BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Advertisements

Inloggen in WinPOS In deze presentatie wordt kort gedemonstreerd hoe je moet inloggen in WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je door.
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Hogeschool HZ Zeeland 19 augustus 2003augustus 2003 Data Structuren & Algoritmen Week 4.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 4 - onderwerpen Tellen.
Lego Mindstorm.
Een voorbereidende doe-les voor groep 8
Boomerang.
Clicker Questions for Build an Atom
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Leer weer jezelf te zijn
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
S/k/l interviewen.
Gevorderde programmeer les
Kennismaking met programmeren
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Opfriscursus: Statistiek voor Waterbeheer
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
Kennismaking met programmeren
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Kennismaking met programmeren
Beeld magazine.
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 1
Papier programmeren Bron: code.org (
Small Basic Console deel 2
Communiceren met knipperen
HANDLEIDING Stichting Schoenmakers Gilde Versie 1 – 15 december 2018.
Transcript van de presentatie:

BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les Onderwerp: Schakelingen (keuzes) Door: Droids Robotics

doelstellingen Leren hoe de robot een beslissing neemt uit verschillende keuzes. Leren hoe je het schakelen blok moet gebruiken. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Schakelblokken Voer deze code uit als het antwoord JA is. De robot een vraag stellen en verschillende dingen doen gebaseerd op het antwoord. Bijvoorbeeld: Ziet de robot een lijn? Of niet? Eigenlijk dus een JA/NEE VRAAG Schakelblokken vind je in het oranje tabblad. De gestelde vraag is: Is de tastsensor ingedrukt? Voer deze code uit als het antwoord NEE is. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

OPDRACHT 1 schakelingen Opdracht: Schrijf een programma dat verandert als de tastsensor is ingedrukt of niet wordt ingedrukt. Als ingedrukt, de EV3 is blij! Laat een lachende smiley zien op het scherm van de EV3. Als niet ingedrukt, de EV3 is verdrietig. Laat een verdrietige smiley zien op het scherm. Hint: Je hebt het beeldscherm weergeven blok, de lussen en het schakelblok nodig! © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 1 weergeven blok Tastsensor geselecteerd Wacht blok Lus Weergeven blok © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Opdracht 2 schakelingen Kun je een programma maken dat een smiley met grote ogen laat zien als je op de tastsensor drukt en een verdrietige smiley laat zien als je er nog een keer opdrukt. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 2 © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan and Arvind Seshan van Droids Robotics. Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com Auteurs Email: team@droidsrobotics.org                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)