Refereeravond Jeugdgezondheidzorg 10 april 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Balans tussen hulp en recht
Advertisements

Wat is wijsheid Terugblikje Weten dat je niets weet: en toch een goede keuze maken Pauze Gesprek: Beslissen zonder dé Waarheid Afsluiting We hoeven niet.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Welkom Woondebat Haaglanden 2013 Wachten tot het overgaat of zorgen dat het goed komt?
De beste manier om woorden aan te pakken…
SBL conferentie lerarenregister
Vastenbezinning 5 maart 2012 Welkom.
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Overheid heeft Antwoord © Workshop Antwoord © Een instrument ter ondersteuning Bij het invoeren van Antwoord © Slotsymposium Benchmark publiekszaken, 20.
Gods wil met jouw leven en hoe Hij je daarheen leidt
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Zorgzame Kerk Kerk zijn in een participatiesamenleving.
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Stappenplan Samenvatten
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
7.3: Trampolinebed of hangmat? Bespreken oplossingen armoede HC Opdracht.
Politieke partijen en populisme
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Snelcurcus leerstofzuigen
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)

Plancyclus, les 2 Actualiteit
Je sectorwerkstuk presenteren
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
INITIATIE VGT. Leren kijken Vlaamse Gebarentaal is een visuele taal Ogen om te luisteren en handen om te ‘spreken’ Belang van luisteren met je ogen –
Vroegtijdige zorgplanning Waarover maak jij, je zorgen? M. Van de Wiele Ethicus :VZW Rusthuizen Zr. Van Berlaar R.Z. H. Hart Tienen 13 september 2012.
1 Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing 30 oktober 2010 Wil van der Coelen Regisseur zelfsturing.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
1……………………….. Doeltreffende samenwerking Markermeer - IJmeer 12 november 2015 Corné Nijburg.
Winkelstad Veenendaal anticyclisch en innovatief Stadswerkcafé 17 april 2014 Rick Schukking – Centrumcoördinator Peter Baten - Binnenstadsmanager.
Participatie Nieuwe Stijl Schakdeldag 21 juni 2016 Annemieke van Brunschot, VNG Heleen Smit, ministerie IenM Even voorstellen: wie zijn wij? Directie.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
De kracht van het pedagogische verhaal Theodoor van Baars en Marja Liefaard 15 oktober 2015.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
De bijbel van boven.
Naar een nieuwe aanpak Ton Eimers / Selle van der Woude 3 april 2017
Identiteit en Zelfregie
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Wie goed doet, God ontmoet
Studiedag FEBE Weldoen bij persoonlijke dilemma’s…
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
De Betekeniseconomie in de klas
H2 Op wie ga jij stemmen?.
5 rollen van de docent : verdieping
Inleiding Observatie -> totaalbeeld
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Eerlijk stoppen met werken: mogelijke rol van een basisinkomen
Workshop – Hoe werk ik samen met mijn gemeente?
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
Gebed. ‘Het grote gebod’ Thema’s: liefde – andere mensen – koninkrijk van God – opoffering - uitdaging.
Vriendschap, relaties en seksualiteit
Samenwerken in de wijk Voorstellen 4 april 2018
Hoe maak ik een goede mindmap?
Het gezegde (vraagzin van maken, pv komt vooraan)
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Les 6: non-verbale communicatie
We doen het samen Co-teaching.
Hallo ! Ontdek onze gemeenschappelijke ruimte: de Europese Unie
Doel van deze les: Een brief schrijven op een officiële manier.
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Refereeravond Jeugdgezondheidzorg 10 april 2018

Debat Debat & Dialoog

De maatschappij is ons laboratorium, niet alleen de spreekkamer. Stelling 1: De maatschappij is ons laboratorium, niet alleen de spreekkamer.

* Schrijf je eigen persoonlijke visie op de stelling in één zin op. De maatschappij is ons laboratorium, niet alleen de spreekkamer.

• Zoek iemand op die je niet (goed) kent. Stel jezelf voor. • Vraag de ander om zijn/haar zin voor te lezen. • Bevraag de ander Socratisch: Basisvraag: Hoezo? Deelvragen: a. Naar betekenis: wat bedoel je precies met …..? (Hè?) b. Naar de geldigheid: waarom vind je dat? Klopt dat wel? (Huh?) • Draai de rollen om

Stelling 2: De jeugdverpleegkundige moet de huidige werkzaamheden van de jeugdarts voor het grootste gedeelte over gaan nemen.

* Schrijf jouw belangrijkste vraag bij stelling 2 op (maximaal 7 woorden) De jeugdverpleegkundige moet de huidige werkzaamheden van de jeugdarts voor het grootste gedeelte over gaan nemen.

• Zoek (opnieuw) iemand op die je niet (goed) kent. Stel jezelf voor. • Lees je vraag voor aan de ander. • De ander geeft zijn/haar antwoord. • Bevraag de ander over dit antwoord. • Draai de rollen om.

Stelling 3: De werkgever moet meer ruimte bij de gemeenten bepleiten voor de positie van de jeugdarts in het maatschappelijk veld.

* Wat is er qua attitude nodig om minder te handelen vanuit je expertise en institutionele rol, en meer te handelen vanuit je maatschappelijke verantwoordelijkheid? De vier kardinale deugden • Moed: Welk lef heb jij persoonlijk op te brengen? Welk ongemak heb je op te zoeken, dan wel te verdragen? • Maat: Welk verlangen, welke behoefte, welke ambitie heb jij als professional los te laten? Wat moet je niet meer doen of minder gaan doen? • Wijsheid: Wat heb je, in alle eerlijkheid, onder ogen te zien? Wat is er eigenlijk aan de hand? • Rechtvaardigheid: Hoe zorg jij er zelf voor dat alle betrokken partijen recht wordt gedaan? Hoe dien jij de samenleving als geheel?