Media is er altijd en overal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

We gaan allemaal aan de slag met Mijn HRM!
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Drugs Shannen Venstra.
Sociale media op school
Samen werken aan een gezonde regio!
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Communiceren met Marloes
OFC28 mediawijsheid les 3.
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Stap 2: de basistekst Titel boek: Twitter op je werk~ social media voor interne communicatie Titel hoofdstuk: Nettiquette, codes en gezond verstand Auteur:
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Ouderavond WEERBAARHEID IN DE DIGITALE WERELD Personal Support Jongeren- en gezinscoaching Voorlichting.
Ondernemen moet je doen
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Kinderen en de sociale media. Hoe ga je daarmee om? Toon interesse in waar je kind mee bezig is. Laat kinderen online met een nickname.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Leerlingen en social media
Doelen realiseren met media
Ben jij je eigen databaas?
Operationeel plan DIMAGINI
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Media is er altijd en overal
Met wie app jij? Mediabegrip week
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Media is er altijd en overal
Sociale media.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media voor statenleden/politici
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Berichten in de media Mediaboodschappen.
SEL Les 7: it`s up to you!.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Media is er altijd en overal Mediawijsheidcompetentie: eigen mediagebruik

Mediawijsheid competentie

Deze workshop sluit aan bij de volgende Mediawijsheid competentie: Strategie Reflecteren op eigen mediagebruik

Reflecteren op het eigen mediagebruik Media zijn altijd middelen om persoonlijke, sociale professionele en maatschappelijke doelen te realiseren. Inzicht hebben in het eigen mediagebruik om op basis daarvan weloverwogen keuzes te kunnen maken.

Invloed van passieve mediaconsumptie. Wat kijk, lees en luister je? Waar laat je je door beïnvloeden? Waar sluit je je voor af? ( en wat mis je mogelijk? ) Wat voor invloed heeft dit op je levensstijl?

Wat is de impact van je eigen actieve mediagebruik? Hoe mediavaardig ben je? Wat doe je met media; wat wellicht teveel en wat te weinig? Waar, hoe met wie en waarover communiceer je via media met anderen ( en waarover en met wie niet? ) Wat zijn de effecten daarvan op jouw leven?

http://www. ikbenoffline http://www.ikbenoffline.org Heb jij ook moeite met het inlassen van een Sociale Media pauze? Ben jij geneigd om elke minuut je mobieltje te checken? Slaap je soms te weinig omdat je te lang online bent? Vind jij jezelf verslaafd aan Sociale Media? Speel dan het IkBenOffline.nl Ganzenbord www.mijnonlineidentiteit.nl/Categorie/social-media

http://files.beeldengeluid.nl/pdf/Het_mediaspel.pdf https://www.diplomaveiliginternet.nl/public/account/login Veilig Internetten:

Conclusie: We gebruiken allemaal steeds vaker media. Ze zijn overal om ons heen en veel mensen vinden het belangrijk om steeds in contact te blijven met informatiebronnen en met elkaar. Daarom moet je zelf keuzes leren maken. Dat doe je door regelmatig na te denken hoe je zelf media gebruikt en waarvoor je ze nodig hebt.

www.medialabcuracao.com/nascholingvo http://www.ontdekmedia.nl/reflecteren-op-het-eigen-mediagebruik/

Account aanmaken in Canva Maak je poster met als titel: Deze rol speelt het internet in mijn leven! Hoe ziet jouw dag eruit van opstaan tot slapengaan? Op welke momenten gebruik je internet? Welke internetapplicaties (bijv. Google, Facebook of YouTube) gebruik je dan? Dit kan je samen met een studiegenoot maken. Maak foto’s en filmpjes. Interview elkaar! Of 2) Een poster met 10 regels voor “goed” mediagebruik. Denk aan veiligheid, offline gaan, denk na voor je iets post, goed produceren, media omgevingen enz.