Les 4: iedereen is anders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Coöperatieve leerstrategieën
Advertisements

Aardrijkskunde.
Een lessenserie van drie lessen
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Introles: Opstarten + intro:
10.1: De pluriforme samenleving Intro statistiek HC Test Onderzoekje.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
Het leven geeft te denken
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Thema 1. Vier rijken vergelijken
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Bestaan buitenaardse wezens?. Een filmpje! Chileense-bergtop-maakt-ruimte-voor- telescoop
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
IN DEZE KLAS……….. FOTO'S EN POWERPOINT GEMAAKT DOOR JASPER BLOEMSMA.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Hoofdstuk 5 Grammatica zinsdelen Meewerkend voorwerp.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Differentiatie.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Rekenen.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Overtuigende tekst/betoog
Jij hoort erbij! 1 Korintiërs 12:27-31 Opdracht:
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Kwaliteitszorg
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Omschrijvingen en definities
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Natuurles groep 4 deel I Champignons in de klas.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Maatschappijleer Nadya Karim
V4 – week
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Vergelijkingen oplossen
Mens & Maatschappij D-Toets
Introductieweek Dinsdag 4 september.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
YouTube Premium Mediabegrip week
De treinrails in je lichaam
SEL Les 1: kennismaking.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
SEL Les 7: it`s up to you!.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Erosie en Sedimentatie
Is ons taalvermogen genetisch bepaald?
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Kritiek geven en krijgen
Project gamemarket Les 1.
Les 6: non-verbale communicatie
Observeren Les 7.
Eigenaarschap.
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Les 4: iedereen is anders SEL Les 4: iedereen is anders

Wat gaan we deze les leren? Dat iedereen anders is; Hoe je met die verschillen omgaat; Dat het ok is dat er verschillen zijn;

Wat gaan we doen? Bespreken en ophangen klassenregels. (5m) Kijken en bespreken van filmpje: ‘niet iedereen ziet alles hetzelfde’(5m) Spel: ‘één van de vier’ (10m) Korte bespreking spel (5m) Invullen ‘eigen profiel’ op blz 23 (10m) In tweetallen elkaars profiel bespreken: opdracht b blz 25 (10m) Afsluiting: ‘profielhussel’ (10m)

Niet iedereen ziet hetzelfde

Spel: één van de vier. De klas wordt verdeeld in vier delen; Er worden telkens vier begrippen genoemd; Ieder begrip hoort telkens bij één deel van de klas; Je gaat telkens op mijn teken in het vlak van jouw keuze staan.

Bespreking Spel: één van de vier. Welke keuzes vond je makkelijk? Welke keuzes vond je moeilijk? Hoe beïnvloeden klasgenoten jou bij je keuze?

Jouw eigen profiel Maak jouw eigen profiel op blz 23. Schrijf nergens je naam!

vergelijk in tweetallen jouw profiel Vergelijk in tweetallen elkaars profiel. Maak samen opdracht b, blz 25 Maak alleen opdracht c, blz 25

‘Profielhussel’ Knip jouw profiel uit en lever het in. Mevrouw Pieters schudt alle profielen en deelt ze willekeurig uit. Beantwoord de volgende vragen: Wat is de grootste overeenkomst tussen dit profiel en jouw eigen profiel? Wat is het grootste verschil? Waar ben je nieuwsgierig naar als je dit profiel bekijkt? Van wie denk je dat dit profiel is?