ontwerpen naar de natuur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ruimte voor de rivier NLT-module
Advertisements

Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Technisch Ontwerp.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( s y n o p s i s )
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Portaal Taal en Rekenen & Wikiwijs Ontwikkelen, bewaren en delen met je collega’s John Hanswijk en William Buys.
Oostdam Engineering Reverse Engineering Oostdam Engineering.
Deel 2 personalizen van de objecten – uur.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( Scenario ). Beschrijf de wereld die je wilt maken Wat is jouw visie op die wereld? Wat wil je overbrengen? Maak je.
Keukenhulpje MIRA Universiteit Twente. Opdrachtgever MIRA Onderzoeksinstituut Biomedische Technologie Technische Geneeskunde.
De schaapherder We doen mee met Woordvoerders van de Natuur. We geen een hele dag de natuur in en daarna gaan we in de klas daar iets mee doen. We gaan.
YouTube gebruiken op school? Mediabegrip week 5/6.
Cor de Beurs Ron Vonk AMSTEL Instituut Woudschoten 2003
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Natuur en Techniek in de Basisschool
Kunst en wetenschap. Cultuur Kunst = vorm van cultuur Wetenschap = vorm van cultuur.
Township  Maken van een huis.  Arme zwarte bevolking  Huis in de township  Vooraanzicht van het huis  Plattegrond van het huis  Bewoners van het.
 Wat is biomimicry  Wat hebben we geleerd  Onze mening over de lessen  Biomimicry in de toekomst  Ons plan  Quizz !!!!!!!
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Van Engel, Minke en Helen
Gemaakt door Nouk en Lotte
ONTWERPEN Tuin of grootgroen op AOC N32 - N42 - Gr Lyceum -Twello.
Biomimicry Gemaakt door Nouk en Lotte.. Inhoud  Wat is biomimicry?  Wat betekent het?  Voorbeelden  Weetjes  Wat ik er van vind  Wat heb ik er van.
Biomimicry Van: Mas Omar.
ONTWERPEN Tuin of grootgroen op AOC N32 - N42 - Gr Lyceum -Twello.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Welkom bij Engineering! Rudie van den Heuvel. Engineering Elektrotechniek Embedded Systems Engineering Industrieel Product Ontwerpen Technische Bedrijfskunde.
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
~Guido Lek~. Kiezen voor techniek Dit project leert kinderen wat een sensor is. Dit project leert kinderen dat je technische oplossingen voor menselijke.
WORKSHEETS - DESIGN THINKING - WORKSHOP. Kies een van de 2 probleemstellingen Hoe zouden we … de studenten (of nieuwe collega’s) na de vakantie op een.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
HOE TALRIJK ZIJN UW WERKEN HEER ! Psalm 104:24 Jeroen Sytsma.
Titel van de presentatie
Psychomotorische taxonomie
Anders kijken, anders doen
Pré-NLT-module 3D-printen
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Creatief schrijven.
A WERKEN MET EEN TEKSTPLAN: HOE EN WAAROM? Annemarie van der Zeeuw 1.
Algemene uitleg en opdracht 10
Product Design & Engineering
Profielkeuze; voorlichting en begeleiding Gymnasium onderbouw
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Fossielen onderzoeken voor de bovenbouw
Leerdoel De ontwikkeling van een baby beschrijven van bevruchte eicel tot direct na de geboorte.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Poster ontwerpen Opdracht fictie klas 1.
Losse onderdelen die samen één geheel vormen
De bedenkers.
Classic Beauties 1 Hermitage Amsterdam.
Product van TU Delft, SEC
Introductieweek Dinsdag 4 september.
MODE BLOK 2 PERIODE 1.
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Product van TU Delft, SEC
Producten van TU Delft, SEC
Halen we buiten binnen? Of gaan we toch naar buiten?
Voorbeeld terug Wat heb je nodig? Je hebt nodig, een schaar, lijm, karton, verpakkingen van karton, verf. Wat moet je doen? Voor je eigen dorp/stad ga.
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Transcript van de presentatie:

ontwerpen naar de natuur Maartje Kijne & Jeroen van der Brugge

introductie biomimicry onderzoeken en ontwerpen ontwerpen naar de natuur

biomimicry

biomimicry

biomimicry

biomimicry

onderzoeken en ontwerpen

onderzoeken en ontwerpen ontdekken beschrijven bedenken verbeteren evalueren

onderzoeken en ontwerpen identificeren interpreteren ontdekken beschrijven verbeteren evalueren

ontwerpen naar de natuur op school: ontwerp opdracht onderzoek de zaden schets een superzwever ontwerp, test en verbeter je superzwever zwevende dieren in het museum

onderzoeken

schetsen

ontwerpen

ontwerpen zonder voorkennis

ontwerpen met voorkennis

ontwerpen naar de natuur

ontwerpen naar de natuur Jeroen van der Brugge