DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Advertisements

Schooloverstijgend samenwerkend leren
Rondreizen in Google Earth Workshop KNAG onderwijsdag 2010 Gert Ruepert en Daniël van Middelkoop 10 december 2010, Zwolle.
Les 1 BEIJUM IN DE TIJD VAN GRIEKEN EN ROMEINEN
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
BVL middag KSE Etten-Leur.
Online filmpjes maken. (
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Talent in Ontwikkeling
GPS coördinaten 1 en/ of 2 VMBO Docent: BE.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
AFRIKA.
Denken als een computer
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Les 3. Regel: het regelmatig presens
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Werken met internet.
Module 6; didactisch handelen
Week 1, les 5.
Hoofdstuk 1 De wereld ontdekken met de atlas
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Hoe maak ik een goede mindmap?
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT? HOE ZIET DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT? LES 3 : ONTDEK DE AARDE

OPDRACHT: Gebruik Google Earth om verschillende plekken op de aarde te bekijken. Zoek de hoogste berg, de heetste plek, de kleinste plek.. Welke vragen roept dit bij je op? LES 3 : ONTDEK DE AARDE

LEERDOEL: Met het programma Google Earth kunnen kinderen de hele wereld verkennen. De nieuwsgierigheid van kinderen wordt geprikkeld door plekken te bekijken via Google Earth met als doel vragen op te roepen bij de kinderen. LESOPBOUW: Laat stap voor stap zien hoe je een plek kunt opzoeken op Google Earth, zo leren de kinderen het programma kennen. Laat hen hierna zelf plekken opzoeken. Of laat ze gericht zoeken aan de hand van het lijstje met zoeksuggesties (zie bijlage). Laat de kinderen vervolgens vragen bedenken bij hun bezochte plekken. Waar worden ze nieuwsgierig naar? 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: ONTDEK DE AARDE PLUSJEKLAS.NL

PLUS JE LES: UITBREIDINGSKANSEN: Schrijf de vragen die de leerlingen stellen op een groot vel. Dit roept mogelijk nog meer vragen op en stimuleert het nieuwsgierig worden. Na een tijdje kunnen ze een vraag uitzoeken waar ze heel nieuwsgierig naar zijn en dat verder gaan uitzoeken. UITBREIDINGSKANSEN: Bekijk samen de de aflevering van Het Klokhuis over Google Earth: https://schooltv.nl/video/het-klokhuis-google-earth/ Laat kinderen een plek tekenen van bovenaf, het perspectief van Google Earth. Laat kinderen zich voorstellen dat ze boven de aarde zweven en zelf de plek mogen kiezen waarboven te zweven. Hoe ziet die plek eruit van bovenaf? Ze kunnen dit dan bijvoorbeeld tekenen of schilderen. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: ONTDEK DE AARDE PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: google earth het klokhuis google earth BRONNEN: https://www.google.nl/intl/nl/earth/ https://schooltv.nl/video/het-klokhuis-google-earth/ WERKBLAD Donz3 Zoeksuggesties Google Earth 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: ONTDEK DE AARDE PLUSJEKLAS.NL