Blended learning Italiaans Dominique De Guchtenaere – Het Perspectief PCVO
Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Materiaal Handboek Bis online YouTube en internet Contactles / afstandsles Moeilijkheidsgraad Interactief materiaal Oefening / activiteit / taak leerplandoelstellingen 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Werkwijze Oefening / taak / activiteit in functie van leerplandoelstellingen 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Vaste structuur Agenda Introductie Oefeningen op vorige contactles Nieuwe leerstof Verplichte taak Feedback afstandsles Facultatief 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Agenda Volledig overzicht van het schooljaar Onderwerpen per les Taken tegen de volgende les Deadline 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Inleiding Filmpje Uitleg bij afstandsles 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
4 vaardigheden 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Afstandsles Leesoefening op het thema leefomstandigheden – indeling van de woning ruimtelijke oriëntering – maanden. Doel: relevante gegevens selecteren uit de advertenties Tool: Oefeningentool in ELO 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Feedback Gegeven antwoord Juiste antwoord Automatische feedback Score 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Afstandsles Telefoongesprek met een vraag om inlichtingen i.v.m. de huur van een vakantiewoning Afstandsles Luisteroefening op het thema leefomstandigheden – indeling van de woning Logies en maaltijden - reservatie Doel: De wensen en noden van de klant bepalen Tool: Audioplayer in ELO Oefeningentool in ELO Directe feedback 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Feedback Automatische feedback Individuele feedback 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Afstandsles Schrijfoefening op het thema onthaal – personalia en beroep Vrije tijd Doel: Een kort informatief berichtje schrijven in je profiel op een sociale netwerksite Tool: Open vraag in ELO 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Feedback Gepersonaliseerde feedback Voor open vragen, b.v. profiel schrijven voor sociale netwerksite 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Afstandsles Spreekoefening op het thema onthaal – personalia Doel: Persoonlijke informatie geven Tool: Knovio Geïntegreerde audio dropbox 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Afstandsles Spreekoefening op het thema onthaal – personalia Logies en maaltijden - reservatie Doel: Informatie vragen en geven om een tafel in een restaurant te reserveren Tool: Geïntegreerde audio dropbox 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Feedback Gepersonaliseerde feedback Elke student heeft eigen feedback pagina 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Feedback door cursisten Doel: Peilen of de afstandsles voldoende lang / te lang was Vragen van de cursisten verzamelen De vragen worden beantwoord in een forum 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO
Leuke werkmethodiek. Alles ineens is wat veel om te doen Leuke werkmethodiek. Alles ineens is wat veel om te doen. In stukjes lukt het voor mij beter. Ik heb het geheel van de oefeningen over drie momenten gespreid. Met de zinnen (domande utili en perché studi italiano) had ik het meeste moeite. Extra oefeningen hierop mag. Ook de reality show als kader maakt het voor mij wat spannender. Enkele reacties Fijne manier van werken. Door de verplichte oefening is er gezonde druk en als je het eerlijk speelt, weet je ook onmiddellijk waar je staat. in mijn geval werk aan de winkel wat grammatica betreft. 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO