Teken je toetsprogramma!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Transparantie bij evaluatie van stages Mia Sas Groepsvoorzitter Professionele Opleidingen HUB 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Cursus opbouw Tijdlijn Year 4 Oefenen van critical path Year 5 GP examens in juni Start IR Year 6 Afronden IR in november.
SBC blok 3 TDI 2011.
Studiedag ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ 5 juni 2008
Ed van den Berg AMSTEL UvA
Het debat de opbouw.
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Startcollege B2 Psychologie
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Retourlogistiek 4e bijeenkomst.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
Krachtige leeromgevingen Oefensessie 2: Evalueren
Als opleiding aan de slag rond evaluatie
Hedendaags toetsen in het hoger onderwijs. Waar gaat het nu over?
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
PPO Delflanden IB netwerk “Groepsgericht denken”.
Vakdidactiek 30 september Programma Waarom aandacht besteden aan voorkennis? Hoe krijg je lln aan het ‘hardop denken’? Wat is een conceptcartoon?
Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Survive The Wild Een aantal korte pagina’s vol informatica!
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Missie palliatieve zorg “…. and we will do all that we can, not only to help you die peacefully, but to live until you die” “…. and we will do all that.
De toetsing getoetst: De kwaliteit van toetsing op de lerarenopleiding onder eigen loep Martijn Peters Fedor de Beer Tamara van Schilt-Mol.
Formatief versus summatief
Anders kijken, anders doen
Regiobijeenkomsten Utrecht en Zwolle
Denken als een computer
Interactief oefenen, formatief toetsen
Huisvesting en klimaat V41
TF GRAFIEKEN TEKENEN : Oefening
Onderzoekend leren Werkt onderzoekend leren?
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Interactief oefenen, formatief toetsen
Havo-examen nascholing 2017
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Lesgeven zonder cijfer?
Hoe leren zichtbaar maken? Toolbox formatieve evaluatie
Open online aansluitingsmodules statistiek
PROEVERIJ.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Monitoren Kwaliteit van opleiden
how to create an Optimal Classroom Experience
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Open Universiteit Nederland
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Cijferloos lesgeven bij talen
Workshop Digitale Tools
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Transcript van de presentatie:

Teken je toetsprogramma! 12/25/2018 Teken je toetsprogramma! Toetsrevolutiecongres 8 november 2018 Dr. Liesbeth Baartman Lectoraat Beroepsonderwijs Kenniscentrum Leren en Innoveren

Wie zijn jullie? Waar sta je nu? Waar werkzaam? Wat weet je al van programmatisch toetsen?

Wat gaan we doen? Basisprincipes programmatisch toetsen KIT2.0 Zelf aan de slag met tekenen en bevragen

Toetsprogramma = Argumentatie / onderbouwing => vaak in toetsbeleid Overzicht van je toetsen

Overstijgend Samenhangend Opbouw Principe 1 Overstijgend Samenhangend Opbouw

Principe 2 Hughes et al. (2012)

Principe 3 Focus / tijd besteden aan: FEEDBACK BETROUWBAARHEID FORMATIEF SUMMATIEF

Principe 4

KIT2.0 KwaliteitsInstrument Toetsprogramma

KIT2.0 Kick-off meeting Informatie verzamelen Teken je toetsprogramma Beschikbare evaluaties / cijfers Informatie verzamelen Korte interviews met studenten … Evaluatie toetsprogramma in het team TQAP: NOT meant as an audit instrument, but to facilitate critical converstation in VET teams about assessment programme quality and to help VET teachers teams make choices and substantiate these choices.

KIT2.0 Kwaliteitscriteria

Vragen + voorbeelden

Teken je toetsprogramma 12/25/2018 Teken je toetsprogramma Idee = door te tekenen en uit te leggen expliciteer je hoe je toetsprogramma eruit ziet en waarom. Met name ordeningsprincipes: wat is de volgorde / opbouw en waarom?

Teken je toetsprogramma Maak groepjes Kies “vrijwilliger” die tekent en wordt bevraagd Vragen stellers: pak kaartje uit de stapel, stel de vraag en bespreek samen Max 5 min. per kaartje!

Terugkoppeling en take-home

12/25/2018 Afronding https://intranet.sharepoint.hu.nl/HU/info/onderwijsinnovatie/Pages/default.aspx