HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Advertisements

Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Presentatie Bijeenkomst 3
Dit is de spreekbeurt van Esmée!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Fairtrade Gemeente Drechterland
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Ouderbijeenkomst.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Twee manieren van benadering
Didactiek Lesformulier.
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Didactiek Lesformulier.
Vergelijkingen oplossen
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Communicatie 6e les.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG? LES 6: PITCHEN

De taart uit de winkel is veel lekkerder!! Cirkel Ondernemen Het is heel duur, maar dat is logisch want ik heb heel veel stof gebruikt en.. en ook heb … bla bla bla bla…….dus toen… en daarom...blabla bla bla... De taart uit de winkel is veel lekkerder!! OPDRACHT: Wat vertel je juist niet over je product aan een klant? Doe het maar eens voor! LES 6: PITCHEN

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Fase 3 in de cyclus is de VERKOOP-fase. Een goede pitch zorgt er o.a. voor dat de klant nieuwsgierig wordt naar een product en helpt bij het verkopen ervan. Kinderen leren ‘pitchen’; een verkooppraatje vertellen bij hun product. LESOPBOUW: Geef uitleg over de VERKOOP-fase van de Cirkel Ondernemen. Leg uit wat een pitch is. Focus op twee punten hiervan: Wat kun je met het product en maakt het dus van waarde voor de klant? Wat maakt het uniek? Doe vervolgens bewust en overdreven een verkeerde (omgekeerde) pitch voor. Laat de kinderen benoemen wat verkeerd gaat. Bespreek hoe dit juist wel moet als je iets goed wil verkopen. Herhaal dit een paar keer. Laat de kinderen vervolgens in tweetallen ook een omgekeerde pitch doen. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Stimuleer kinderen om een beetje te overdrijven bij de omgekeerde pitch. Er mag bij deze oefening best gelachen worden, want eigenlijk speel je ook een beetje toneel bij een omgekeerde pitch. Laat de kinderen ook oefenen met hoe de pitch dan wel kan. Bekijk samen de aflevering van Het Klokhuis over leren pitchen. UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen aanvullend ervaren hoe ze reageren op een lastige (boze of ongeïnteresseerde) klant. Hoe blijf je vriendelijk en wat kan je dan zeggen? Speel hiervoor een rollenspel. Laat kinderen een poster maken met reclame voor het verkoopmomenten. Zo kunnen potentiële klanten al zien wanneer en wat er verkocht gaat worden. Kies een aantal plekken waar de poster kan worden opgehangen, zoals bij de ingang van de school of clubs. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL

3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL ZOEKTERMEN: pitchen BRONNEN: https://www.youtube.com/watch?v=5HkNnN5iQIc https://www.hetklokhuis.nl/algemeen/Het%20Klokhuis%20Onderneemt/tv-episode/3669/Het%20Klokhuis%20Onderneemt%3A%20Pitchen 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: PITCHEN PLUSJEKLAS.NL