Aan de slag met Open Badges en microcredentialing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activiteit 1.6 Bepalen niet-functionele eisen
Advertisements

User Centred Development
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Test Tender module Stap 1 Klik op het gewenste object.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Minor Project- en Programmamanagement
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
EMGO Institute for Health and Care Research Quality of Care Martina Cornel, Hoogleraar community genetics & public health genomics Genetische testen: Direct.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Mylène Böhmer, Promovendus Marlies Valstar, AVG, PhD
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Open Badges en microcredentialing
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Salt & Light Zout & Licht
Inhoudsopgave Fasering Product Clearing & Settlement
Dictionary Skills!?.
TE CONNECTIVITY In a world where everything is connected
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Participatory Action Research
Who knows something about scenarioplanning?
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Stap drie bij projecten
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Aan de slag met Open Badges en microcredentialing Proof of concept Foto: CC BY Girl Guides of Canada via Flickr 8 juni 2017

Wat gaan we doen vandaag? 10.00 Opening 10.05 Stand van zaken architectuur SURFnet 10.15 Wat is nodig om pilots tot een succes te maken? 11.15 Koffiepauze 11.30 MoSCoW 12.15 Lunch 12.30 Volgende stappen: pilots & naar het hoger liggende doel 13.00 Einde Voorstellen instellingen > bij punt 3.

Doel proof of concept SURFnet Doel van de PoC SURFnet Aantonen dat open badges in de HO praktijk toegepast kunnen worden en microcredentialing mogelijk kunnen maken (de keten inrichten en werkend krijgen). Op basis van de uitkomsten van de PoC zal SURFnet mogelijk een open badge dienst ontwikkelen voor het NL HO en op termijn dienstverlening hiervoor aan het HO aanbieden. Hogerliggend doel Met elkaar tot een standaard komen over hoe je badges waardeert (bestuurlijke borging van het bredere gebruik van microcredentialing).

Stand van zaken architectuur SURFnet 10.00 Opening 10.05 Stand van zaken architectuur SURFnet 10.15 Wat is nodig om pilots tot een succes te maken? 11.15 Koffiepauze 11.30 MoSCoW 12.15 Lunch 12.30 Volgende stappen: pilots & naar het hoger liggende doel 13.00 Einde Voorstellen instellingen > bij punt 3.

Stand van zaken SURFnet architectuur Update PoC omgeving: waar lopen wij tegenaan? Omgeving niet zo compleet als gewenst, overgestapt op een nieuwe versie. Contact Badgr op korte termijn volgt nieuwe omgeving met nieuwste code/ applicatie (die nog niet open source). Ongeveer in juni. ontwikkelingen zullen in stappen gaan, er volgen aantal updates. Nog geen roadmap ontvangen (nog niet). we werken nu met V0.5. De nieuwe omgeving gaat stap voor stap naar V2.0. (juni stap 1, dec laatste stap) Linked data, embedded critera, rich evidence Full support for import (alle 2.0 specs moeten geimporteerd kunnen worden, kunnen getoond worden in de backpack) Extra issuer options (onder een issuer, hangt een extra issuer) Federatieve login Endorsement (laat dec), blockcerts (hoe je met blockchain om kunt gaan). Nog te bepalen: Canvas koppeling

Pilots 10.00 Opening 10.05 Stand van zaken architectuur SURFnet 10.15 Wat is nodig om pilots tot een succes te maken? 11.15 Koffiepauze 11.30 MoSCoW 12.15 Lunch 12.30 Volgende stappen: pilots & naar het hoger liggende doel 13.00 Einde

MoSCoW analyse The MoSCoW method is a prioritization technique to reach a common understanding with stakeholders on the importance they place on the delivery of each requirement - also known as MoSCoW prioritization or MoSCoW analysis. The term MoSCoW itself is an acronym derived from the first letter of each of four prioritization categories (Must have, Should have, Could have, and Won't have), with the interstitial Os added to make the word pronounceable.

All requirements are important, but they are prioritized to deliver the greatest and most immediate business benefits early. Developers will initially try to deliver all the Must have, Should have and Could have requirements but the Should and Could requirements will be the first to be removed if the delivery timescale looks threatened. Must have Requirements labeled as Must have are critical to the current delivery timebox in order for it to be a success. If even one Must have requirement is not included, the project delivery should be considered a failure (note: requirements can be downgraded from Must have, by agreement with all relevant stakeholders; for example, when new requirements are deemed more important). MUST can also be considered an acronym for the Minimum Usable SubseT. Should have Requirements labeled as Should have are important but not necessary for delivery in the current delivery timebox. While 'Should have' requirements can be as important as 'Must have', they are often not as time-critical or there may be another way to satisfy the requirement, so that it can be held back until a future delivery timebox. Could have Requirements labeled as Could have are desirable but not necessary, and could improve user experience or customer satisfaction for little development cost. These will typically be included if time and resources permit. Won't have Requirements labeled as Won't have have been agreed by stakeholders as the least-critical, lowest-payback items, or not appropriate at that time. As a result, 'Won't have' requirements are not planned into the schedule for the delivery timebox. 'Won't have' requirements are either dropped or reconsidered for inclusion in later timeboxes. (Note: occasionally the term Would like is substituted for Won't have, though this is incorrect). MoSCoW analyse

Pilots - inventariseren wensen en eisen 10.15-10.25: 10 min per pilot wat ik wil met mijn pilot en wat mis ik in PoC omgeving? schrijf wensen en eisen op & plak op wand (nb: schrijf naam instelling erbij!) 10.25-11.15: toelichting per pilot (plakken op wand, 50 min) in 1 zin: wat wil je bereiken met de pilot licht wensen en eisen (issues/ requirements) toe. Nb: clusteren indien mogelijk, onderscheid SURFnet vs Instelling Einde: wand met requirements

MoSCoW 10.00 Opening 10.05 Stand van zaken architectuur SURFnet 10.15 Wat is nodig om pilots tot een succes te maken? 11.15 Koffiepauze 11.30 MoSCoW 12.15 Lunch 12.30 Volgende stappen: pilots & naar het hoger liggende doel 13.00 Einde

MoSCoW analyse 11.30-12.00 uur [30 min] per pilot Elke pilot krijgt 5 sticky notes in 3 kleuren (blauw, wit, roze). Elk team identificeert requirements: 1 Must have (blauw), 2 Should have (wit), 2 Could have (roze). Rest is ‘won’t have’. (nb: noteer naam instelling op sticky note!) 12.00-12.15 [15 min] plenair telling per cluster en verduidelijking (starten met Must have. Etc.) Einde: potentiele development agenda

Volgende stappen 10.00 Opening 10.05 Stand van zaken architectuur SURFnet 10.15 Wat is nodig om pilots tot een succes te maken? 11.15 Koffiepauze 11.30 MoSCoW 12.15 Lunch 12.30 Volgende stappen: pilots & naar het hoger liggende doel 13.00 Einde

Volgende stappen Pilots – hoe verder Naar het hoger liggende doel: Uitzoekwerk voor instellingen? Evt werkgroepen generieke onderwerpen of gewenste expertsessies? Waar kan SURFnet helpen? Naar het hoger liggende doel: ‘Met elkaar tot een standaard komen over hoe je badges waardeert (bestuurlijke borging van het bredere gebruik van microcredentialing)’ Waar moeten we consensus over bereiken? Kunnen we hier al stappen in maken? (sessie OWD – over badges algemeen of het hogerliggende doel? Wie kan bijdragen) Vervolgafspraken & communicatie

Communicatie Communicatie Edubadges@googlegroups.com Voortgang: via openbare wiki 1 x per maand korte update door alle partijen Tussentijds: via besloten discussiegroep. Uitnodiging volgt. Edubadges@googlegroups.com ‘Standby uur’: elke week in Jitsi kamer https://meet.surfcloud.nl/edubadges tps://meet.surfcloud.nl/edubadges

Het projectteam Open Badges Alexander Blanc: alexander.blanc@surfnet.nl Frans Ward: frans.ward@surfnet.nl Ronald Ham: ronald.ham@surfnet.nl Jenny de Werk: jenny.dewerk@surfnet.nl Wil je meedenken over de vervolgstappen? Laat het ons weten!