Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet Rob Goossens Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Rob Goossens Programma 17 0ktober 2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: voorkennis activeren: grondbewerking en grondverzet de bodem, grond, aarde Aan de slag: met wikiwijs arrangement Evaluatie: In 3 groepen bespreken wat gevonden is. Transfer: naar buiten
Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les heb je de verschillende invalshoeken waarmee je naar grond en bodem kunt kijken gezien, de belangrijkste punten genoteerd en besproken.
Rob Goossens Aan de slag: Individuele opdracht! We bekijken de 9 filmpjes uit de serie “Nederland van boven” en noteren bij elk filmpje de woorden die jij belangrijk vindt bij het onderwerp. (totaal 30 minuten) Je krijgt hiervoor een invulformulier. Groepsopdracht! (3 groepen van 4) Bepaal aan de hand van de bekeken filmpjes en de ingevulde woorden wat dit te maken heeft met het lesthema: “Werktuigen voor grondbewerking en machines voor grondverzet”. (maximaal 15 minuten) Groepsindeling staat vast. Evaluatie →
Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsconclusie (max. 10 minuten) Klassikaal bespreken we de gevonden conclusies. Vul het ingevulde schema aan met de woorden die je groep zelf niet bedacht had. Valt je iets op?
Rob Goossens Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we naar buiten! Hoe ziet de bodem, grond er echt uit? Hoe komen we daarachter? Zien we iets opvallends? Wat kunnen we daaraan doen? En hoe? Geografisch, Omgevingsindicatoren, Profielkuil, Grondboring → conclusies, Verder een begin maken met het thema: “Werktuigen voor grondbewerking en machines voor grondverzet”. Huiswerk voor maandag 31 oktober! Kijk in Wikiwijsarrangement