Digitale videofragmenten in het onderwijs Grassrootsprojecten aan de EUR Karen Jager (OECR)
Doel Grassroots Het stimuleren en waarderen van docenten die een stap zetten met betrekking tot de inzet van ICT in hun onderwijs. De docent in beweging Het uitbreiden van inzet van ICT in onderwijs Zichtbare resultaten
Grassroots aan de EUR Gebruik van videofragmenten in onderwijs 3 faculteiten: Geneeskunde, Rechten & Bedrijfskunde 10 docenten Centrale & decentrale ondersteuning Beloning: digitale (video)camera
Top 10 gebruik video1 1 Gebaseerd op Meldgaard & Young, 2005
Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges (‘talking head’)
http://www.ggsl.strath.ac.uk/ltdu/research/default.htm
Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal
http://rechten.uvt.nl/juricam/
Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie
http://webcast.rsm.nl/BKB0004/
Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie 7) Instructievideo 1 Gebaseerd op Meldgaard & Young, 2005
Clinical skills, University of British Columbia, Canada
Top 10 gebruik video Digitale hoor- en werkcolleges 9) Gebruik authentiek materiaal 8) Beeldschermregistratie 7) Instructievideo 6) Input van experts
http://www.digitaledidactiek.nl/dd/communiceren/162
Top 10 gebruik video 5) Video blogs
http://www.wijkagent.viavideo.nl
Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie
http://www.vip-project.nl
Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen
http://www.spinlab.vu.nl/manolo/
Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen 2) Beoordelen van vaardigheden
http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/ http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/
Top 10 gebruik video 5) Video blogs 4) Case studies/ simulaties/ rollenspelen en discussie 3) Opnames van ‘echte’ gebeurtenissen 2) Beoordelen van vaardigheden 1) Opnames door studenten voor eigen portfolio
http://www.ilo.uva.nl/ontwikkeling/dividu/
Meer informatie? Grassroots: http://www.surf.nl/grassroots Video in het onderwijs: http://video.surfnet.nl http://www.digitaledidactiek.nl Vragen? jager@risbo.eur.nl