Big Data of Verkeersmodellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Advertisements

De nieuwe werkelijkheid
Strategisch personeelsbeleid
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Dwalen door het dwaalgebied, de moeite waard……
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Groots in kleinschaligheid
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
 …. VOOR LOKAAL SOCIAAL BELEID
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Rol gemeente bij OV-lijnennet en -exploitatie StadsOntwikkeling Christien Rodenburg SO Afdeling Verkeer en Vervoer.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Ouderen aan zet in de samenleving Gemeentelijke senioren raad Mol
ENERGIELEVERENDE WONING. CONCEPTUELE WONINGBOUW Vast Flexibel Schil Indelingen Bouwstenen Proces.
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
Regionaal parkeerbeleid Donderdag 9 juni Regionaal parkeerbeleid Aanleiding Mobiliteitsplan Drechtsteden: gezamenlijk parkeerbeleid nodig Dordrecht:
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
En de WMO TOEGEPASTE MAATSCHAPPELIJKE ONDERSTEUNING.
Samenwerken dorpsgebouwen Zicht op accommodaties en voorzieningen Inspiratiedag 2014 VKK-FDG.
Zakelijk Zeist Stellingen bij het politiek debat van Figi, 1 maart 2010.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Drinkstimulering en -monitoring. Over Fresh Idea
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
De Woningwet 2015 Themabijeenkomst DE NIEUWE WONINGWET Hans Savelkouls
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Dialoogsessie Basisbereikbaarheid openbaar vervoer
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Platform Informele Zorg Beleidskader MO
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Dordrecht Inhoud context van parkeren als beleidsterrein; ontstaan Coöperatie; werkwijze; financiën; huidige leden; toekomst; vragen?
Gebiedsontwikkeling Voor een welvarend Yerseke Yerseke DE BUSINESSCASE Jan Sips Directeur a.i. AM Zeeland Directeur TopLevel Development.
Het Carré Een nieuwe visie op het historisch centrum De Heerenveense School 11 juli 2012.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
6 november 2013www.eicpc.nl2 De decentralisatie van het sociale domein en de public controller Congres Public Finance 2013.
Oogstbijeenkomst Ketenploeg
Mechelen Mobiel voor Iedereen
SYMPOSIUM Vervoer in de buurt
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Van Dordt, voor Dordt.
Klankbordsessie 2 december 2015
Samenwerking RSD – Biga Groep: de route naar werk
Stand van zaken Samen, Slim en Robuust Doel van vanmiddag
School in Verbinding voor alle scholen
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Van marktplaats naar MaaS
Nationaal Parkeercongres 2017
Aanpak bedrijventerreinen Overbetuwe
Marktconsultatiedag 29 november
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Focus op woon-werkverkeer
Elk Dorp een Duurzaam Dak
Project dementievriendelijk Veenendaal
Thuiszorg: ruil de auto in voor de e-bike Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg 12 april 2018.
het aanbod van parkeren bij hoog | stedelijk wonen
Een succesvolle e-bikeproef
POV-dag 2017: Delen, durven & doen!
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Nationale Omgevingsvisie
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Op naar modern mobiliteitsbeleid
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoe kom ik tot een P+Fiets?
Transcript van de presentatie:

Big Data of Verkeersmodellen P+Fiets Wie wint het? Big Data of Verkeersmodellen Snel en slim in de stad

Waar staat het vast? De grootste vertragingen (>70%): In de stad!

ANALYSE

Hoofddoel P+Fiets Autoverkeer niet verder dan de rand van de stad Aantrekkelijke oplossing last mile

Wanneer P+Fiets, wanneer P+R? In middelgrote steden: P+Fiets Want voor een bestemmingsP+R heb je heel goed OV vanaf de rand van de stad nodig Is er in middelgrote steden niet P+Fiets onafhankelijk van dienstregeling P+Fiets is footloose, onafhankelijk van schaalgrootte, langs alle invalswegen

Aanpak in Leeuwarden succesvol

P+Fietslocaties Leeuwarden

Voordelen van P+fiets voor steden Doorstroming in bebouwde kom Parkeerproblematiek centrum Leefbaarheid centrum (veel steden willen minder auto’s in bebouwde kom)

Voordelen P+Fiets voor gebruikers Onafhankelijk dienstregeling OV - Geen wachttijd - Geen begin- en eindtijden Altijd de kortste route naar bestemming Op veel meer locaties te realiseren (langs alle invalswegen) Fietsen is leuk en gezond! Sneller en goedkoper parkeren

Private exploitatie Overheid is niet goed in klanten werven Overheid is onvoldoende flexibel Initiële investeringen: overheid, exploitatie privaat

Het concept Doelgroep: Begin met woon-werkverkeer (grote doelgroep, gemakkelijk te benaderen, opbouw business case) Daarna uitbreiding naar winkelend publiek, dagjesmensen, hotelgasten Gebruik speciale evenementen/werkzaamheden als push

STappenplan 1. Scan: geschikte bestemmingen, geschikte corridors, geschikte P+Fietslocaties

StapPenplan (vervolg) Stap 2: Maken concept

Stappenplan (vervolg) Stap 3: Werven werkgevers Stap 4: Maken businesscase gemeente Stap 5: Werven exploitant

Dilemma’s Wel of niet eigen fiets?

Wel of geen “informele” P+Fiets Dilemma’s Wel of geen “informele” P+Fiets

Wel of geen deelfietssysteem voor P+Fiets inzetten? Dilemma’s Wel of geen deelfietssysteem voor P+Fiets inzetten?

Wel of niet combineren met P+Fiets Dilemma’s Wel of niet combineren met P+Fiets

Dilemma’s Hoe vind ik de juiste exploitant? Hoe creëer ik een goede business case Concurrentie met andere vervoerswijze/P+R? Mag ik bijdragen in de exploitatie?

Dilemma’s Parkeerbeleid: Verschuiving parkeernormen Parkeertarieven in de stad Veel verscholen parkeersubsidie