werkblad 1. van: …………………………..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Wij maakten een uitstapje naar: Het Centraal Station.
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Werken met een atlas Hoe doe je het?.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
In deze presentatie ga je kijken hoe het DNA wordt
Uitleg Russisch delen.
V2G2 techniek: breien.
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Gym.
Tijdmachine Informatie les 1
Notenschrift test jezelf
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Notenschrift test jezelf
1.VUL AAN 25 PUNTEN 2. Corrigeer deze formule door toevoeging van 1 streepje: 25 Pt 3. Schrijf om het even wat : 25 Pt 4. Teken een rechthoek met drie.
BEGINNER EV3 Programmeer Les
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
I like the flowers.
Getallenlijnen voor instructies bij de kleuters.
Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Assenstelsel tekenen.
3 DE LEERJAAR VERSIE 1 Woordpakket 20 Kijk goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
3 DE LEERJAAR VERSIE 2 Woordpakket 20 Luister goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
Gecijferdheid Les 2.1 Talstelsels.
Woordjes leren.
Ukelele Snaar / positie Letter bij snaar / positie Akkoorden Akkoordenschema Tab.
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
1.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Grote getallen.. Om de 3 cijfers een stip. Begin achteraan te tellen. Duizendstip Miljoenstip Miljardstip.
Haco Euromaster afkantbank Het invoeren van de tekening van de voet van de zonnewijzer in de besturing van de machine. Kijk naar de volgende dia voor.
Leren leren: een stappenplan Als iets geen moeite kost, is het dan wel de moeite?
Kerststalletje in de nacht. Schilder een lichtblauwe rand om de witte cirkel: meng blauw met wit.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Hoe zien docenten de leeromgeving in
Woordformules 172-.
IJsster maken.
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 BB Lesweek 1
DE HERE VRAAGT: WAAR GA JE HEEN?
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
NSCCT Instructie groep 4
Wanddikte=2mm 40 A= =9mm 9. Wanddikte=2mm 40 A= =9mm 9.
NSCCT Instructie groep 5
Kommagetallen optellen en aftrekken
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Iemand heeft met haar vinger tussen de deur gezeten.
Terugkombijeenkomst na drie maanden
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
De natuurlijke getallen
Mogelijke Jezusbeelden
Terugkombijeenkomst Het jaar voorbij
De kommagetallen De kommagetallen De kommagetallen © Andre Snijers.
Hoofdstuk Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we vandaag doen? Opening
Les 3: regels en afspraken met de klas
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Vriendschap voor het leven
Transcript van de presentatie:

werkblad 1. van: ………………………….. Wijs het streepje aan waar we beginnen. Welk cijfer is dat streepje? Schrijf dat in het eerste rondje. Ga weer met je vinger staan op dit beginstreepje Ga de streepjes tellen tot aan het einde van de pijl. Hoe groot is de stap die de pijl maakt? Hoe gaat de pijl? Dus komt het erbij of gaat het eraf? Schrijf dat in het vierkantje, want dat gebeurt er. Erbij is met een + ervoor en eraf is met een – ervoor. Tel nu vanaf het cijfer 2 de streepjes door en je weet waar we eindigen. Dit schrijf je in het laatste rondje. 1 2 2 +4 6 1 2 6 -4 2 Maak nu zelf: 3 4 6 8 9 5 +4 +4 +4 5 6 7 8 6 7 + + + 3 4 8 9 5 6 Pas op: De pijl gaat nu terug, dus eraf! 1 2 5 6 7 8 -4 -4 -4

Pas op: De pijl gaat nu heen of terug, dus erbij of eraf 5 6 1 2 4 5 - - - 3 4 8 9 5 6 Pas op: De pijl gaat nu heen of terug, dus erbij of eraf 5 6 1 10 11 7 8 11 12 9 10 Deze zijn heel moeilijk. Kun je die nu ook maken? 1 3 4 Dit is de moeilijkste. Gaat het je lukken? 1

werkblad 1. Antwoordenblad Wijs het streepje aan waar we beginnen. Welk cijfer is dat streepje? Schrijf dat in het eerste rondje. Ga weer met je vinger staan op dit beginstreepje Ga de streepjes tellen tot aan het einde van de pijl. Hoe groot is de stap die de pijl maakt? Hoe gaat de pijl? Dus komt het erbij of gaat het eraf? Schrijf dat in het vierkantje, want dat gebeurt er. Erbij is met een + ervoor en eraf is met een – ervoor. Tel nu vanaf het cijfer 2 de streepjes door en je weet waar we eindigen. Dit schrijf je in het laatste rondje. 1 2 2 +4 6 1 2 6 -4 2 Maak nu zelf: 3 4 6 8 9 5 4 +4 8 6 +4 10 9 +4 13 5 6 7 8 6 7 7 +4 11 11 +4 15 12 +4 16 3 4 8 9 5 6 5 +3 8 10 +5 15 9 +6 15 Pas op: De pijl gaat nu terug, dus eraf! 1 2 5 6 7 8 6 -4 2 10 -4 6 12 -4 8

Pas op: De pijl gaat nu heen of terug, dus erbij of eraf 5 6 1 2 4 5 11 - 4 7 9 - 4 5 14 - 4 10 3 4 8 9 5 6 8 -3 5 16 -5 11 15 -6 9 Pas op: De pijl gaat nu heen of terug, dus erbij of eraf 5 6 1 10 11 13 -4 9 6 +4 10 12 +3 15 7 8 11 12 9 10 15 -6 9 13 +3 14 14 -3 11 Deze zijn heel moeilijk. Kun je die nu ook maken? 1 3 4 3 +11 14 19 -15 4 Dit is de moeilijkste. Gaat het je lukken? 1 8 +24 32