De luchtballon discussiespel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Handvatten voor implementatie in het examenprogramma
KLOKLEZEN Wat wil je oefenen ? Klik op jouw keuze UUR HALF UUR
Spaans voor beginners 6 7 Online Spaans leren via de beproefde SuperMemo-methode. U gaat in uw eigen tempo door de cursus, maar wordt wel zeer.
HOE MOET JE GELDIG STEMMEN?
Oplossingsstrategieën
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Kennis - Intelligentie
Spreken met Grandes Lignes en Paso Adelante 18 januari 2011.
Moord! Dit is de titelslide. Deze slide kan al aanstaan als de leerlingen de klas binnen komen. Dan is meteen duidelijk wat er gaat gebeuren. Mysterie.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Samenvatten.
DEEL 1 LES 4 De basis Les 4 Snijden versie
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Schatronde.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test Groep 5.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Argumenteren en betogen II
Stemexamen.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Tragedy of the commons.
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
Creatief schrijven.
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Leer de notenamen G – positie laag.
Overtuigende tekst/betoog
Kringgesprek Religie Introductie cursus 3.
Communicatie Les 1.
H2 Op wie ga jij stemmen?.
Leer de notenamen G – positie hoog.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Thema 4: Zo bereik je meer
De spijsvertering BLOKBOEK NATUUR – LES 7.
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
5 rollen van de docent : verdieping
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
LESMATERIAAL BIJ LEER BRIDGE MET BERRY DEEL 1
Vooraf: Welkom, Ga lekker zitten >> Jasje uit
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
beslist geen rocket science
DEEL 1 LES 4 De basis Les 4 Snijden versie
Leer de notenamen G – positie laag.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Loopbaan en burgerschap les 3
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Inzicht in postoperatieve wondinfecties
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
G14 2 Vraagstukken met recht en omgekeerd evenredige grootheden M A R
Laatste les van Mr. Spakman
Module 1 What’s Love Lesmethode Seksualiteit en Weerbaarheid.
Rollenspel Europese besluitvorming
Rollenspel Europese besluitvorming
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

De luchtballon discussiespel

Doel van deze les -Oefenen met argumenteren en overtuigen.

situatie *Vijf bekende personen zitten in de luchtballon. *De luchtballon gaat recht op een berg af! *Om te overleven moet er mensen uit…

Ronde 1 *Het doel van deze ronde is om in één minuut te vertellen waarom jouw personage zo geweldig is. *Klasgenoten hebben twee stemmen en bepalen wie er mag blijven. *Stem op degene die het MINST overtuigend was! *De twee leerlingen met de meeste stemmen moeten de ballon verlaten. De andere drie leerlingen gaan door naar de tweede ronde.

Ronde 2 *in een speech van één minuut uitleggen waarom hun medepassagiers uit de ballon gegooid moeten worden. *GEEN herhaling van ronde 1 *Probeer de minpunten van een ander op te noemen! *elke leerling heeft één stem en stemt op de meest overtuigende deelnemer *De leerling met de meeste stemmen wint het ballondebat