Blended learning Italiaans

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Het schrijven van een practicum verslag
Het tweede werkstuk.
Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
Uiterlijke structuur aanbrengen
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Innovatief leren met behulp van ICT
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Feedback Wat Soorten Door wie
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Drieslag functioneel rekenen
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
4e editie: Multi Media Methode
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Van de juridisch dienstverlener
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Workshop “Beoordelen”
Communiceren met Marloes
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
aFscheid einde schooljaar
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Medmec04 Engagement.
Tip 7: wissel je werkvormen af
DEEL 1 LES 5 De basis Les 5 Spelen met troef versie
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Minor Internet Marketing
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Blended learning in een cursus NT2 voor laaggeletterden presentatie P7-A Onderwijsdag ROC West Brabant 29 maart 2016 Jonneke
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
© Instaptoets 1.2 – 2.1 Nele Maddens. © ACHTERGRONDKADER Opdracht: - Nieuwkomers kunnen/moeten inburgeringstraject volgen - Nederlands via.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.
Reken je (niet) rijk.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Gebruikersondersteuning
Een vergadering organiseren
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Kennisclip Web toepassingen
Vergadering Personeelsdienst
Informatieavond Schooljaar
December 25, 2018.
introductie Wikiopdrachten
Chemie Overal 5e editie voor de TF
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Transcript van de presentatie:

Blended learning Italiaans Dominique De Guchtenaere – Het Perspectief PCVO

Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Materiaal Handboek Bis online YouTube en internet Contactles / afstandsles Moeilijkheidsgraad Interactief materiaal Oefening / activiteit / taak leerplandoelstellingen 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Werkwijze Oefening / taak / activiteit in functie van leerplandoelstellingen 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Vaste structuur Agenda Introductie Oefeningen op vorige contactles Nieuwe leerstof Verplichte taak Feedback afstandsles Facultatief 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO Agenda Volledig overzicht van het schooljaar Onderwerpen per les Taken tegen de volgende les Deadline 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Inleiding Filmpje Uitleg bij afstandsles 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

4 vaardigheden 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Afstandsles Leesoefening op het thema leefomstandigheden – indeling van de woning ruimtelijke oriëntering – maanden. Doel: relevante gegevens selecteren uit de advertenties Tool: Oefeningentool in ELO 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Feedback Gegeven antwoord Juiste antwoord Automatische feedback Score 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Afstandsles Telefoongesprek met een vraag om inlichtingen i.v.m. de huur van een vakantiewoning Afstandsles Luisteroefening op het thema leefomstandigheden – indeling van de woning Logies en maaltijden - reservatie Doel: De wensen en noden van de klant bepalen Tool: Audioplayer in ELO Oefeningentool in ELO Directe feedback 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Feedback Automatische feedback Individuele feedback 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Afstandsles Schrijfoefening op het thema onthaal – personalia en beroep Vrije tijd Doel: Een kort informatief berichtje schrijven in je profiel op een sociale netwerksite Tool: Open vraag in ELO 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Feedback Gepersonaliseerde feedback Voor open vragen, b.v. profiel schrijven voor sociale netwerksite 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Afstandsles Spreekoefening op het thema onthaal – personalia Doel: Persoonlijke informatie geven Tool: Knovio Geïntegreerde audio dropbox 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Afstandsles Spreekoefening op het thema onthaal – personalia Logies en maaltijden - reservatie Doel: Informatie vragen en geven om een tafel in een restaurant te reserveren Tool: Geïntegreerde audio dropbox 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Feedback Gepersonaliseerde feedback Elke student heeft eigen feedback pagina 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Feedback door cursisten Doel: Peilen of de afstandsles voldoende lang / te lang was Vragen van de cursisten verzamelen De vragen worden beantwoord in een forum 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO

Leuke werkmethodiek. Alles ineens is wat veel om te doen Leuke werkmethodiek. Alles ineens is wat veel om te doen. In stukjes lukt het voor mij beter. Ik heb het geheel van de oefeningen over drie momenten gespreid. Met de zinnen (domande utili en perché studi italiano) had ik het meeste moeite. Extra oefeningen hierop mag. Ook de reality show als kader maakt het voor mij wat spannender. Enkele reacties Fijne manier van werken. Door de verplichte oefening is er gezonde druk en als je het eerlijk speelt, weet je ook onmiddellijk waar je staat. in mijn geval werk aan de winkel wat grammatica betreft. 19/09/2018 Dominique De Guchtenaere – Het perspectief PCVO