12 maart. 12 maart Marginalised people in general do not have much power over destinies because they are often not represented in decision making or.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

Proeftentamen Media Ecologie. Opbouw tentamen als opbouw cursus • 4 kennisvragen • 4 politieke vragen • 2 verdiepingsvragen.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
User Centred Development
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Paragraph  People wanted to avoid war in the future.  League of Nations (1919) had failed.  In 1945: 2 nd try: United Nations.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Easter Music By Margriet Middel and Lina Valentinčič.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
6de jaar ASO Lindsay Borremans
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Keuzevrijheid: lust of last?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
PAST CONTINUOUS TWAN FRIELING MARIJE VAN DEN HONDEL ANISHA DE VRIES.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Grammar – period 2.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Justice Gerechtigheid
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
Meewerken of tegenspreken?
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Onze Nieuwe Toekomst Our New Future
Verlangen naar God Longing for God
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
ACTmodel van psychopathologie
Rob Heyman and Ilse Mariën
Vreugde Joy.
Who knows something about scenarioplanning?
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Safe Guarding and Child Protection
Who/which voornaamwoorden
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
“I find the following assumptions about creativity to be plausible if not compelling: (1) Both nature and nurture are important determinants of creative.
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

12 maart

Marginalised people in general do not have much power over destinies because they are often not represented in decision making or policy making, even when it directly affects members of their culture. They are often denied access to the dominant culture in such matters because their discourse is not valued. Many marginalised people find their experiences interpreted for them by those in the dominant culture who control the discourse in which the interpretation proceeds.

As a result, because their discourse and experiences have so long been devalued and denigrated, it is difficult to overcome the disbelief that their experiences are indeed valid and legitimate. In order to develop the « courage to be and to speak, » it is often necessary to build up a strong sense of identity within the marginalized group. This is empowerment. K. Jankowski (1996)

Er is vanalles aan het bewegen Er is vanalles aan het bewegen. 12 maart gaat iets veranderen, ik voel het. Isabelle

Het nieuws verspreidde zich als een lopend vuurtje door Dovenland Het nieuws verspreidde zich als een lopend vuurtje door Dovenland. Meer nog: twaalf maart werd een begrip. Niemand sprak over “die avond daar over Dovencultuur en Deaf Pride op de universiteit”. Nee, iedereen sprak over “twaalf maart” en dat was blijkbaar genoeg, mensen begrepen elkaar. Die twee woorden zeiden het allemaal.”

Wat was het geheime succes van vanavond Wat was het geheime succes van vanavond? Waarom komen er zo’n 200 Doven op een doordeweekse avond speciaal naar Gent? Waarom moesten er op sommige plaatsen zelfs Gebarenkringen afgelast worden omdat iedereen naar “twaalf maart” kwam? Waarom?

Het antwoord ligt voor de hand en werd meteen duidelijk toen de eerste spreker het woord nam. Deze avond was van de Doven. En alléén van hen. Van hùn verhalen, hùn ervaringen, hùn trots, hùn Deaf Power.

Ook de horende sprekers hadden het over Doven, over hun fascinatie voor Gebarentaal en Dovencultuur. Zij waren zélf even Doof. Maartje

Het antwoord ligt voor de hand en werd meteen duidelijk toen de eerste spreker het woord nam. Deze avond was van de Doven. En alléén van hen. Van hùn verhalen, hùn ervaringen, hùn trots, hùn Deaf Power.

Ook de horende sprekers hadden het over Doven, over hun fascinatie voor Gebarentaal en Dovencultuur. Zij waren zélf even Doof. Maartje

DOOF KAN DOOF FIER

Als je zelf in een moeilijke situatie zit, zoek dan een weg voor jezelf, een manier om eruit te komen. Je zal een oplossing vinden. Je zal er één vinden. Renaat

Consciousness raising is an important aspect of empowering individuals in social movements. The interaction between rhetorical strategies of the movement and the emerging sense of self-worth in consciousness raising marks the emergence of a discourse of empowerment.

Now empowered with a rhetoric that brings a different ideology to day-to-day life, the oppressed have a new power to celebrate their heritage, to reject labels imposed on them by their oppressors, and to acquire new traits that enhance feelings of pride and power. K. Jankowski (1996)

Iedereen moest nog wel aan iemand een reactie kwijt Iedereen moest nog wel aan iemand een reactie kwijt. Iedereen zag er moe maar gelukkig uit. Sommigen kwamen me zelfs vragen “of er morgen niet nog zo’n voorstelling was”.

Een avond Dovencultuur, dat krijg je niet zomaar uit je hoofd Een avond Dovencultuur, dat krijg je niet zomaar uit je hoofd. Daar geniet je nog dagen, weken, maanden van na. Maartje

“She came out to California for a conference of people with disabilities and learned to express fears and doubts linked with being burned and deaf. She found acceptance from others, and most importantly of herself.”

Wast Dover dan Doof!