De ontlastconstructie Brug Itteren De ontlastconstructie Karin Roumen 12 december 2018
Brug Itteren Brug uit 1930 Belangrijke ontsluiting van Itteren Veel zwaar verkeer
De ontlastconstructie Aangebracht in 2015 om verouderd betondek te ontzien Tijdelijke maatregel voor 5 jaar tot vervanging/renovatie brug Bestaat uit stalen platen, vast gebout aan brugdek Zwaar belast door vrachtverkeer Bouten laten los en platen klapperen Gevolg: geluidshinder Veel klachten uit de omgeving
Hoe verder tot er een nieuwe brug ligt? Vervangen/renoveren ontlastconstructie: In nauwe samenwerking met gemeente Maastricht als wegbeheerder Een goede maatregel vergt in deze situatie andere werkwijze: Bouwteam RWS, aannemer en ingenieursbureau als denktank Resultaat: een lijst van kansrijke maatregelen 1 maatregel is beoordeeld als “Quick Win” voor de korte termijn
Proefopstelling op de brug Uitgevoerd in de nacht van 6 op 7 december Rijbaan op de brug is verschoven naar zuidkant Rijloper is versmald tot 3,10m Snelheid blijft beperkt tot 30 km/u Geluidsmetingen: reductie van gemiddeld 10 dB Monitoren en evalueren We zijn benieuwd naar uw ervaringen
Hoe verder tot er een nieuwe brug ligt? Vervanging/renovatie van ontlastconstructie blijft nodig. 2 kansrijke maatregelen worden nu getoetst op maakbaarheid Beslissing in januari 2019 Voorbereiding start in februari 2019 We streven naar uitvoering in de zomer van 2019 De uitvoeringsperiode zal hinder veroorzaken
Vragen? Landelijk informatienummer Rijkswaterstaat: 0800-8002 Via de dorpsraad, Han Hamakers is ons contactpersoon