenten om te ontwikkelen Gericht op gemotiveerde en goed-scorende studenten © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Excellentietraject of Talentontwikkeling? © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

© Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019 Gepersonaliseerd Leren Verdieping en verbreding binnen het curriculum Student-centred Zelfregulering Coaching Excellentietrajecten Verdieping en verbreding buiten het curriculum Erkenning © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

Combineren? © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

© Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019 Eigen ervaring “Gepersonaliseerd onderwijs was niet ‘nodig’, maar het excellentietraject wel.” © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

© Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019 info@TodaysTeachingTools.com Contactgegevens © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019

© Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019 Literatuurlijst Basham, J. D., Hall, T. E., Carter Jr., R. A., & Stahl, W. M. (2016). An Operationalized Understanding of Personalized Learning. Journal Of Special Education Technology, 31(3), 126-136. doi:10.1177/0162643416660835 Conradi, R. (2015, oktober). 7 dingen die je moet weten over gepersonaliseerd leren. Geraadpleegd van https://www.onderwijsvanmorgen.nl/7-dingen-die-je-moet-weten-over-gepersonaliseerd-leren/ Dembo, M.H., Junge, L.G., & Lynch, R. (2006). Becoming a self-regulated learner: Implications for web-based education. Redding, S., & Temple University, C. L. (2014). Personal Competencies in Personalized Learning. Rood, T. (2017, 28 februari). Flip je school: het waarom van gepersonaliseerd leren. Geraadpleegd van http://wij-leren.nl/gepersonaliseerd- leren-voordelen.php Sebba, J., Brown, N., Steward, S., Galton, M., & James, M. (2007). An Investigation of Personalised Learning Approaches used by Schools (Research Report RR843). Geraadpleegd van https://www.researchgate.net/profile/Mary_James3/publication/271963078_An_Investigation_of_Personalised_Learning_Approaches_Used_ by_Schools/links/54d7403a0cf25013d036f932.pdf Vrieling, E. (2015). Zelfgestuurd leren kun je niet zelfgestuurd leren. Zimmerman, B.J. (2000). Attaining self-regulation. A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P.R. Pintrich & M. Zeidner (Red.), Handbook of self-regulation (pp. 13-39). San Diego, CA: Academic Press. Zimmerman, B.J. (2006). Development and adaptation of expertise: The role of self-regulatory processes and beliefs. In K.A. Ericsson, N. © Irene van der Spoel | TodaysTeachingTools.com | 2019