De wetenschappelijke methode

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Hoe ik paddenstoel word
Compressie: het plan Overdragen 2009/2010 Groep 5.
om deze presentatie uit te voeren
Individuele loopbaanbegeleiding
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Hoe ik paddenstoel word
Les 3 Hoofdstuk 3: Bieden (introductie) Hoofdstuk 4: Kaartwaardering
A a n a l o n z e h e l e l i e v e v r i e n d e n : O m e v e n b i j z e s t i l t e s t a a n.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
VOORLEESWEKEN Voorlezen; elke dag een feest!. WAT IS DE REDEN OM VOOR TE LEZEN? Goed voor de ontwikkeling Tijd voor elkaar Verbondenheid Moment van rust.
Thema: Thuis of tehuis? Bejaardenzorg.
Wat voor vriendin ben jij?
voor familie en vrienden van
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Lezen: doe het goed voor
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Woordjes leren.
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
De vraag is je beste vriend
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Stiftgedichten.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Gemaakt door:Râna,Tanya,Rosa,Rofaida en Cameron
Ondernemingsvormen.
Kringgesprek Religie Introductie cursus 3.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
Puntentelling Teams Geschat
Een video maken Kennis toetsen.
Financiële zelfredzaamheid
NSCCT Instructie groep 4
Literatuur V6 – les
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
NSCCT Instructie groep 5
Vaardigheden Interviewen
Kiezen met Kaarten.
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Inleiding, middenstuk, slot
Vorm 3: Partijvorm 2v1 Vrijlopen zonder bal
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
SEL Les 1: kennismaking.
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
Maak Maar Duidelijk!.
De biefstuk van het zoete water
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Kiezen met Kaarten.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Overdrachtsdocument Hallo allemaal,
GGD en KGV.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

De wetenschappelijke methode Aidan Chambers Leesclub We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Spelregels leesclub Ronde 1 bestaat uit zes quizvragen over het boek. Een van de spelers leest de vragen voor en alle spelers (inclusief voorlezer) schrijven hun antwoorden op een blaadje. Na het omdraaien van de laatste vraag, kan de voorlezer de goede antwoorden bij de docent ophalen. Daarna berekent iedereen zijn score. Ronde 2 is een algemeen vragenrondje over de tekst: de spelers benoemen om de beurt wat ze onduidelijk vonden en proberen samen een antwoord te vinden. Als de grootste onduidelijkheden opgelost zijn, begint ronde 3. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Spelregels leesclub Ronde 3 - Degene met de meeste goede antwoorden op de quizvragen mag als eerste een kaartje van de discussievragen omdraaien van een stapel naar keuze. Hij of zij geeft antwoord op de vraag, waarna de rest mag reageren. Vervolgens kiezen de overige spelers om de beurt een kaartje van een van beide stapels. Als een discussievraag herhaalt wat eerder in het gesprek al aan bod gekomen is, mag de speler die aan de beurt is een volgende kaart omdraaien. Dit gaat zo door totdat alle kaartjes omgedraaid zijn. Ronde 4 - Aan het einde van de discussie komen jullie samen tot een oordeel over de tekst. Bespreek dit eerst gezamenlijk. Haal daarna voor alle groepsleden een invulformulier op bij de docent en vul dit in. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De wetenschappelijke methode QUIZRONDE We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De wetenschappelijke methode QUIZRONDE – goede antwoorden Nee De Happy Eater Nee, want hij zegt: ‘Ik vind het er eigenlijk waardeloos, om eerlijk te zijn.’ (regel 30) Zijn haar is zwart en heel kort, je kunt tussen de stoppels door zijn grauwe schedel zien. (regel 68-69) Zijn ex en haar nieuwe vriend gaan naar een feest van een maat van hem. De ik-persoon gaat naar de bioscoop. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De wetenschappelijke methode VRAGENRONDJE Zijn er woorden of passages in het verhaal die je niet goed begreep? Bespreek de betreffende woorden/passages met je discussiepartners. Kunnen zij je de woorden/passages uitleggen? DISCUSSIERONDE Als de grootste onduidelijkheden opgelost zijn, begint ronde 3. Degene met de meeste goede antwoorden op de quizvragen mag als eerste een kaartje van de discussievragen omdraaien van een stapel naar keuze. BEOORDELINGSRONDE Klaar met alle discussievragen? Haal bij de docent een beoordelingsformulier op om in te vullen. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl