Didactisch practicum: aardappels

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het schrijven van een practicum verslag
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Biologieonderwijsconferentie | VAARDIG IN HET VMBO
Leswijzer Nieuwsbegrip
Vormen.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Thema 1 (Les 1a) Regels.
Inhoud les Herhaling Uitleg/ opdrachten Huiswerk.
Les 1: Wat heeft vuurwerk met scheikunde te maken?
Verbranding Verbranding is een proces waarbij energie vrijkomt.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Wat doet een magneet?.
Codekloppers Leren coderen. WAT GAAN WE DOEN? 4 oefen opdrachten 1 eindopdracht.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
TRENDS 2014 Hafida
PECHA KUCHA – ICT IN DE LES AARDRIJKSKUNDE VINCENT DECOSTER.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Rob Goossens Het Werkplan.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
Groep 8 University Microben
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Observeren Les 3.
Denken als een computer
Regio.
Onderhouden met Werktuigen en machines
S/k/l interviewen.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Stevigheid en beweging
Onderhouden met Werktuigen en machines
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Puntentelling Teams Geschat
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Schrijfvaardigheid Doelen:
Schoolgroepbijeenkomst
Virtuele Synthetische Biologie
DE AMERIKAANSE PRESIDENTSVERKIEZINGEN
Vergelijkingen oplossen
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
Leidinggeven voor eerste verkoper
Observeren Les 2.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden les 1.
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Les 4: iedereen is anders
Observeren Les 2.
Kritiek geven en krijgen
Les 6: non-verbale communicatie

Onderzoekend leren met WereldWad
Transcript van de presentatie:

Didactisch practicum: aardappels Feedback vragen: Hoe is de mimiek van Erik? Beweeg ik te veel met mijn handen? En is dit storend voor de klas? Articuleer ik duidelijk genoeg?

De les: Filmpje 3 vragen over aardappels Theorie vastkokend en kruimige aardappel Practicum aantonen vastkokend/kruimig evaluatie

Aardappel een aardappel toch???

3 vragen aardappels: 1: Wat zijn aardappelen? 2: Waar komt de aardappel van origine vandaan? 3: Hoeveel soorten kennen we in Nederland?

Vastkokend of kruimig aardappel? Vastkokend en kruimige aardappelen, wat is het verschil en hoe kun je dit aantonen. Waar gebruik je vastkokende aardappelen voor? Waar gebruik je kruimige aardappelen voor?

practicum: Ga in tweetallen kijken welke aardappelen vastkokend zijn en welke kruimig. Noteer dit op het bijgeleverde formulier

Feedback vragen Hoe is de mimiek van Erik? Beweeg ik te veel met mijn handen? En is dit storend voor de klas? Articuleer ik duidelijk genoeg?