Digitale videofragmenten in het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
Advertisements

Educatieve videotoepassingen in het voortgezet onderwijs Behoefte en beoordeling van onderwijsprofessionals.
Kan ik ICT op een leuke en zinvolle manier inzetten in mijn klas ? Ik wil de computer gebruiken bij mijn biologielessen ! Kunnen mijn kleuters zich ook.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Stichting RechtenOnline
Ontwerpprojecten In de praktijk
Toelating tot Geneeskunde in Nijmegen
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
De Kennis Creatie Spiraal binnen Stoas Hogeschool
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Zoon of dochter gaat studeren aan een universiteit Voorlichting voor Ouders Ad van Hout, coördinator aansluiting vwo-wo 25 april 2013.
Digitale talenpractica en web-gebaseerde taalleeromgevingen Sake Jager, Rijksuniversiteit Groningen Alessandra Corda, Universiteit Leiden Studiedag Talencentrum.
Leren tijdens echt werken utopie of werkelijkheid? Darco Jansen Martijn van Dongen.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Onderzoek in de onderwijspraktijk
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
ICT in het Onderwijs bij TBM
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Job Event 5 oktober 2007 HBO-i Job Event 10 oktober 2008 World Trade Center Rotterdam.
Checklist veiligheid Roeidag 2010 Marjolein Rekers.
De veranderende rol van docenten Fons Vernooij Instituut Management en Economie Johan Cruijff University.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Inrichten van een dienst Weblectures
Professie & Hoger Onderwijs 2013 Centraal staat het verder ontwikkelen en uitdragen van projectmanagement als vak Dit doen we door: het stimuleren van.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
Gebruik van video in de stagebeoordeling
De eisen aan de (aankomende) student
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Basisschool Wagenborgen.  Ouderavonden  Gezamenlijke teamvergaderingen.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Bokhove, Van Stiphout, Bruin-Muurling Wiskunde op de drempel Onderzoeken naar algebraïsche vaardigheden Christian Bokhove (SMC / FIsme) Irene van Stiphout.
+ Gevalideerd beoordelen van een gepersonaliseerd portfolio Marieke van der Schaaf Department of Education, Utrecht University
ICT in het vo Frans Peeters
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Presenteren en Etaleren
Tool WF-1: Docenten natuurwetenschappen en carrièreadvies
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Sieberdam/ROCS & KODOS
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
WetgevingsleerOnline
Grassroot: maart 2006 – juni 2006
Grassroot “Gevolgen van ziekte in het dagelijks leven”
Ruud Smit CELK RSM Erasmus University
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Workshop Digitale Tools
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Digitale videofragmenten in het onderwijs Grassrootsprojecten aan de EUR Karen Jager (OECR)

Doel Grassroots Het stimuleren en waarderen van docenten die een stap zetten met betrekking tot de inzet van ICT in hun onderwijs. De docent in beweging Het uitbreiden van inzet van ICT in onderwijs Zichtbare resultaten

Grassroots aan de EUR Gebruik van videofragmenten in onderwijs 3 faculteiten: Geneeskunde, Rechten & Bedrijfskunde 10 docenten Centrale & decentrale ondersteuning Beloning: digitale (video)camera

Top 10 gebruik video1 1 Gebaseerd op Meldgaard & Young, 2005

Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges (‘talking head’)

http://www.ggsl.strath.ac.uk/ltdu/research/default.htm

Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal

http://rechten.uvt.nl/juricam/

Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie

http://webcast.rsm.nl/BKB0004/

Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie 7) Instructievideo 1 Gebaseerd op Meldgaard & Young, 2005

Clinical skills, University of British Columbia, Canada

Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie 7) Instructievideo 6) Input van experts

http://www.digitaledidactiek.nl/dd/communiceren/162

Top 10 gebruik video 5) Video blogs

http://www.wijkagent.viavideo.nl

Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie

http://www.vip-project.nl

Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen

http://www.spinlab.vu.nl/manolo/

Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen 2) Beoordelen van vaardigheden

http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/ http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/

Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen 2) Beoordelen van vaardigheden 1) Opnames door studenten voor eigen portfolio

http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/

Meer informatie? Grassroots: http://www.surf.nl/grassroots Video in het onderwijs: http://video.surfnet.nl http://www.digitaledidactiek.nl Vragen? jager@risbo.eur.nl