Lessenroosters podiumkunsten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een schooldag in groep 1, 2 en
Advertisements

Leefgroepen in de kleuterschool
Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Ruimtelijke Ontwikkeling in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Profielen Groep vakken die met de praktijk te maken hebben. De vakken worden niet apart gegeven, maar door elkaar. Er zijn 4 profielen.
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
Geïndividualiseerde trajecten Faculteit PSW Academiejaar
SES-Omkadering BaO Uitgangspunten Juni 2012.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Structuur secundair onderwijs
Stand van zaken draagvlak dko Klankbordgroep 28 juni 2013.
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Treden naar succes, werk en leren Het hoger beroepsonderwijs in het Vlaamse onderwijs.
Hoofdlijn Communicatie
Congres Cliëntenraden en zorginkoop
OLVP MIDDENSCHOOL EERSTE GRAAD. DE BRUGFUNCTIE VAN DE EERSTE GRAAD Specifieke opdracht: Een kwalitatieve opvang organiseren van leerlingen uit de basisschool.
Diverse maatregelen infosessie 25 augustus Welke? Actualisering opleidingsaanbod Vrijstellingen Instroom Lagere Graad Dans en Woordkunst Duur toelatingsperiode.
Keuzebegeleiding VWO VWO 3 gaat kiezen !!!
Aanpak van ongekwalificeerde uitstroom vanuit CLB CLB Veurne –
Kunstonderwijs op maat
Leren in een alternatieve leercontext infosessie 25 augustus 2014.
Praktijk en stage in de bovenbouw. Praktijk klas 3 en klas 4 BB en KB kiezen een profiel GT (GL) kiest niet, krijgt INTRA.
‘Doen wat echt het verschil maakt’ John Hattie:
Workshop evalueren Dcp
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Studiedag Basisonderwijs Provincie Vlaams-Brabant 12/11/2015 Departement Onderwijs en Vorming WAT IS STEM?
Elders Verworven Competenties Kosten en Opbrengsten.
Montessori Lyceum Amsterdam Een impressie voor betapartners “HELP MIJ HET ZELF TE DOEN”
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
Informatie avond schooltijden aanpassing 13 mei 2013 Agenda 1.Welkom; ouders, Jelte de Graaf, Monique van de Oever 2.Doel van de avond 3.Presentatie nieuwe.
1. De Academie voor Muziek, Theater & Dans Maasmechelen: Een korte geschiedenis.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Startnotitie dagactiviteiten 1.Huidige situatie 2.Stip op de horizon 3.Focus bestuurlijke aanbesteding 4.Financiële doelstellingen.
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Photoshop, Indesign en Illustrator
KUNST ALGEMEEN BEELDENDE VORMING
Prestatieregeling personeel basisonderwijs
Welkom!.
Ouderavond 3 VMBO BK.
Ze durven de taal die ik geef niet meer te gebruiken
Hoe halen we meer jongeren binnen en hoe houden we ze langer vast
Sonja Peeters (a.i. Mieke Goos), Anne Decelle: UCLL Lerarenopleiding
DKO pedagogische ontwikkelingen
Persoonsvolgende financiering Objectivering door het MDT
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
Entreeschool: samen naar een goede basis
Opleiden voor de toekomst
Voorontwerp van decreet Waar staan we?
Onderwijsdoelen in het dko
Welkom.
Hervorming DKO: personeelswetgeving
INFO- EN INSPIRATIEDAGEN
Infosessie Begrippen in de kijker Inschrijvingen
Ouderavond Havo 5 Vwo 5 Vwo 6
Les volgen in een alternatieve leercontext
Artistieke Toelatingsproeven
Stimuleringsprogramma stedelijke kavelruil
VERNIEUWINGEN VANAF SEPTEMBER 2018
Honours programma: voor wie
Level 1 is de basistraining, waarin je een begin maakt met GTD
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Workshop 5: bepalen van indicatoren
Functiebeschrijvingen DKO
Transcript van de presentatie:

Lessenroosters podiumkunsten Van bekend naar minder bekend terrein

Uitgangspunten Competenties verwerven per graad is hoofdzaak Lestijden over een schooljaar: geheel getal (behalve dans 3de gr) (Art 22 decreet). Daarbinnen kan gewerkt worden met halve lestijden, anderhalve lestijden, clusteren van hele of halve lestijden (Art 17 bvr) Creativiteit in lessenrooster ifv pedagogisch beste kansen voor lln Studieomvang van de graad ‘mag maar moet niet’ evenredig verdeeld zijn over de jaren van de graad: bv 2de graad muziek 3/3/3/3 of 2/3/4/3 of 3/3/4/2 competenties van een graad kunnen sneller verworven zijn. In dat geval mag de lln naar de volgende graad trager: een jaar langer Herinstromers: andere competenties vereisen dan voor andere lln te motiveren?

Muziek Opdracht lkn hoeft niet noodzakelijk elke week identiek te zijn: vb clustering MCV volwassenen; groepsmusiceren ifv projecten en eventueel vermijden van examenperioden in dagonderwijs. Organiseerbaarheid is uitdaging Samenstelling lessenpakket: naast het verplichte vak kiest de academie zelf, soms de lln. Bv: 1. 2de gr: een lln is niet verplicht instrument te volgen vanaf het eerste jaar: 1u MCV, 2u groepsmusiceren (GM) 2. 2de gr: 1u MCV, 1u instrument, 1u GM in alternatieve leercontext 3. 3de gr klassiek: 1ste jaar 1u instrument, 2u GM 2de jaar 1u instrument, 1u GM, 1u arrangeren 3de jaar 1u instrument, 1u 2de instr, 1u MCV JPR 3de gr FW: 1e jaar 1u instrument, 2u GM, 1 MCV FW 2de jaar 1u instrument, 2u MCV FW 3de jaar 1u instrument, 1u GM

Woordkunst-drama 3de graad: vaste sokkel, halve uren kunnen klasverdeling helpen in specifieke gevallen Optie WkD: periodiek anderhalf u woordlab, half u opsparen ifv productie of bijwonen theatervoorstellingen. 4de gr creërend acteur optie kleinkunst: sterk afhankelijk van profiel lkr. Mogelijk lessenrooster: 1ste jaar: 1u dramalab + 1u tekstschrijven en -vertolken 2de jaar: 1u dramalab + 1u instrument 3de jaar: 1u dramalab + 1u instrument

Dans 3de gr periodiek wekelijks 2u danslab ipv 2,5u, half u opsparen ifv productie(s) of bijwonen dansvoorstellingen. 4de gr periodiek wekelijks 2,5u ipv 3u danslab, half u opsparen ifv productie(s) of bijwonen dansvoorstellingen,

Wat zie je als mogelijkheden voor je eigen academie? Specifieke competenties van lkn Specifieke lokale situatie Pedagogische inzichten