Informatica - Robotica

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vlot vergaderen Welkom.
Advertisements

Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
PSD Basisstructuren programmeren.
PSD Basisstructuren programmeren.
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.
VBA en VBS Een introductie.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Cursus VHDL Aansturing van een stappenmotor Peter Slaets KHLim.
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
Klas 2 m en herhaling voor klas 3 m
Lego Mindstorm.
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
Inleiding tot programmeren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Finite State Machine (Eindige.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
Gevorderde PROGRAMMeer Les
De werkgroep O & O (Onderzoeken en Ontwerpen) Voorheen lab.vaardigheden Jaap Teule, Hageveld Lyceum - Heemskerk.
Start Stap 1 Beginsituatie Stap 2 Stap 3 Einde Eindsituatie OPEENVOLGING.
Infoavond groep 7 7 september  Wie zijn wij?  Rekenen  Wereldoriëntatie  Engels  Weektaken  Huiswerk en agenda  Natuurkamp  Verkeersexamen.
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Stelsels van vergelijkingen H5 deel 3 Hoofdstuk 10 Opgave 61, 62, 63.
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Race of champions, praktische informatie en reglement.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
RoboCup Junior Bouwen van een robot Voor de NXT Versie
Opbouw Rescue Robot behorende bij Lego Mindstorms 9797 Hoofdstuk 1. Basis 2. Ultrasone sensor 3. Lichtsensoren 4. Blikjesvanger 5. Draadhouder 6. Motoren.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Javascript. Vandaag Samenvatting vorige les PSD's Random Array's Herhalingen – For-loop – While-loop.
Proportionele Besturing
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Programmeren met Reeksen
Aardrijkskunde Introductie
Freinetschool Het Reuzenhuis Klas 5 & 6
Gevorderde programmeer les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kennismaking met programmeren
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
Logo.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Programmastructuurdiagrammen (PSD)
Kennismaking met programmeren
Getalbeelden oefenen en herkennen
Begroten & Budgetteren
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
BBR programmeren met Ardublock
Small Basic Console deel 2
BBR programmeren met Ardublock
Steen-schaar-papier Bron:
Small Basic Console deel 2
Sensoren aan de GR
Nim, een strategisch spelletje
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Getalbeelden oefenen en herkennen
Leren programmeren met Scratch
Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen. Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen.
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

Informatica - Robotica informatie over Informatica Ron Klaver Informatica - Robotica 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 1 Herkennen van foutmeldingen: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 2 Gebruik van constanten: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 2 Robot rijdt 3 keer een vierkantje In gewoon Nederlands in een PSD Programma Structuur Diagram 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 2 Robot rijdt 3 keer een vierkantje  Start    Herhaal 3 x het volgende:   Herhaal 4 x het volgende:  Vooruit motor A en C met snelheid 50  Wacht de beweegtijd   Stop motor C  Wacht de draaitijd Stop de motoren A en C 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 2 Robot rijdt 3 keer een vierkantje  Start    Herhaal 3 x het volgende:   Herhaal 4 x het volgende:  Vooruit motor A en C met snelheid 50  Wacht de beweegtijd   Stop motor C  Wacht de draaitijd Stop de motoren A en C Dit heet dus een PSD: Programma- Structuur- Diagram 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 2 Robot rijdt 3 x een vierkantje in code: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 3 Variabelen en rekenen met variabelen: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 3 Robot rijdt steeds sneller hetzelfde rondje: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 4 Gebruik van Random : 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 4 Gebruik van do {…} while (…); 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 4 Gebruik van: if (…) { … } 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 5 Gebruik van druksensor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 5 Gebruik van lichtsensor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 5 Gebruik van geluidsensor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 5 Gebruik van ultrasone- sensor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 6 Gebruik van taken: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 6 Robot heeft vooraan én achteraan een druksensor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 7 Gebruik van mutex: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

informatie over Informatica Ron Klaver Robotica – Hoofdstuk 7 Gebruik van semafoor: 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)

Informatica – PO Robotica informatie over Informatica Ron Klaver Informatica – PO Robotica Hoe nu verder? Wie maakt welke PO? Staat in de studiewijzer Sensoren genoeg? Houd je batterij/accu in de gaten! Op woensdag 16 of donderdag 17 januari presenteren PO! 10 april 2019 Informatica - Robotica © Cartesius Lyceum (2008)