Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Advertisements

Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Workshop creatief brainstormen
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet. Agenda Tijdschema van nu tot eind module Wat komt er in de procesmap Creatieve vaardigheden Startformulering.
Medmec 1 herfst Les 3.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Ho 7: Creatief denken.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Dr. Albertus Risaeusschool
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Consumentengedrag Leren I
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Convergeren: keuzes maken
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 7 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
De schrijver mee op reis
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Loopbaan en burgerschap les 3
Workshop creativiteit
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ADL Les 1.
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Transcript van de presentatie:

Direct E-mail: les 8 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 1 23/07/2018 Direct E-mail: les 8 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 1 naam docent:

Presenteer eerste concept 23/07/2018 Presenteer eerste concept Presenteer max. 1 minuut Klas: associeer, resocieer! Hoeveel ideeën kunnen we de presentatoren geven?

23/07/2018 Programma van vandaag Creativiteit: theorie en oefenen, oefenen, oefenen Jullie tweede concept

Lesdoelen Studenten hebben aan het eind van deze les een tweede concept bedacht.

Creatief denken … maar eerst: 23/07/2018 Creatief denken … maar eerst:

23/07/2018 http://www.youtube.com/watch?v=N-X8VCS_j4s&feature=related

Waar waren we? Creatief denken: Creatief waarnemen 23/07/2018 Waar waren we? Creatief denken: Creatief waarnemen Uitstellen van oordeel Flexibel associëren Divergeren Verbeeldingskracht ontwikkelen

4. Divergeren Voorbij je eerste ideeën Patronen doorbreken 23/07/2018 4. Divergeren Voorbij je eerste ideeën Patronen doorbreken ‘Hoe zou het nog anders kunnen?’ Verdubbel het aantal oplossingen

Techniek: analogon Breng de kernwoorden in beeld van onderwerp 1 Verzin een volstrekt vrij nieuw onderwerp 2 Breng daarvan ook de kernwoorden in beeld En dan: resociëren Betrek die kernwoorden dan op subject 1 Zo leg je nieuwe verbanden, buiten de bestaande patronen om

onderwerp1 onderwerp 2 resociëren

Oefening resociëren kernwoorden bedrijf kernwoorden fietspomp pag. 113, 114, 115 Creativiteit Hoe? Zo!

5. Verbeeldingskracht Ver-beelden i.p.v. ver-woorden Zeg het met plaatjes, want: Geheugen Informatie Gevoel Wensbeelden Communicatie

5. Verbeeldingskracht Hoe ruikt verse koffie? En vers gemaaid gras? 23/07/2018 5. Verbeeldingskracht Hoe ruikt verse koffie? En vers gemaaid gras? Welk geluid hoort bij vakantie? En bij een winterochtend? Hoe voelt de sfeer van een vrijdagmiddagles? Hoe voelt een aardappel? Gebruik al je zintuigen: horen, zien, voelen, ruiken

Oefening verbeeldingskracht 23/07/2018 Oefening verbeeldingskracht Denk terug aan je klaslokaal op de basisschool Probeer vooral beelden naar voren te halen Beschrijf nu de omgeving, de mensen Meer zintuigen: hoe klonk het, hoe rook het? pag. 47 Creativiteit Hoe? Zo!

http://www. youtube. com/watch http://www.youtube.com/watch?hl=nl&client=mv-google&gl=NL&v=kKQ0n3iuQNM&nomobile=1

Oefening verbeeldingskracht 23/07/2018 Oefening verbeeldingskracht Neem product van het bedrijf van je ‘buren’ plus waar het voor dient (biertap om bier te tappen, schoen om op te lopen, apparaat waar aan geduwd en getrokken wordt, enz.) Word het product en vertel hoe je je voelt als je wordt gebruikt. (Hoe zou ik mij voelen als ik een biertap was en iedere keer met een ruk wordt geopend en dan weer gesloten? Hoe zou ik mij voelen als ik 550 passagiers vervoer door de lucht over 1000 kilometer?) Wisselen pag. 119 Creativiteit Hoe? Zo!

Oefening verbeeldingskracht 23/07/2018 Oefening verbeeldingskracht Superheld! Wie is jullie superheld? (in goede of in kwade zin) Hoe ziet de held er uit? (maak hem/haar levend, wat kan hij/zij allemaal?) Hoe gaat jou held het doel bereiken? (doel uit jullie plan) En/of: hoe brengt de held de boodschap over? pag. 117 en 118 Creativiteit Hoe? Zo!

Opdracht : Ontwikkel een geheel nieuw tweede concept voor de DEM. 23/07/2018 Opdracht : Ontwikkel een geheel nieuw tweede concept voor de DEM. Verwerk dit in één sheet, of vel papier, of … één ‘ding’

Presenteer jullie tweede concept Laat het zien en licht het kort toe (1 minuut) Klas: verbeeldingskracht! Wat zie je? Wat hoor je? Wat voel je? Wat ruik je? Superheld: hoe pakt jouw superheld dit aan?

Opdracht : Ontwikkel een geheel nieuw derde concept voor de DEM. 23/07/2018 Opdracht : Ontwikkel een geheel nieuw derde concept voor de DEM. Neem dit mee naar de volgende les