SEO Seminar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Les 4 cursus WordPress. Wat gaan we doen (1) 1. Importeren via Word problemen 2. Alle pagina’s en berichten verwijderen, incl prullenbak leegmaken 3.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan populariteit Fundering.
Contentbeheerders bijeenkomst 14 februari Waar staan we nu? Een imposant bouwwerk gerealiseerd in aantal jaren.
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Presentatie nieuwe media
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Facebook Zie de kansen!.
Hoe ZELF een STUDIE plaatsen op de VVOG-website Indien u moeilijkheden hebt bij een eerste poging Bel gerust naar uw webmaster Luc De Baene 0475/
SEO Tools.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Twitterstream Help mee! What’s in a name? Positionering van de SVGB in het project What’s in a name? Verdere tekst Op deze site kunt u een opiniestuk van.
Minor Internet Marketing
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Minor Internet Marketing
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Organisatie van de LGOG Website. Hoofdmenu Standaard menu In-/uitloggen Algemene informatie Volgende activiteiten Laatste nieuws Zoekfunctie Inhoud pagina.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Analyse Analyseren van sociale media
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
realtime & social: blogs & tweets
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Pinterest URL >.
Visie, missie & strategie
Online Marketing voor het MBO
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Website maken Jente van der Mei.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

SEO Seminar

Wat is SEO? Wat versta je onder SEO? Wat valt er onder SEO?

SEO Traditioneel

Wij doen eigenlijk niet aan SEO

Wij doen eigenlijk niet aan SEO

Wat is SIT? Aan de hand van zoekwoordanalyse bepalen welke websites gestart worden Zoekwoordanalyse: Hoeveel wordt op zoekwoorden gezocht? Kunnen wij waarden toevoegen ten opzichte van concurrentie? Wat zijn realistische posities in Google na inschatten concurrentie? Hoeveel kan er verdiend worden indien doelen gehaald worden? Vervolgens pas starten met opzet van website

Indeling van zoekwoorden Website Pagina Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord Zoekwoord

Interne rank vs externe rank

Interne rank vs externe rank Aantal links Relevantie links Bezoekersstatistieken: Tijd op website Bouncerate ‘Ervaring’ op website Verhouding tot externe sites Zoekwoordboom: waar gaat website over? Welke zoekwoorden horen daarbij Verduidelijkt door: Duidelijke navigatiestructuur Goede titles, metaomschrijving e.d. H1,H2,H3 etc

Intern: Hoe voeg je waarde toe? Goede vergelijking Goede content Goed design Verduidelijkt door: Duidelijke navigatiestructuur Titel + Headers (H1, H2, H3) Metadata als: Author, Description Beschrijving interne links

Keywordtaart Hoe groter de site, hoe meer keywords op geconcentreerd kan worden. Bestemobieleproviders.nl Goedkoopste mobiele provider Mobiele providers vergelijken Sim only abonnement Abonnement met telefoon Providers vergelijken Dekkingskaarten Subpagina vergelijken: Sim only vergelijken Telefoonabonnementen vergelijken

Voorbeelden Hierna volgen de sites (eventueel verouderd) van Tele2, Vodafone en KPN. Wie doet wat goed en fout?

Extern: toegevoegde waarde Toegevoegde waarde creëren Weinig social media Kwalitatieve linkruil / promotie Beschrijving externe links Eigenlijk niet: Links ‘zomaar’ uitruilen Links plaatsen op spam-websites

Linkbuilding In een ideale wereld niet nodig, in praktische wereld wel Waar concurrenten staan (MOZ), kunnen wij ook staan Inkopen van links Gastartikels Persartikels

Vragen?