Viral Marketing Groep A
Wat? Nieuwe trend Begin jaren 90 Bedrijf/merk filmpje op internet Social Media Sneeuwbal effect
Voordelen Relatief goedkoop Doelgroep bereik Groot bereik, binnen korte tijd
Nadelen Creativiteit nodig Onduidelijkheid Campagne kan niet worden stop gezet
Voorbeelden Opvallende microsites Videoclips Online spelletjes, polls en quizzen Audiofragmenten Tell-a-friend E-cards
Resultaten Opvallende microsites Videoclips Methode Goede resultaten Opvallende microsites 53% Videoclips 47% Online spelletjes, polls en quizzen 39% Audiofragmenten 34% Tell-a-friend 30% E-cards 20%
Succesfactoren Aantrekkelijk Eenvoudig Lage drempels Lef Originaliteit
Weekplanning Wekelijks terugkomend rapport ‘’Blog’’ Wekelijks vergaderen Maken van essay
Draaiboek Scene 1: Opzet Viral Scene 2: Making of the Viral Scene 3: Zelf Viral maken Scene 4: Uitleg gebruik Viral
Vragen?