Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welvaartsverhogende Innovaties in Instituties en Bestuur Maatschappelijke Innovatie Prof Dr Erik Stam Leerstoel Economie van Ondernemerschap en.
Advertisements

Hoe werkt UNICEF?.
GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
Internationalisering van het onderwijsbeleid
Internationalisering onderwijsbeleid Inscholing nieuwe ambtenaren
Albert de Boer IJsselgroep
“ Empowering people through ICTs for development ” NCDO/Wilde Ganzen dag Deem Vermeulen/ Stijn van der Krogt International Institute for Communication.
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Learn4Work Strategieën voor de toekomst van Learn4work Regina Engels, L4W Coördinator Amersfoort, 20 September 2011.
18 december 2008Infodag Erasmus - Gent Study visits Magalie Soenen EPOS vzw.
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
ITACA project Meeting met geinteresseerde burgers over Duurzame Mobiliteit in Brabant Tilburg, 29 juni 2011.
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Land van duizend meningen 4.3 : Het Poldermodel van Kok Kok Van Mierlo Zalm V AN H UNEBED TOT HEDEN – les 14.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Social Work Community development Civil society & community organization Matching Volunteers Cross Cultural projects Empowerment Activities / participation.
Common courses n Theories of disability and inclusion n disabled people in the EU n disability & childhood n disability & adulthood n disability & elderly.
Curacao 2015 Q2 Round Table Bibliotheek 14: Augustus 2015.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Framing for Success Theory of Change within Plan : what should Agents of Change do differently to achieve it? Sandra Galbusera, Plan België 15 oktober,
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Sandra Jellema Het opleiden van de duurzame professional.
Competenties en skills Verbreding van de horizon of een doodlopende weg? Jumbo Klercq, maart 2015.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
NVAO-dinsdagoverleg 9 februari sinds 2009: 1.niet expliciet in kaders 2.expertise in panels 3.expertise bij NVAO sinds 2014: MOOCs, … 2.
De compliance functie en beloningsbeleid VCO, 6 maart 2012 Janet Visbeen
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Federaal Plan Armoedebestrijding Wat is armoede ? ‘People are said to be living in poverty if their income and resources are so inadequate.
Smart and sustainable mobility. Smart Mobility Logistics ITS.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
Adaptatie in de wereld Johan Bogaert. Adaptatie in de wereldJohan Bogaert 28 juni 2010 Wat is klimaatverandering?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
Memory palaces to improve quality of life in Alzheimer's disease
Ervaringen uit de praktijk
Twee grote uitdagingen:
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
SDG'S – THE WORLD WE WANT Making Global Goals Local Business
Vergelijkend onderzoek naar de rechtspositie van ouders en leerlingen
‘Analysis of Dutch urban mobility policy’ Dutch plans SUMP proof?
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
Together one world.
Productiviteit en Innovatie
European school administrators in America…
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
OiO bijeenkomst 8 Bèta-groep.
Politiek van de wiskunde Wiskundeonderwijs - Etnowiskunde
From Food Aid to Food & Nutrition Security The Dutch Policy
Thinking like an economist
Talent development Association of universities in the Netherlands
Educational support & innovation
‘Burgerbreedband’? Lessen uit zes jaar onderzoek met initiatieven
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Take home messages Zoals het danbij zijn canon hoort hebben we als OR natuurlijk uitgebreid gedelibreerd over wat Nu wel en niet een canon moest zijn.
Memory palaces to improve quality of life in Alzheimer's disease
Rob Heyman and Ilse Mariën
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
Jannes Huisman Senior coach
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
De sociale zekerheid van de toekomst – Slotwoord
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
BELGIE: EEN NIEUWE ECONOMIE?
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling 1. Algemeen : waar staat de OESO voor? Onderwijs : waarom een onderwijsprogramma? waarom een directie onderwijs? Recognition of informal and non-formal learning : waar situeert zich die activiteit binnen het onderwijs-programma (= Strategic Objectives) Promoting lifelong learning and improving its linkages with society and the economy Vlaamse deelname aan de thematische doorlichting ‘Recognition of informal and non-formal learning’ Werkwijze OESO : wat verwachten we van de OESO?

OECD’s mission Article 1 of the OECD Convention defines the Organisation’s mission as being to: support economic growth boost employment raise living standards maintain financial stability assist other countries’ economic development contribute to growth in world trade

Major work areas Employment, education, social welfare ensure equal access to education for all promote effective and accessible health systems fight social exclusion and unemployment bridge the “digital divide” between rich and poor

Promoting lifelong learning and improving its linkages with society and the economy Aandachtspunten rond vooral volwassenenonderwijs en kwalificatiestructuur: Recognition of informal and non-formal learning Financial support mechanisms Delivery and quality control Policy coherence Kwalificatiestructuren als drivers voor levenslang leren

Vlaamse deelname aan de thematische doorlichting ‘recognition of informal and non-formal learning’ Doelstellingen : Een visie, oordeel van onafhankelijke externe experten krijgen Leren van andere landen met gelijkaardige uitdagingen/ problemen Werkwijze : Redactie achtergrondrapport Meerdaags studiebezoek door OESO-experten Redactie van country note over Vlaams beleid, Vlaamse initiatieven rond erkenning van informeel en niet-formeel leren

Helping governments to compare policy experiences seek answers to common problems identify good practice co-ordinate domestic and international policies