LES: NIEUW DIEPZEEDIER

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een kijkje in de oceaan met Sebastiaan
Advertisements

Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Het geven van een workshop
De zeester Door Dunya &Shannon.
Ho 7: Creatief denken.
Workshop “Begrijpend kijken”
Presentatie Bijeenkomst 4
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Het schrijven van een verhaal
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
Het schrijven van een verhaal
Kindermoment Als je iets niet kunt zien, betekent dat nog niet dat het er niet is.
Vis in het water Genesis 1:20-23
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Informatie verdraaien
© UNIEK IN DE KLAS.
Natuurles groep 4 deel I Champignons in de klas.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Probeer deze vragen te beantwoorden op je poster
Prioriteiten stellen.
De zakelijke brief – schrijven 3.3
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
<naam bedrijf> & <naam school>
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

LES: NIEUW DIEPZEEDIER CREATIEF DENKEN LES: NIEUW DIEPZEEDIER

LES: NIEUW DIEPZEEDIER Hydromedusa OPDRACHT: Verzin een diep-zee-dier dat nog niet is ontdekt. Gebruik je fantasie. Teken het dier en vertel erover. LES: NIEUW DIEPZEEDIER

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER LEERDOEL: Het diepste punt van de oceaan is dieper dan de hoogste berg! Op veel plekken diep in de oceaan is nog nooit iemand geweest en veel dieren zijn nog niet ontdekt. Als we onze fantasie gebruiken kunnen we een nieuw diepzeedier bedenken dat nog nooit ontdekt is. Kinderen leren een beroep doen op hun fantasie. Ze ervaren vrijheid in creativiteit zonder beperkingen. LESOPBOUW: Bekijk samen het filmpje. Vertel daarna de opdracht en stel hierbij geen voorwaarden aan het dier. Daag de kinderen uit echt iets nieuws te bedenken door de fantasie de vrije loop te laten. Zorg voor verschillende tekenmaterialen en verschillende groottes van bladen waarop getekend kan worden. Stel startvragen als: Hoe ziet jouw dier eruit en welke afmetingen heeft het? Welke bijzondere uiterlijke kenmerken heeft jouw dier? Geef de kinderen als afsluiting de mogelijkheid te vertellen over het zeedier. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUS JE LES: Tijdens het werken kan je vragen stellen als: Hoe heet het dier? Hoe groot is het dier? Wat eet het dier en hoe komt het aan dit eten? Welke bijzondere kwaliteiten heeft jouw dier? Hoe verdedigt jouw dier zich tegen vijanden? Maak bij voorkeur geen opmerkingen over hoe mooi getekend wordt. Richt je vooral op opmerkingen over gebruik van fantasie en bijvoorbeeld originaliteit, gekke of vreemde verzinsels. UITBREIDINGSKANSEN: Etaleer deze nieuwe onderzee wereld. Kijk of de kinderen een verhaal kunnen bedenken over de eerste ontmoeting met dit dier. Wordt het een spannend of een heel grappig verhaal? Komen de dieren elkaar tegen in dit verhaal? En wat gebeurt er dan? Ook bij het verhaal gaat het vooral om gebruik van fantasie en creativiteit zonder beperkingen. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: onontdekte diepzee dieren fantasie of verbeeldingskracht BRONNEN: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/wat-leeft-er-in-onze-oceanen/ https://nl.wikipedia.org/wiki/Verbeeldingskracht https://www.youtube.com/watch?v=KG0GKiqBMaQ https://www.museon.nl/nl/search/site/diepzee?f%5B0%5D=bundle%3Aknowledgebase_article 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES: CREATIEF DENKEN - NIEUW DIEPZEEDIER PLUSJEKLAS.NL