GBL 3.0 Positief op inhoud Respect, slachtoffer centraal 22-2-2019 GBL 3.0 Positief op inhoud Respect, slachtoffer centraal Goede kapstok, uitgangspunt Goede intenties 2 en 3 jaars- evaluatie GR 1: informatie over belangenbehartiger Heldere en behulpzame gedragsregels Negatief op inhoud Herstel staat niet voorop Teveel termijnen Naleving niet afdwingbaar Meer proces dan oplossing Te veel open normen © 2007 Conclusion
GBL 3.0 Negatief in praktijk Evaluatie na 2 jaar Positief in praktijk 22-2-2019 GBL 3.0 Negatief in praktijk Evaluatie na 2 jaar Niet afdwingbaar/papieren tijger Grondgedachte slachtoffer centraal/respect ebt weg Onvoldoende concreet Termijnenmonster In praktijk weinig naar geleefd Positief in praktijk Respect voor alle betrokkenen Breed draagvlak Opent het gesprek Meer aandacht voor conflictsituaties Een allesomvattend handboek © 2007 Conclusion
GBL 3.0 Aanbevelingen Afleggen van een eed Naleving afdwingen 22-2-2019 GBL 3.0 Aanbevelingen Afleggen van een eed Naleving afdwingen Betere marketing richting slachtoffers Meer transparantie dmv ICT Platform Permanente educatie Capaciteit bij organisaties vergroten Discussie over BGK uitbannen © 2007 Conclusion
GBL 3.0 In het oog springende aanbevelingen: 22-2-2019 GBL 3.0 In het oog springende aanbevelingen: “Herstel Voorop”: als nieuw vertrekpunt voor schadebehandeling De weg naar GBL 3.0 is belangrijker dan het eindresultaat De GBL is wederkerig: je doet het samen! © 2007 Conclusion