Viral Marketing Groep A.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
E-Collage presents.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Social Media.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Social media.
Crossmediale Communicatie
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
Kwantitatief onderzoek
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Studentencongres Reclame en PR.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Cassandra Vergote 1BaSW B
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
DMK – week 2.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Meer communiceren met een klein budget
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Het verhaal van De DigiFamilie
Team CorCom presenteert:
Fairtradegemeente Schijndel
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
THEMA 2 Nederland is overal Les 1 – De wereld in een straat
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Korte inleiding + inhoudt
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Viral Marketing Groep A

Wat? Nieuwe trend Begin jaren 90 Bedrijf/merk filmpje op internet Social Media Sneeuwbal effect

Voordelen Relatief goedkoop Doelgroep bereik Groot bereik, binnen korte tijd

Nadelen Creativiteit nodig Onduidelijkheid Campagne kan niet worden stop gezet

Voorbeelden Opvallende microsites Videoclips Online spelletjes, polls en quizzen Audiofragmenten Tell-a-friend E-cards

Resultaten Opvallende microsites Videoclips Methode Goede resultaten Opvallende microsites 53% Videoclips 47% Online spelletjes, polls en quizzen 39% Audiofragmenten 34% Tell-a-friend 30% E-cards 20%

Succesfactoren Aantrekkelijk Eenvoudig Lage drempels Lef Originaliteit

Weekplanning Wekelijks terugkomend rapport ‘’Blog’’ Wekelijks vergaderen Maken van essay

Draaiboek Scene 1: Opzet Viral Scene 2: Making of the Viral Scene 3: Zelf Viral maken Scene 4: Uitleg gebruik Viral

Vragen?