Acquisitie en PR– les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

Ondernemen in de praktijk
Welkom bij de 4e workshop over:
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Communicatief gedrag + / -
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
PRESENTEREN.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Studentencongres Reclame en PR.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Presenteren en communiceren
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Vakkennis Natuurbeheer
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Presentatietechniek (elevator pitch)
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Je sectorwerkstuk presenteren
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
2017 – Digital Pixel Marketing
Ondernemingsvormen.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 1: Introductie Marketing
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Verkoopt en handelt verkoop af
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Social media Wat deel je wel en niet?.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Acquisitie en PR– les 1

Acquisitie en PR Inleiding Belang Inhoud van het vak Planning Eerste opdracht

Als manager moet je weten hoe je Belang Als manager moet je weten hoe je het eigen bedrijf kunt verbeteren jezelf op een goede manier kunt presenteren meer klanten trekt meer verkoopt aan bestaande klanten met ontwikkelingen meegaat een toolboxmeeting kunt leiden

Inhoud koud: nieuwe klanten en opdrachten werven. Acquisitie warm: nieuwe opdrachten aanbieden aan of via bestaande klanten PR Public Relations: - (naams)bekendheid vergroten, - imago verbeteren

Waar kun je aan denken bij Acquisitie? Inhoud Waar kun je aan denken bij Acquisitie? Verkooptraining Advies aan klanten Gebruik maken van je netwerk (Jezelf) presenteren Teamgesprekken leiden Bezoeken / promoten bij open dagen en vakbeurzen Waar kun je aan denken bij PR? Klanttevredenheidsonderzoek Gebruik website / sociale media

Communiceren Communiceren

Waar moet je op letten bij een presentatie? Presenteren Waar moet je op letten bij een presentatie? Houding Taalgebruik Jij vertelt het verhaal, de rest is ondersteuning Zorg dat het de toehoorders aanspreekt Beheers de stof Presenteren is te leren

Elevator pitch Een ritje met de lift kost 1 minuut. Deze presentatie dus ook. Doel: jezelf of je bedrijf presenteren Voorbeeld

Elevator Pitch 1. Duidelijke omschrijving van het probleem wat jij probeert op te lossen. 2. Leg duidelijk uit hoe jij dat gaat oplossen en hoe jouw klant er voordeel van heeft.

Elevator Pitch 4 Elementen in de pitch 1. Beknopt 2. Gemakkelijk te begrijpen 3. Onweerstaanbaar 4. Eindig met een vraag of verzoek

Elevator Pitch Opdracht - Maak een elevator pitch 1. Wat wordt het doel 2. Pitch!

Timer Stopwatch