LOB 13. Goede en slechte ervaringen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Positieve en Negatieve getallen
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Doelstellingen formuleren
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Ontwikkeling Gouden Standaard
Dit is verbazingwekkend nauwkeurig!!!
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Programmeer les voor gevorderden
Visie & Strategie.
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Praktijkervaring en reflectie
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
LOB Motieven Wat wil ik?.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kiezen voor keuzedelen
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
SPORTCENTRUM HELSDINGEN: OOG VOOR JOUW KIND! Oog voor jouw kind. Dat is wat wij belangrijk vinden. Onze bevlogen zwemonderwijzers kijken waar jouw kind.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Hartelijk welkom aan de ouders van de leerlingen van de 2e klassen
Communicatie 3e les.
LOB zeven stappen naar succes
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Matteüs 6: Maak je geen zorgen over eten en drinken.
LOB Waar ben je trots op?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Voorlichting BPV leerjaar 1
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Plannen en optimaliseren
LIP.
Plannen en optimaliseren
Duurzame inzetbaarheid
dit is een normaale spoor weg over gang
De schrijver mee op reis
LOB Motieven Wat wil ik?.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Loopbaan en burgerschap les 3
5 valkuilen & Tips.
SEL Les 2: normen en waarden.
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een ridderverhaal.
Project gamemarket Les 1.
Observeren Les 7.
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

LOB 13. Goede en slechte ervaringen

Ik ga op reis en neem mee……

Je loopbaan is eigenlijk ook een reis Wat neem je mee? Kennis en vaardigheden Herinneringen Ervaringen, zowel goede als slechte….

Je bestemming (reis, loopbaan) hangt af van je ervaringen Positieve ervaringen zorgen ervoor dat je rechtdoor gaat, dezelfde weg blijft volgen Negatieve ervaringen zorgen ervoor dat je je route bijstelt, dus een andere route kiest dan je vooraf gepland had

Positieve en negatieve ervaringen zijn dus even belangrijk! Negatieve ervaringen laten zien wat voor jou belangrijk is.

Een voorbeeld Petra verveelt zich in de dierenwinkel = negatieve ervaring Wat is hier toch positief aan?

Negatieve ervaring, toch positief? Petra weet nu dat de volgende stage die ze kiest meer afwisseling moet bieden. Ze zal wat kritischer kijken naar het bedrijf voordat ze solliciteert naar een stageplek. Ook zorgt ze ervoor dat ze op school veel te weten komt over vogels, haar favoriete dieren. Ze vindt het leuk om mensen hierover te vertellen en zou hier graag verder mee willen. Dus: Ze past haar route aan.

Daar gaan we mee aan de slag!

OPDRACHT Beschrijf een negatieve ervaring op je stage: Wat gebeurde er precies? 2. Wat maakt deze negatieve ervaring je duidelijk? 3. Hoe ga jij, na deze negatieve ervaring, je route aanpassen? Dus wat is de volgende stap in je loopbaan/stage?

Stuur je antwoorden tijdens de les naar kwant@groenewelle.nl Zodra je klaar bent bespreek je je antwoorden met de docent

Succes!