Interview voorbereiden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Zakelijk lezen Nederlands.
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Traject software. Openingsscherm Kies voor “Voortgangsvragen”, “Uitwerkingen en toelichting”, “Formulieren”, “Extra opdrachten” of “Opdrachten doorstroom.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Vergaderen.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
INTERVIEW Spreken/kijken/luisteren h1. Het interview Een goede manier om ergens achter te komen is: vragen stellen! In een interview stelt iemand vragen.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Pedagogisch werken in de wijk
Skills week 2 INFSKL01-1 week 2.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
PTA VOORLICHTING KLAS 3BB / KB. PR0GRAMMA MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN RONDOM.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
WOORDEN 2.7 HOMONIEMEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.De betekenis van de leerwoorden in deze paragraaf. 2.Wat homoniemen zijn.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Kwaliteitszorg
Beeldspraak: de vergelijking
Deel 4: Spreken en gesprekken
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Lio-praktijkonderzoek
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
S/k/l interviewen.
Welkom havo 4..
Overtuigende tekst/betoog
Aantekeningen maken en navertellen
Een reisverslag schrijven
Woorden/uitdrukkingen met een vast voorzetsel
Deel 4: Spreken en gesprekken
Instructie geven en uitvoeren
Schrijven Een Verslag.
Opdracht interview Doel
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Inleiding beoordelen.
Gesprekstechnieken Les 1.
Gesprekstechnieken Les 2.
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
Boekpresentatie.
Een (informatief) Artikel schrijven
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Les 4: iedereen is anders
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Interview voorbereiden s/k/l 3.6 Interview voorbereiden

aAn het einde van deze les weet je.. Hoe je een doel bepaalt voor het interview Hoe je een startvraag en hoofdvragen bedenkt. Op welke manieren je kan doorvragen.

Wat gaan we doen deze les? Uitleg theorie (10m) Fragment ‘College Tour’ ter inspiratie (15m) Interviewverslagen bespreken (10m) Maken opdrachten 1 t/m 6 paragraaf 3.6 blz 127-128 (25m) Pauze (5m) Uitleg opdracht ‘ interview’ (5m) Tweetallen vormen/starten voorbereiding (30m) Lezen (15m)

Doel van het interview?? DOEL??? WAT wil je te weten komen?? INFO over iets? MENING over iets?

Vraag door! Antwoord onduidelijk/onvoldoende Vraag door! Verduidelijking Meningsvragen Vraag om een voorbeeld

LEES JE IN! Inlezen Welke info heb je nodig??

Hoofdvragen en startvraag Welke vragen stel je? Vragen moet naar het doel leiden! Logische volgorde First things first! Startvraag Stel de geïnterviewde op zijn/haar gemak.

Uitleg opdracht Kies een actueel (nieuws) waarover je elkaar interviewt. Spreek af wie de interviewer is. Duur interview: 4min 4. In de klas 2x een half uur voorbereiden; spreek ook af wanneer je zelf samen oefent. Let op de punten die staan op blz 127/128+ eisen beoordelingsforumulier

Waar wordt op gelet? Stelt een startvraag Stelt open vragen Heeft zich inhoudelijk verdiept in het onderwerp. Vraagt door van het type: Verduidelijkingsvragen vragen om een mening vragen om voorbeelden Stelt een samenvattende vraag wanneer een hoofdvraag voldoende beantwoord is. Sluit het interview af met een bedankje en vraagt wat de geïnterviewde van het gesprek vond. Heeft een actieve luisterhouding.