Verbranding en ademhaling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In dit hoofdstuk komt aan de orde: Achtergrondinformatie Stoornissen in de ademhaling In dit hoofdstuk komt aan de orde: Achtergrondinformatie Controleren.
Advertisements

Ademhaling Adembewegingen.
Spirometrie; wat is het en wat heb je eraan?
Ademhaling Adembewegingen.
Het reguleren van de ademhaling bij het gebruik van adembescherming
Geluiden maken en horen
Spirometrie; wat is het en wat heb je eraan?
Ginckels Walter Projectmedewerker Educatie
Ademhaling bij mens en zoogdier
Het ademhalingsstelsel
Inhoud les - Herhaling - Uitleg - Opdrachten - Film.
Thema 3 Ademhaling Ademhalingsstelsel.
A7 De ademhaling Blz:75 t/m 80.
Inhoud prisma en cilinder Eerst snel een LIVE uitleg Daarna een filmpje Daarna: KEIHARD WERKEN :D.
Afspraken VINGER OPSTEKEN LEERKRACHT PRAAT = LEERLINGEN ZWIJGEN
Hartslag en ademhaling
Gaswisseling en uitscheiding
Ademhalingsstelsel Uitwisseling O2 en CO2
Thema 6: Gaswisseling en uitscheiding
De ademhaling. Hoe verschilt in- en uitgeademde lucht? Experiment a: uitgeademde lucht ingeademde lucht Waarneming: Het kaarsje onder het bekerglas met.
Verbranding en ademhaling
Bovenste luchtwegen en ademhaling
Op je gezondheid.
Maand van gebed 1.
Ecologie Hoofdstuk 6.
Erfelijkheid en evolutie
Verbranding en ademhaling
Ecologie Hoofdstuk 6.
Verbranding en ademhaling
Bloemen, vruchten, zaden
Verbranding en ademhaling
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Verbranding en ademhaling
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Bloemen, vruchten, zaden
Planten Hoofdstuk 2.
Ordening Hoofdstuk 4.
Ordening Hoofdstuk 4.
Ordening Hoofdstuk 4.
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Voeding en vertering Hoofdstuk 2.
Vergelijkingen oplossen
Ecologie Hoofdstuk 6.
Ecologie Hoofdstuk 6.
Planten Hoofdstuk 2.
Les 1 Luchtwegen deel 1 Neusholte Mondholte Keelholte = farynx
Ecologie Hoofdstuk 6.
Bloemen, vruchten, zaden
Ordening Hoofdstuk 4.
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Ordening Hoofdstuk 4.
Bloemen, vruchten, zaden
Herhaling Module 3 Basisstof 5-8.
Planten Hoofdstuk 2.
Ordening Hoofdstuk 4.
Verbranding en ademhaling
Ordening Hoofdstuk 4.
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
DE LONGEN.
Het ademhalings-spel Ben je er klaar voor? Tip: Adem diep in,
Ademhaling (bijgesteld )
Ademhaling.
T3. Verbranding en ademhaling
Herhaling bouw en werking van de luchtwegen.
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Luchtwegen deel 1.
Transcript van de presentatie:

Verbranding en ademhaling Hoofdstuk 1

1.8 De stembanden Leerdoelen Je kunt de bouw en werking van de stembanden beschrijven

1.8 De stembanden Stembanden in je strottenhoofd Schildkraakbeen (adamsappel) Tongbeen aan bovenkant Bekerkraakbeentjes Draaien Stemspleet veranderen

1.8 De stembanden Geluid maken door stembanden te laten trillen https://youtu.be/Nl6BpnNfrqE

1.9 Vitale capaciteit Leerdoelen Je kunt omschrijven wat het ademvolume, de vitale capaciteit en het longvolume is

1.9 Vitale capaciteit Kinderen ademen per keer minder lucht in en uit dan volwassenen. Het maximale lucht is persoon ook verschillend Ademvolume: Normaal = 0,5 liter lucht in en uit Diepe inademing = 3 liter Diepe uitademing = 1,5 liter Restvolume = 3 – 1,5 = 1,5 liter

1.9 Vitale capaciteit Vitale capaciteit: Longvolume De hoeveelheid lucht dat je in en uitademt maximaal! Longvolume Hoeveelheid lucht wat achter blijft in de longen

Woordenlijst maken 1.8 De stembanden 1.9 Vitale capaciteit Schildkraakbeen Tongbeen Bekerkraakbeentjes Stembanden Stemspleet 1.9 Vitale capaciteit Volume Ademvolume Vitale capaciteit Longvolume

Opdrachten maken Maken opdracht 30 Maken opdracht 31 t/m 33 Blz. 25 WB Blz. 24 TB Maken opdracht 31 t/m 33 Blz. 26 en 27 WB Blz. 25 TB Heb je de leerdoelen behaald? Je kunt de bouw en werking van de stembanden beschrijven Je kunt omschrijven wat het ademvolume, de vitale capaciteit en het longvolume is