Teken je toetsprogramma! 12/25/2018 Teken je toetsprogramma! Toetsrevolutiecongres 8 november 2018 Dr. Liesbeth Baartman Lectoraat Beroepsonderwijs Kenniscentrum Leren en Innoveren
Wie zijn jullie? Waar sta je nu? Waar werkzaam? Wat weet je al van programmatisch toetsen?
Wat gaan we doen? Basisprincipes programmatisch toetsen KIT2.0 Zelf aan de slag met tekenen en bevragen
Toetsprogramma = Argumentatie / onderbouwing => vaak in toetsbeleid Overzicht van je toetsen
Overstijgend Samenhangend Opbouw Principe 1 Overstijgend Samenhangend Opbouw
Principe 2 Hughes et al. (2012)
Principe 3 Focus / tijd besteden aan: FEEDBACK BETROUWBAARHEID FORMATIEF SUMMATIEF
Principe 4
KIT2.0 KwaliteitsInstrument Toetsprogramma
KIT2.0 Kick-off meeting Informatie verzamelen Teken je toetsprogramma Beschikbare evaluaties / cijfers Informatie verzamelen Korte interviews met studenten … Evaluatie toetsprogramma in het team TQAP: NOT meant as an audit instrument, but to facilitate critical converstation in VET teams about assessment programme quality and to help VET teachers teams make choices and substantiate these choices.
KIT2.0 Kwaliteitscriteria
Vragen + voorbeelden
Teken je toetsprogramma 12/25/2018 Teken je toetsprogramma Idee = door te tekenen en uit te leggen expliciteer je hoe je toetsprogramma eruit ziet en waarom. Met name ordeningsprincipes: wat is de volgorde / opbouw en waarom?
Teken je toetsprogramma Maak groepjes Kies “vrijwilliger” die tekent en wordt bevraagd Vragen stellers: pak kaartje uit de stapel, stel de vraag en bespreek samen Max 5 min. per kaartje!
Terugkoppeling en take-home
12/25/2018 Afronding https://intranet.sharepoint.hu.nl/HU/info/onderwijsinnovatie/Pages/default.aspx