Werken in groepsverband

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Meer resultaat met dezelfde mensen
Advertisements

Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Een nieuw rapport ….
Workshop E-thema’s met TPACK en Bloom Verkennen en ontwikkelen
Gedifferentieerde vorming
Digibordles Kleding rangtelwoorden en patroonherkenning
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Uitslagen Belbin Test WB12B1 Gemaakt door: F. Bolijn ( )
Kenmerken van een goed team
De Bijzondere Dynamiek Van HH-teams
Een plant op de kaart zetten
Teamrolmanagement “In één ding moet je goed zijn, al het andere mag je als dilettant beoefenen.” (Bomans)
Retailmanagement hoofdstuk 3, paragraaf 3.6.5
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Gebruikservaringen van leerkrachten met WebQuests
Belbin Test Groep J.
Data Acquisition & Control System
Workshop Projectmanagement Parade 2009
Projectmanagement BLOK C
Taak (in 6 groepjes, per 2 of per 3)
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Samenwerken.
Naam:Marc Arkes Klas:1 R SLB-er:Eric Mulder SLB 2013/2014.
Curriculaire spinnenweb
Projectmatig Werken. Te behandelen Kernonderwerpen ๏ Planning ๏ Taakverdeling ๏ (Belbin rollen) ๏ Omgang ๏ extra, Risico’s.
Projectmanagement Hoofdstuk 1 en 2 Het project Roel Grit
Toepassingen 5L week 15: ‘Sportief spelen’ gespaard bedrag berekenen intrest – kapitaal – tijd procent van een getal breuk van een getal spaarperiode berekenen.
Aan de slag met de e-rally ‘Wetenschap en techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.
Lezen: doe het goed voor
Aan de slag met de e-rally in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
Aan de slag met de e-rally ‘Fysica’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
Niets is wat het lijkt.
Digibordles herfst rangtelwoorden leesrichting
Klik op het vierde plaatje.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Bruggenbouwer of brokkenpiloot? drs. Hans Leijtens 14 september 2006.
Startbijeenkomst 17 mei  Vaardigheden (vak-, onderzoeks-, samenwerkings-, plannen)  Verdieping in vak  Combinatiecijfer: maatschappijleer 1/2.
ZUURSTOF VOOR NEDERLANDS Vakgroepwerking 25 april 2016.
Vecon Business School Johannes Fontanus College Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) 1 Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) Vecon Business School (VBS)
i ngesprokenniet ingesproken.
Dalton in 3.
Belbin presentatie ZESC
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Teamrollen voor teamcoaches
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Kenmerken van een goed team
The secretary's guide to success
Kenmerken van een goed team
Mijleer Les 1.
middelste – eerste - laatste
Deel 2 Training ESSENT – Team Peter Paul Schouwenberg
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Subtitel Titelindeling.
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Titelindeling Subtitel.
Belbin presentatie Mark van der Meij, Sander Overdevest, Frank Meiresonne, Lars van der Meij Presentatie: Frank Meiresonne en Lars van der Meij.
M A R T X I W K U N E D S 2 G10 Begrip evenredigheid © André Snijers.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Succesvol Besturen Effectief leidinggeven aan je afdeling
Belbin presentatie Mark van der Meij, Sander Overdevest, Frank Meiresonne, Lars van der Meij, Rick Marcus Presentatie: Frank Meiresonne en Lars van der.
Titelindeling Subtitel.
Project groep D Ligger Belbin Opdracht WP13 Enzo Legierse Roy Valk
Kenmerken van een goed team
Transcript van de presentatie:

Werken in groepsverband

Hoofdvraag In hoeverre is het mogelijk in het onderwijs bij werken in groepsverband te zorgen voor een zo evenredig mogelijke inzet door toepassing van de Belbinmethode?

De Belbinmethode Bron: alchetron.com/Meredith-Belbin-167378-W

Bedenken van ideeën (Bedrijfsman) (Vormer) (Zorgdrager) Mensgericht Bron: slideshare.net/dbaetens/belbin-teamrollen-15749435 Bedenken van ideeën (Voorzitter) (Bedrijfsman) (Groepswerker) (Vormer) (Zorgdrager) (Brononderzoeker) Taakgericht Mensgericht

GW=Groepswerker VM=Vormer Sp=Specialist BM=Bedrijfsman VZ=Voorzitter BO=Brononderzoeker ZD=Zorgdrager MO=Monitor PL=Plant

Bedenken van ideeën (Bedrijfsman) (Vormer) (Zorgdrager) Mensgericht Bron: slideshare.net/dbaetens/belbin-teamrollen-15749435 Bedenken van ideeën (Voorzitter) (Bedrijfsman) (Groepswerker) (Vormer) (Zorgdrager) (Brononderzoeker) Taakgericht Mensgericht

Het experiment van lange duur Derde klas: onderzoek van 6 weken Opdracht Groepjes van 4 leerlingen Observatie/evaluatie

Het experiment van korte duur Derde, vierde en vijfde klas: kort onderzoek Groepjes van 4 leerlingen Discussieopdracht Observatie/evaluatie Controle-experiment