Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dat wat de dingen zichtbaar maakt
Advertisements

Beroemde kinderen Leonardo da Vinci
De persoonlijke experimenteerruimte
Kunstproject groep 8.
Hoe wordt een kaart gemaakt?
Techniek en gezichtsbedrog
De rijkdom van de arme kunst
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Escher.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Opdracht ‘Rembrandt’ menu.
Kröller Müller Bonaventuracollege 5 havo
Thema: mijn schaduw verrast me
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Techniek en gezichtsbedrog bovenbouw Montessorischool Stad
Cultuur van het moderne
INSTRUCTIE fase 3 Dit is de slotopdracht; Maak met de hele klas een supergrote Graffiti-voorstelling waarop al jullie Avatars in een nieuwe samenstelling.
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Wie is Andy Warhol? klik hier. Wie is Andy Warhol? klik hier.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
Succesvolle intelligentie (Sternberg)
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Les 4 Beeldaspecten Drentse Cultuur Academie. Dit gaan jullie doen Jullie kijken naar kunstwerken waarin kleur, lijn en vorm een belangrijke rol spelen.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
DIY MET KUNSTENAARS FOOD DESIGN MET KATJA GRUIJTERS Zie notities voor meer informatie voor de docent.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN POSTER MET PHILIPPE APELOIG Zie notities voor meer informatie voor de docent.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lesbrief – Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Lichtschilderij Genesis 1:3-5
COMPOSITIE Wat is compositie?.
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
1 PUNTS PERSPECTIEF.
Tool IE-3: Kenmerken van probleem-oplosopdrachten
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Wow, wat heeft God dat tof bedacht!
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Digi(bord)boek project <titel project>
‘Ieder kind is een kunstenaar
Losse onderdelen die samen één geheel vormen
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Product van TU Delft, SEC
Edward de bono; 6 denkhoeden
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Kunst kijken.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Zitobject.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Art & Design Productvormgeving.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Product van TU Delft, SEC
Wat gaan we doen? 1. Introductie CKV 2. Opdracht kunstdossier 1.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Wereldkunst: kijken en vergelijken
Toelichting opdracht 271 A/B
Klik hier om verder te lezen
voorbeeld volgende bladzijde terug
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie Voorstellen, voor wie mij nog niet kent: Daphne Straver, Docentenopleiding ABV, Fontys Hoge School voor de Kunsten stagiair OSBH Afstudeerscriptie; onderwijstheoretisch en praktisch onderzoek n.a.v. signalering van enige onzekerheid bij sommige leerkrachten mbt de ontwikkeling van kunst educatieve lessen heb ik onderzoek verricht naar de aard en oorzaak van deze onzekerheid. Op grond van deze bevindingen heb ik het product Serious Playground ontwikkeld als hulpmiddel bij de ontwikkeling van een prikkelend kunsteducatief lesaanbod.

Inspiratie Art Ducky WES LANG Sanne Kabalt Veel ontwerpers en kunstenaars hebben een verzameling inspirerende beelden aangelegd waarmee ze hun beeldend proces inspireren. Als docent kun je er een les uit creëren Art Ducky Zelf kreeg ik les in het onderhouden van mijn beeldende processen en het voeden van mijn beeldende inspiratiebronnen van kunstenaar Hans de Wit. Later ontdekte ik hoe ik dit ook kon inzetten als hulpmiddel voor ontwikkeling van kunsteducatieve lessen. WES LANG Sanne Kabalt

ON THE WALL

Jump! Flip it! OFF THE WALL Draai schuif en speel met de beelden Bekijk het eens van een andere kant

Waar zou dit werk over kunnen gaan? KUNST KIJKEN Wat zie je? Hoe zie je dat? Waar zou dit werk over kunnen gaan? Waar zie je dat aan? Vragen stellen

BEKIJK en BESCHRIJF WAT ZIE JE?

BEVRAAG WAT ZEI JE? BESCHRIJF JE WAT JE ZIET? OF BESCHRIJF JE HOE JE ‘T ZIET?

ZIE JE?

Voorbeeldopdracht: # KUNST KIJKEN OPDRACHT: Kies één van de afbeeldingen uit de verzameling Beschrijf de afbeelding door de volgende vragen te beantwoorden: A: Wat zie allemaal je op de afbeelding? Heeft het kleur? (welke kleuren zie je?) Is het licht of donker? Welke vorm of vormen heeft het kunstwerk? B: Waar doet het je aan denken? C: Waar denk je dat het over kan gaan? D: Hoe denk je dat het is gemaakt? E: Waar kun je dat aan zien? F: Wat maakte dat je deze hebt gekozen? Je kunt deze opdracht steeds opnieuw maken met een ander kustwerk

ON THE FLOOR

Voorbeeldopdracht: # BEELD GEBRUIKEN OPDRACHT: Kies DRIE van de afbeeldingen uit de verzameling Beschrijf de afbeelding met behulp van de beschouwingsvragen. Beschrijf wat de beelden met elkaar te maken zouden kunnen hebben A: Maak kopieën van de beschreven afbeeldingen. B: Bewerk de prints met potlood. C: verbind de beelden met elkaar. knip eventueel delen uit of weg D: kijk onderzoekend naar het geheel van de drie afbeeldingen samen. Vormen ze een geheel? Wat moet er nog bij? Teken schilder en bewerk de afbeeldingen tot ze samen één verhaal vertellen. Je kunt deze opdracht steeds opnieuw maken met een ander kustwerk

WORK WITH IT FOTO VAN VAKANTIE TEKENING BRANDGANG (ASSOCIATIES) TEKENING BRANDGANG AFBEELDING NIEUWSBLAD PUT IT TOGETHER (COMBINATIES)

P L A Y