Benchmark 2005 Twee onderwerpen uitgewerkt voor good practice-bijeenkomst: Contactmomenten regulier onderwijs, gesplitst naar vaste contactmomenten en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Personeel op maat, maat in personeel
Advertisements

Triage in de JGZ Efficiënt en Effectief. 17 januari 2014
Integrale Jeugdgezondheidszorg jaar GGD Zeeland
Brandstofclausules februari 2013 Elektriciteit Water 7 februari 2013.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
Mediatheek en IVG.
SCHAKELKLASSEN LOKAAL EDUCATIEVE AGENDA 12 JANUARI 2010.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Niet aangeboren hersenletsel circuit
Triage in de jeugdgezondheidszorg 15 december 2011
Vanessa Verschuere Jeugdarts GGD Zeeland
Resultaten BPV-evaluatie
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Verkenning operationele eenheid Harold Soffner 28 augustus 2014.
Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten.
De kracht van focussen Volgehouden aandacht en concentratie centraal Executieve functies in de dagelijkse praktijk op school en thuis.
Exploitatie 2008 per 30 september 2008 We liggen op koers…
ActPlan DoCheck DD JGZ: rapportages, controlelijsten Scholing, ICT, intervisie Jaar- en beoordelingsgesprekken Evaluatie nieuwe werkwijzen Klein-maar-fijn.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
ONDERZOEKS VRAGEN Hoe ervaren de ll. van 5 havo en 6 vwo de 2e fase?
Praktijkonderzoek Onderzoek in de praktijk
Jeugdgezondheidszorg voor asielzoekers in Nederland Kirsten Slinger GGD Nederland, Utrecht ( Kenniskring JGZ 24 november 2008.
Bijeenkomst SWV Kampen 27 oktober  Stroomschema routing Aanvraag Arrangement/ TLV  SWV Kampen.
Van Knarrenhof naar Knarrenfonds? Hoe verbind je voordelen van wonen en zorg in coöperaties? Qualify Self · Open Space· 2 december 2015 · Achmea Zeist.
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
Jeugdgezondheidszorg Wat doet de JGZ als ruggengraat van het Centrum voor Jeugd en Gezin? , Gabrielle Geerdink.
Strategische Benchmark GGD GHOR NL Dagelijks Bestuur GGD IJsselland, 18 december 2014.
Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland Kortlopend project : gemeente Graft de Rijp : Onderzoek naar de kleutercontactmomenten in de.
CMWW Peuterspeelzaalwerk Voor wie de taal niet beheerst blijft de wereld een gesloten boek Marjo Hoek
Drie perspectieven: geïntegreerd of gesplitst? Johan Conijn, ASRE/UvA en Ortec Finance IPD/aeDex Marktpresentatie, 26 april 2012.
Informatiebijeenkomst ORGANISATIE VAN MAATSCHAPPELIJK VASTGOED d.d. 19 november 2015.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
1 Verbeterplan Zwembad “De Marke”” in opdracht van gemeente Hattem Maart 2014.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Problemen in het onderwijs Leraren zijn niet gekwalificeerd en klassen zijn erg groot. Hoewel het onderwijs gratis is, zijn de bijkomende kosten hoog.
John Smits (voormalig projectleider RUD). Achtergrond Incidenten en Risico’s Geen grip op ketens Milieuboeven Service aan bedrijven Expertise en robuustheid.
Kosten sociaal domein 2015 COMMISSIE SAMENLEVING 29 MAART 2016.
1 Strategische benchmark GGD. Doelstellingen strategische benchmark De benchmark biedt de mogelijkheid tot vergelijking op de aspecten doelmatigheid en.
Landelijke kennistoetsen in het onderwijs van de instelling Workshop tijdens Studiedag VH toetsing en externe validering Driebergen,12 december 2013 Roger.
Info klinisch onderwijs
Voorstel wijziging vervangingsbeleid.
Ambulancezorg Branche kengetallen 24 januari 2017
Jeugdgezondheidszorg
Onderzoek armoede DRK Bert van Putten Directeur Telefoon:
Zorgstructuur binnen Kinderopvang Dronten
Leerlingen en ouders aan het woord
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
“Verpleegkundige, mag ik eens iets vragen…”
Info klinisch onderwijs
Experimentele modevormgeving
“Verpleegkundige, mag ik eens iets vragen…”
Medewerkersbijeenkomst ontwikkelingen HbH
Gezondheidseffecten van armoede op jeugd; wat weten we ervan en wat zijn aangrijpingspunten?
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
IB - directie dag 5 en 7 februari 2019.
Wat zeggen de resultaten?
Van receptuur naar referentie
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
RMC regio Zuid-Holland Noord Voorlopige cijfers
Transcript van de presentatie:

Benchmark 2005 Twee onderwerpen uitgewerkt voor good practice-bijeenkomst: Contactmomenten regulier onderwijs, gesplitst naar vaste contactmomenten en onderzoeken op indicatie Overdracht Dossier van 0-4 naar 4-19 Alleen GGD’en die alle benodigde informatie hebben ingevuld

Totaal PGO + OOI Inzet disciplines

Totaal PGO + OOI

Totaal PGO en OOI

Totaal PGO + OOI

Conclusies contactmomenten (1) Grote verschillen in inzet disciplines Grote verschillen in contactmomenten per fte Hierdoor grote verschillen in kosten per contactmoment/ per kind Grote verschillen in aantal OOI => alleen door omgevingsfactoren?? Ondanks BTP grote verschillen!

Conclusies contactmomenten (2) Ondanks BTP grote verschillen! Welke keuzes zijn gemaakt bij de uitvoering?

Overdracht dossiers Inzet van formatie gerelateerd aan aantal 4 jarigen.

Overdracht dossiers

Overdracht dossiers

Overdracht dossiers

Overdracht dossiers

Conclusies overdracht dossier Grote verschillen in inzet disciplines Grote verschillen in dossiers per fte Hierdoor grote verschillen in kosten Alleen overdracht, of ook vervolgacties (onderzoek)? Opvallend: GGD’en die relatief veel besteden aan overdracht scoren relatief doelmatig bij contactmomenten.