Les 1 WAT IS PROGRAMMEREN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Advertisements

Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
blauw veer diamant Ga samenzitten met twee andere aanwezigen. Kies een voorwerp van de tafel. Verzin een jeugdavond rond je voorwerp. Denk daarbij aan.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Zoombinies.
Presentatie opdracht Werkenrode. Door: Wouter, Maikel en Luke. School: Lorentz Lyceum. Klas: M3b.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
Logo’s en kleurgebruik
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Kenny Reyskens. Kenmerken  game- en ontspanningservaring zonder controller.  bestaat uit een camera en bijbehorende software voor de Xbox 360.  De.
Hot or Not Lissie Scholtes. Playstation Move Playstation Move komt uit in de herfst 2010 Door middel van 2 controllers met een lichtballetje er aan kan.
Programmeren. programmeren unplugged programmeren Deel 1: unplugged programmeren.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Ik doe mijn spreekbeurt over…
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Thema 5 TOERISME: MEER DAN EEN BEETJE REIZEN Naar volgende dia.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Doen durf of de waarheid Acteurs:Dionne en Marit Fotomaker: Manon.
Minecraft. Waarom ik Minecraft kies O Het is een spel dat ik vaak met vrienden of mijn zus speel op mijn playstation 3&4 of mijn computer.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
POPULAIRE GAMES Voor meisjes en jongens van 13 tot 18 jaar.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ben jij je eigen databaas?
Logistiek Hoe spullen komen waar ze moeten zijn!
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
Psychologie Conditioneren
Theorie wordt een feestje!
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Robots en programmeren
Kies een boek en lees om de beurt een regel van één bladzijde voor.
Aantrekkelijk formuleren
Kennismaking met programmeren
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Het 24 spel.
Programmeren is Makkelijk
Goedemorgen.
Programmeren in de Klas
Programmeren in de Klas
Level 1 - Om even bij na te denken
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
SWPBS activiteit Week 1 Les in goed gedrag in de gang geven en goed gedrag in de gang belonen met kaartjes (schoolbreed)
Wat gaan we doen vandaag?
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
beslist geen rocket science
Welkom :-).
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Laatste les van Mr. Spakman
Korte inleiding + inhoudt
En wat opdrachten bespreken
Je maakt kennis met grote getallen.
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

Les 1 WAT IS PROGRAMMEREN?

WAT IS PROGRAMMEREN?

WAT IS JE FAVORIETE VIDEOGAME? Weet je hoe ze die maken?

WELKE REGELS HEEFT FLAPPY BIRD?

MAAR WAT IS HET NOU? ...

HET IS OVERAL Minecraft, Playstation, Xbox, Nintendo, Facebook …

NIET ALLEEN IN GAMES, HET ZIT IN VAN ALLES Vliegtuigen, Tablets, Rekenmachines, Auto’s, Magnetron …

PROGRAMMEERTALEN C JAVASCRIPT PYTHON

BOMBERBOT HEEFT EEN SPECIALE ROBOT DIE JE KAN PROGRAMMEREN OM JOUW OPDRACHTEN UIT TE VOEREN

UNPLUGGED ACTIVITEIT: Menselijke Robot

OEFEN LEVEL

MISSIE 1: WAT IS PROGRAMMEREN? SPEEL BOMBERBOT MISSIE 1 Ga naar Missie 1 en los levels 1 - 13 op. Klaar? Speel verder! 1-13 MISSIE 1: WAT IS PROGRAMMEREN?

RONDJE KLAS Welke problemen kwamen jullie tegen?