TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Go big or go home! Maatschappelijk ondernemen in de USA & Amsterdam
Advertisements

Global Consultancy, Research & Design
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Kunstmatige Intelligentie
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
KEUZE MENU Photos Videos Articles Artists HOT 100 BILLBOARD 200 GENRES INTERNATIONAL ALL CHARTS BBMA’S 2013.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014.
Wat is privacy? 1891: Warren & Brandeis “The right to be let alone...”
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
PESTEN JULIANASCHOOL.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Hoofdkleuren: R: 0 G: 75 B: 149 R: 189 G: 0 B: 103 R: 245 G: 234 B: 207 R: 223 G: 224 B: 225 R: 248 G: 186 B: 136 R: 190 G: 227 B: 238 R: 193 G: 215 B:
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
‘ Digitaal ’ op de agenda van het lokaal cultuurbeleid Naar methodiek van Jo Caudron.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Internet en grenzen Plaatje.
Gezondheid en leefstijl
Media is er altijd en overal
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
Big Data woensdag 15 februari 2017.
Media is er altijd en overal
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
Sociale media.
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Sociale Media.
H1 Media en communicatie
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
ONTWERP EEN APP-WET TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK
Informatiebijeenkomst
ICT ICT & MEDIADESIGN INFORMATICA
WAT IS HET TOPPUNT VAN GEDULD? TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK
Welkom op mijn powerpoint
Big Data.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Big Data.
E-learning in het onderwijs
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
ACT model van menselijk functioneren
Disruptive, exponential, (big) data driven, digital transformation;
PROCES & ONTWERP les 2: ideevorming Diede de Loor.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Bert Mulder lector informatie, technologie en samenleving
Digitale geletterdheid
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
WAT SLIDE – DECK ONDERWERP TECHNOFILOSOFIE AANDACHT CATEGORIE
Burgerschap Invloed van social media
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Sociale media verslaving?
Waar krijg jij energie van?
Transcript van de presentatie:

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK HET TECHNOLOGIE – FRAMEWORK IS EEN VERZAMELING (OPEN) MATERIALEN, ONDERWIJSVORMEN, OEFENINGEN EN MENSEN MET ALS DOEL OM LEERLINGEN EN STUDENTEN EEN PERSPECTIEF BIJ TE BRENGEN OP TECHNOLOGIE. JE OP EEN GOEDE MANIER KUNNEN VERHOUDEN TOT TECHNOLOGIE ALS MENS EN ALS PROFESSIONAL IS MISSCHIEN WEL DE BELANGRIJKSTE EIGENSCHAP VAN DE KOMENDE TIJD. WE DOEN DAT DOOR TE INSPIREREN, NA TE DENKEN, TE ERVAREN EN TE GENIETEN. TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MISSIE

WEET WAAR JE HET OVER HEBT. LEER ER VAN TE GENIETEN. ‘MOOIE’ PROJECTEN/KUNSTUITINGEN/VISUALS DIE JE HELPEN OM JE PERSPECTIEF AAN TE SCHERPEN EN WAARVAN JE KUNT GENIETEN. THEORIE OEFENINGEN GENIETEN ERVAAR HET ZELF. OEFENINGEN/OPDRACHTEN/CHALLENGES OM ZELF EEN PERSPECTIEF OP DE TECHNOLOGIE TE ONTWIKKELEN DOOR ERVARING ERVAREN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK LEER ER ZELF OVER NA TE DENKEN. OEFENINGEN OM ZELF NADENKEN EN REFLECTEREN TE ACTIVEREN. ONTWERPEN, MAKEN, DIALOOG, DEBAT, SPEL, COMPETITIE. DENKEN WEET WAAR JE HET OVER HEBT. THEORETISCH KADER, SLIDEDECKS, VIDEO’S, BOEKEN, ARTIKELEN, EEN LONG READ MET PROVOCERENDE DENKBEELDEN. INSPI-REREN

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK Internet of Things Situated Crime Prevention Fake News & more Waarom een kip technologie is Infinity complex Waarom hét internet niet bestaat! GenTechnologie De schoonheid én het belang van imperfectie Blockchain Basisinkomen Data-ïsme Artificial Intelligence DATA MAATSCHAPPIJ MENSEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK OPTIMISME Over tech-optimisme en solutionisme BASIS Technologie en digitale technologie ROBOTS Menselijk contact als Mensenrecht? Winner Takes All Adaptive Manufacturing (3D). PRIVACY Wat heb je te verbergen? DISRUPTIE Kinderarbeid invoeren is ook disruptief SEKS Technoseks. Relaties en Fysiek VR / AR Q-SELF Succes is echt een keuze ECHT WAAR Het einde van de gedeelde smart INFORMATIEBubbels en Media Security, mensen worden hackbaar DATA De helende werking van Big Data GROEI Wat gebeurt er met onze banen? APPS Gijzelen ze je geest? Verslaving?

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN Look Up Video – Gary Turk One Second to the Next – Docu Werner Herzog #CaughtintheApp De gevaarlijkste plek ter wereld – roman Lindsey Lee Johnson SlideDecks met Visuals Een dag zonder telefoon… Telefoon weg in de les Foto – workshops van Smombies Challenges om te minderen Installeren Apps die bijhouden (moment, checky) Installeren Apps die minder gebruik belonen (Forest) TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK Het toppunt van… spel Wat zou je verbeteren aan je eigen apps? Ontwerp een App Social Media Ganzenbord spel Maak een App Wet Onderzoek naar gebruik (verkeer, eten, regels, slaapkamer) Het fenomeen mee-appen. Hoe voel je je als andere mensen appen ? Ben je verslaafd (verslaafden vragenlijst) MENSEN – VERSLAVING AAN APPS Chris Nodder – Evil by Design Time – Well – Spent – Community online Tristan Harris Sherry Turkle – together – alone boek – Ted Talks Diverse artikelen (Atlantic / Wired) Nir Eyal – Hooked – Clip - Boek Is daar Iemand – Wouter van Noort - boek Natasha Dow Schull – Addiction by Design Overzicht van gebruikstatistieken Long Read op technofilosofie.com Appen is het Nieuwe Roken - Boek Adam Alter - Superverslavend Onderzoeken (bv University of Kentucky)

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MENSEN – AANDACHT & INFORMATIE

Wat we kunnen leren van Pornhub (en waarom Freud gelijk had) THEORIE OEFENINGEN Wat we kunnen leren van Pornhub (en waarom Freud gelijk had) TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MENSEN – TECHNOSEKS

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MENSEN – ROBOTS - CYBORGS

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK DATA – BIG DATA

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK DATA – QUANTIFIED SELF

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK DATA - PRIVACY

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK DATA - SOLUTIONISME

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MAATSCHAPPIJ – VR / AR

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MAATSCHAPPIJ - GROEI

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MAATSCHAPPIJ – TECHNOLOGIE

TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK THEORIE OEFENINGEN TECHNOFILOSOFIE FRAMEWORK MAATSCHAPPIJ - DISRUPTIE