Voorlopige bevindingen controle 2016

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
voor financiële rapportages
Advertisements

Decentralisatie Wmo in de Drechtsteden: innovatiekracht Regio Drechtsteden, Innovatieagenda Wmo, 5 december 2013.
Laat u wat liggen ? Bianca Steentjes RO Reinier Gosselink RA
XBRL in Perspectief - internationaal - Belastingdienst
Van Federatie naar Fusie: geloof en gemeente centraal
Bijeenkomst Doelstelling 2 Groot Oost 25 januari 2007.
Stand van zaken WAK 2 – Pabo Jan Haan. Kennisbases  juni interne legitimering door vakdocenten pabo’s;  juli verwerking opmerkingen interne legitimering.
LOM traject bodem Versnelde ketenanalyse Interventiestrategie Draagvlakontwikkeling Implementatie -bodemtaken -erkenningentoets -toezichtsloket.
Bestuurlijk overleg gemeente Amersfoort
Visum en overheidsopdrachten
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Definitief prijsvoorstel BW 2016
Themabijeenkomst 18 september BVSB - Doelen en ambitie Kennisuitwisseling Ontmoeting Professionalisering.
Welkom! P. Bongers Jaarteamleider klas 3 en 4 Informatieavond klas 3.
OUDERAVOND Welkom! Klas … Naam mentor:……… Presentatie
Wat gebeurt er met mijn jaarcijfers?
Een heel fijn zelfonderzoek
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Solidariteit in het sociaal domein Regionaal verdelen van kosten en risico’s, balans en vooruitblik Ard Schilder, 5 november 2015 Tijd voor een relatie.
3 HAVO OUDERAVOND 23 september 2015 WELKOM. Programma van de avond Welkom De heer Louter: conrector. Mevrouw Holwerda, coördinator. De heer Van Gorkum:
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân Wat is de rol van Sociaal Domein Fryslân? Dinsdag 16 juni 2015.
Ideeën voor doorontwikkeling Hervormingsagenda Rijksdienst November 2013 DG OBR.
Bijeenkomst naar aanleiding van Rapport Ecorys Beleidsdoorlichting “Positie van de client “ Brigitte Zonneveld Plv. Directeur Markt & Consument.
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 17 november 2009.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse Regio 1 maart 2016.
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Raadsinformatiebijeenkomst decentralisaties sociaal maatschappelijk domein Datum: 27 augustus 2013 Gemeente: Dordrecht.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bespreking Plan van aanpak accountantscontrole 2012 Gorinchem, 23 oktober 2012 Rein-Aart van Vugt Chantal Wemmerus.
De financiële klappen voor Enschede Eelco Eerenberg 28 augustus 2015.
Dekkingsplan ten behoeve van definitieve begroting
4 juni 2015 presentatie aan de Raad over: (concept) Jaarrekening e Bestuursrapportage 2015 Voorjaarsnota 2015.
Decentralisaties en gegevensverwerking. Even voorstellen Henk Wolsink Teamleider Algemeen Juridische Zaken gemeente Hengelo Adhoc werkgroep privacy provinciebreed.
Jaarrekening en Jaarverslag 2011 R&A-commissie, 14 mei 2012.
Gemeente Delft 7 mei  Inhoud ◦ Financiële positie ◦ Ambities.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bevindingen jaarrekeningcontrole 2014 Gemeente Dordrecht Dordrecht Rein-Aart van Vugt JaapJan Visser 1 Auditcommissie.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bevindingen jaarrekeningcontrole 2013 Gemeente Dordrecht Dordrecht Rein-Aart van Vugt JaapJan Visser 1 Auditcommissie.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bespreking auditcommissie Plan van aanpak accountantscontrole 2010 Dordrecht 24 augustus 2010 Rein-Aart van Vugt.
Jaarrekening en Jaarverslag 2013 R&A-commissie, 21 mei 2014.
Tafel 4: AFRONDING FASE 1. Agenda – Verslag – Toelichting tarieven Open eindjes uitgelicht – Doorlopen.
STICHTING RUIMTE VOOR ONDERWIJS EN KINDEROPVANG Mr J.W. (Jan) Schraven maart 2014 Verkenning Doordecentralisatie Dordrecht.
WIJ Eindhoven Masterclass transitie jeugdzorg regio 1 november 2012.
Accountantscontrole Beoordeling registratiesystemen 18 juni 2009 Utrecht 1 Stedendag verantwoording GSBIII
Roger van Boxtel Anders werken bij de lokale Overheid 17 maart 2011.
Vpb-plicht overheidsondernemingen Eric van den Hurk Manager Step in Control VPB & Audit.
Kosten sociaal domein 2015 COMMISSIE SAMENLEVING 29 MAART 2016.
Jaarrekening 2013 Auditcommissie Maandag 2 juni 2014.
20 november 2008  Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 drs. Neil van Engelen RA.
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Jeugdwet en Wmo 2017 Noord/Midden-Drenthe.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bevindingen jaarrekeningcontrole 2015 Gemeente Dordrecht Dordrecht Rein-Aart van Vugt JaapJan Visser 1 Auditcommissie.
Introductie Financiën 22 april 2014 Richard Wiskerke, afdelingshoofd Financiën.
Invoering Vennootschapsbelasting. Inhoud VPB in persperctief Raamwerk van de wet Regionaal PVA met lokale verantwoordelijkheid Waar staan we nu.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bevindingen jaarrekeningcontrole 2010 Gemeente Dordrecht Dordrecht Rein-Aart van Vugt JaapJan Visser 1 Auditcommissie.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Voorlopige bevindingen jaarrekeningcontrole 2015 Gemeente Dordrecht Dordrecht Rein-Aart van Vugt JaapJan Visser.
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Meicirculaire 2017 gemeentefonds
Prinsenbosch Gilze Omwonenden-bijeenkomst 5 april 2017.
Scholingsvouchers voor werkzoekenden
In Control in het Sociaal Domein Met best practices!
Jaarrekening 2016 Presentatie Open Huis d.d. 1 juni 2017.
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse
Nationale Dagen BBvAG november 2017
Update financiële positie per eind 2015 – waarom nu een korte versie?
BEWINDVOERING Wet van 17 maart 2013.
Evaluatie Verdeelmodellen Sociaal Domein
HET IS DE TAAK VAN DE GEMEENTE OM TE ZORGEN VOOR ALLE INWONERS.
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Jaarrekening 2018 Presentatie Open Huis d.d. 6 juni 2019.
Accountantsverslag 2017 / Pre-audit 2018
Transcript van de presentatie:

Voorlopige bevindingen controle 2016 Gemeente Dordrecht 7 juni 2017

Controleproces jaarrekening 2016 Voorjaar 2017 7 juni 2017

Bevindingen controle 2016 Controle in 2 fasen opgeknipt: Taken die gemeente zelf uitvoert (maart/april 2017). Controle verwerking geldstromen decentralisaties / overige uitbestede zaken (juni 2017). Uitkomsten tot nu toe:(stand van zaken 17/5/2017) Aantal bevindingen en/of omissies beperkt (EU-aanbesteding). Nog aantal zaken onder handen, zie volgende sheet. Financiële positie stabiel – reservepositie ongeveer > € 400 miljoen (= cijfers maart 2017 = voorlopige cijfers). Afronding controle kan/zal nog leiden tot wijzigingen leiden in definitieve jaarrekening 2016.

Wat is nog to do? De volgende zaken zijn nog onder handen: (stand van zaken 17/5/2017) (Beoordeling) verwerking definitieve cijfers decentralisaties (DGJ / SDD) (Beoordeling) verwerking resultaat Beschermd Wonen Afwikkeling beoordeling Vpb-positie Evaluatie controle (wegen fouten en onzekerheden, hangt ook af van bovenstaande) Beoordeling aangepaste jaarstukken 2016 Formele afwikkeling controle (interne review etc., kan pas worden afgerond na controles sociaal domein) inclusief rapport en verklaring.

Vragen? Insert your footer here