Team: Out of the boksers Applicatie: eDition Test rapport Annette Rabbelier – Scrum Master / Report Master Mark van Haaren – Cross browser Guru / Usability Expert Team: Out of the boksers Applicatie: eDition Bram van den Berg – Tester extraordiaire / Mantis gate keeper Parveesh Soekhai – Rapid Software Tester/ Security Officer
Advies De algemene indruk van de beide applicaties is overwegend positief. Bevindingen op de docentenapp zijn in de meerderheid, terwijl daar niet alle aandacht van het testteam naartoe zijn gegaan. Er staat her en der ook eDition in de docenten en leerlingen applicaties. De product owner geeft aan dat de naam ongewenst is, omdat het een interne projectnaam is. Bij het resultaten overzicht van alle groepen, wordt ook een performance verschil ervaren. Ook al zit dit niet in scope, dit is ons wel opgevallen
Testmissie Onze missie was om de onderdelen die door de PO als meest belangrijk zijn aangeduid te testen. Deze onderdelen zijn: Gebruiksvriendelijkheid rondom het resultatenoverzicht De werking van de diverse opdrachttypes die er zijn. Gebruiksvriendelijkheid in het algemeen. Functioneel alles behalve inloggen en content. Out of scope zijn: inloggen, content, security en performance Daarnaast heeft de PO aangegeven dat er geen accessibilitytests uitgevoerd hoeven te worden aangezien de resultaten hiervan al bekend zijn. De PO wilde graag dat de functionaliteit van docenten getest werd op Chromebook en de browsers IE11 en Edge. De fumctionaliteit voor leerlingen moest getest worden op Ipad en Android tablet.
Mindmap
Aanpak: We werken in rounds met focus om ervoor te zorgen dat we efficiënt kunnen omgaan met de beperkte tijd. Daarnaast worden bevindingen gerapporteerd in Mantis. Om de consistentie van de bevindingen te waarborgen, worden deze allemaal herschreven door 1 persoon. De rounds duren 30 minuten.
Samenvatting bevindingen We hebben in totaal 10 bevindingen in Mantis opgevoerd. Hiervan zijn er 4 major en 6 minor. De bevindingen hebben betrekking op het noemen van de naam eDition en de gebruiksvriendelijkheid van de docentenapplicatie