Gedragskaart Specifiek gedrag Consequenties Gedrag rood Gedrag oranje

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in het basisonderwijs
Advertisements

Mondeling Nederlands Cursus 1 – de school.
“De Waterratten Berkel-Enschot”
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Mondeling Nederlands Cursus 1 thema lichaam.
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Groepsbijeenkomst Geheime handshake.
Module 1 – Dag 4 Hallo Module 1 – Dag 4 een 1 Module 1 – Dag 4 twee 2.
Antisociaal gedrag bij kleuters op school
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
© BIJTJES TELLEN één voor één STOP.
Digibordles kegels tellen Gemaakt door: Juf Marije & Juf Sanne
Digibordles Kerstbomen juf Marije i.s.m. juf Sanne
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Connect Klanken en Letters
Welkom op de groepsavond van de groepen 3 Bladert u met ons mee?
EN VERDER… omgang met pijn door deze te dragen en te doorleven
Welkom In de groepen 5 Basisschool de Berensprong schooljaar 2011/2012.
Informatie- avond groep 6
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
Effectief rekenonderwijs
Het is hier TE GEK!.
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
wat moet ik doen 1 wat moet ik doen 2 pink bank denk schenk drink 3 wat moet ik doen 2.
Portfolio Presentatie
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Sneeuwpoppen: Goed luisteren Gertrude van Walstijn.
Rekenen met negatieve en positieve getallen
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Opbrengstwerken met het 4D-model
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Beter omgaan met ruzies
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Stedelijk basisonderwijs Storend gedrag door een andere bril bekeken …
Hallo, ik ben Lina. Vandaag ga ik naar de speelzaal. Ga je met mij mee? Wenboekje Speelzaal Tierelier.
Wenboekje Speelzaal Dikkie Dik. Hallo, wat fijn dat je komt spelen. Hang je jas en tas maar aan de kapstok..
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
Excellent leiderschap in Haarlem
Emma Linda Kymon Casper Onze namen zijn Hallo allemaal.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Kennismakingsavond 2017 Groep 6B Ruud van Meulenbroek (ma-di-vr) Monique de Betue (wo-do)
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
Module 1 Leren omgaan met dementie
Woordbenoemen Groep 6 en 7.
Agressie en geweld Voorlichting
Motorische ontwikkeling. Ouderavond groep 1-2
Kies het woord met de dubbele betekenis en leg uit waarom dat zo is.
Kies het woord met de dubbele betekenis en leg uit waarom dat zo is.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
juf Marije i.s.m. juf Sanne
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Woordpakket 5 3de leerjaar Versie 2.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Goed gedrag kun je leren! SW PBS: Positive Behavior Support
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Gedragskaart Specifiek gedrag Consequenties Gedrag rood Gedrag oranje   Specifiek gedrag Consequenties Gedrag rood Fysiek geweld Weglopen Met spullen gooien Spugen Directe consequentie: Naar de groep van de eigen leerkracht. Gedrag oranje Grof taalgebruik (Staan op de stoel) Niet luisteren naar de juf (Klimmen op tafels) (Schreeuwen ) Meegaan in gedrag van anderen STOP zeggen 3x tellen Sanctie aangeven (5 minuten op de bank tijdens buitenspel ) Gedrag groen Negeren Humor gebruiken ‘stop eens’ Wijzen of tellen met de vingers Aankijken Even aanraken Positieve feedback geven Presentatie cursus hoogbegaafdheid bijeenkomst 1