Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Thema verkeer.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Collectief portfolio groep 3
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 3 – Zullen we delen?.
met studievaardigheden
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Krachten [Luke:] “I can’t believe it” [Yoda:] “That is why you fail”
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Wat is stoom? wat kun je ermee doen? hoe stoom de wereld veranderde. presentatie gemaakt door Martha Heeling les bovenbouw basisschool of eerste klas vervolgonderwijs.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
SLB2 Bijeenkomst 3. Agenda Terugblik op BT2 Voorbereiding Studentpanel Vooruitblik op BT3: studiegids, toetsrooster Diversiteit.
Communicatie Les1.
Alinea: kernzin + uitwerking
Project Landal Hochwald
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Aantekeningen maken en navertellen
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Voorbereiding dierentuin: bespreking van de ingeleverde verslagen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Inhoud les Nieuw thema: Planten Aantekeningenblad Planten; De wortel
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Instructie geven en uitvoeren
Onderhouden met Werktuigen en machines
Mannelijke en vrouwelijke woorden
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Studie vaardigheden Thema 5 : Samenvatten.
Plannen en optimaliseren
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Mijn visie op onderwijs
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Communicatie 3e les.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Begeleiden Les 3.
Schrijven Zakelijke brief.
Zitobject.
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
ADL Les 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Workshop duikcomputers
ADL Les 1.
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Kritiek geven en krijgen
Project gamemarket Les 1.
Iedereen een eigen monstertje
Transcript van de presentatie:

Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet Rob Goossens Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet

Rob Goossens Programma 17 0ktober 2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: voorkennis activeren: grondbewerking en grondverzet de bodem, grond, aarde Aan de slag: met wikiwijs arrangement Evaluatie: In 3 groepen bespreken wat gevonden is. Transfer: naar buiten

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les heb je de verschillende invalshoeken waarmee je naar grond en bodem kunt kijken gezien, de belangrijkste punten genoteerd en besproken.

Rob Goossens Aan de slag: Individuele opdracht! We bekijken de 9 filmpjes uit de serie “Nederland van boven” en noteren bij elk filmpje de woorden die jij belangrijk vindt bij het onderwerp. (totaal 30 minuten) Je krijgt hiervoor een invulformulier. Groepsopdracht! (3 groepen van 4) Bepaal aan de hand van de bekeken filmpjes en de ingevulde woorden wat dit te maken heeft met het lesthema: “Werktuigen voor grondbewerking en machines voor grondverzet”. (maximaal 15 minuten) Groepsindeling staat vast. Evaluatie →

Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Klassikaal bespreken we de gevonden conclusies. Vul het ingevulde schema aan met de woorden die je groep zelf niet bedacht had. Valt je iets op?

Rob Goossens Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we naar buiten! Hoe ziet de bodem, grond er echt uit? Hoe komen we daarachter? Zien we iets opvallends? Wat kunnen we daaraan doen? En hoe? Geografisch, Omgevingsindicatoren, Profielkuil, Grondboring → conclusies, Verder een begin maken met het thema: “Werktuigen voor grondbewerking en machines voor grondverzet”. Huiswerk voor maandag 31 oktober! Kijk in Wikiwijsarrangement