Acquisitie en PR– les 1
Acquisitie en PR Inleiding Belang Inhoud van het vak Planning Eerste opdracht
Als manager moet je weten hoe je Belang Als manager moet je weten hoe je het eigen bedrijf kunt verbeteren jezelf op een goede manier kunt presenteren meer klanten trekt meer verkoopt aan bestaande klanten met ontwikkelingen meegaat een toolboxmeeting kunt leiden
Inhoud koud: nieuwe klanten en opdrachten werven. Acquisitie warm: nieuwe opdrachten aanbieden aan of via bestaande klanten PR Public Relations: - (naams)bekendheid vergroten, - imago verbeteren
Waar kun je aan denken bij Acquisitie? Inhoud Waar kun je aan denken bij Acquisitie? Verkooptraining Advies aan klanten Gebruik maken van je netwerk (Jezelf) presenteren Teamgesprekken leiden Bezoeken / promoten bij open dagen en vakbeurzen Waar kun je aan denken bij PR? Klanttevredenheidsonderzoek Gebruik website / sociale media
Communiceren Communiceren
Waar moet je op letten bij een presentatie? Presenteren Waar moet je op letten bij een presentatie? Houding Taalgebruik Jij vertelt het verhaal, de rest is ondersteuning Zorg dat het de toehoorders aanspreekt Beheers de stof Presenteren is te leren
Elevator pitch Een ritje met de lift kost 1 minuut. Deze presentatie dus ook. Doel: jezelf of je bedrijf presenteren Voorbeeld
Elevator Pitch 1. Duidelijke omschrijving van het probleem wat jij probeert op te lossen. 2. Leg duidelijk uit hoe jij dat gaat oplossen en hoe jouw klant er voordeel van heeft.
Elevator Pitch 4 Elementen in de pitch 1. Beknopt 2. Gemakkelijk te begrijpen 3. Onweerstaanbaar 4. Eindig met een vraag of verzoek
Elevator Pitch Opdracht - Maak een elevator pitch 1. Wat wordt het doel 2. Pitch!
Timer Stopwatch