De Kunst van het Verleiden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe ontstond dit initiatief ?
Advertisements

Door gebrek aan begrip om je heen
Hallo! De dia’s die volgen zijn gemaakt als advertentie-campagne door een kerk in Singapore. Vertaling: GKv Pijnacker-Nootdorp /
Huurdersvereniging Beter Wonen Gouda service- en energiekosten
Beste klasgenootjes en leuke juf Ik doe mijn natuurronde over de ZEBRA
workshop praten werkt! Karianne Kalshoven François Raymond
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
VERLEDEN, HEDEN EN TOEKOMST Jaap Noorda JONGERENOPBOUWWERK IN NEDERLAND.
Een haperend geheugen.
GEHANDICAPTEN CAMPAGNEANALYSE HANNE, DASHA, SASKIA, TOM, MATTHIJS, SJOERD, JANINE.
ADVENT 2014.
Communicatie met ouders
Workshop Lezen met begrip
Energieneutraal wonen…?
Bavaria | Radler Doel Doel van de campagne was om een boost te geven op het product Bavaria Radler en op de herkenbaarheid in het schap. Strategie & uitvoer.
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
energie gaat nooit verloren
Woord van Leven Woord van Leven Augustus 2012 Augustus 2012.
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Projectweek Social Media
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Nationale campagnes handhygiëne
ZOEK DE TRAP!. Imke wandelt veel met haar vader en moeder. Onderweg moeten ze op de paaltjes letten. Imke vergeet vaak naar de pijltjes te kijken. Samen.
Als je nog geen idee hebt …
Energiebewuste huurders: Hoe doe je dat? Communicatie en participatie rond energiebesparing en gedrag door woningbouwcorporaties.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Triggers wat bereik je er mee? 92 deelnemers kWh 25% gas € ,- 27% elektra m deelnemers € ,-
Workshop helpff.nl actieonderzoek gericht op methodiekontwikkeling voor e-smw Jacqueline van Aalst – e-smw FlexusJeugdplein R’dam.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
De energiebesparingswedstrijd voor gemeenten Klimaatverbond Energy Battle
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Training Energiecoaches Nijkerk
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
Energie van eigen dak Van kampvuur tot zonnepaneel
Klimaatverbond Energy Battle
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Maak indruk op social media
Klimaatverbond Energy Battle
Van ‘evidence based’ naar ‘too much medicine’
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Gezondheid en leefstijl
Verborgen in een klein dorpje in Marysville Victoria, het zuidoosten van Australië, is een magische wereld waar de beeldhouwer Bruno Torfs 25 jaar heeft.
Energie besparen met alle bewoners
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
Verborgen in een klein dorpje in Marysville Victoria, het zuidoosten van Australië, is een magische wereld waar de beeldhouwer Bruno Torfs 25 jaar heeft.
Invoering Warmtewet Bijeenkomst Alert
Energie van eigen dak 1.0 Van kampvuur tot zonnepaneel
Hoofdstuk 7: Handelsrekenen
Week van de Eenzaamheid & Week van de mediawijsheid
Energie van eigen dak 1.0 Van kampvuur tot zonnepaneel
Oost west thuis best Netwerken doe je zo..

Oisterwijk – Plannen van Nu ! Fundament voor de Toekomst !
Uw energiezaken in goede handen!
Honger!.
Welkom bij deze workshop!
Verborgen in een klein dorpje in Marysville Victoria, het zuidoosten van Australië, is een magische wereld waar de beeldhouwer Bruno Torfs 25 jaar heeft.
Jij als werkplekbegeleider!
Duurzaam Wonen Woensdag 15 oktober 2018, HBO Thema avond
Jij als werkplekbegeleider!
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Inspelen op innovaties
Maatschappijleer Normen en waarden
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
samen zetten we de inwoner centraal
Op zoek naar nieuwe verbindingen
Transcript van de presentatie:

De Kunst van het Verleiden Imke Tegels Senior Adviseur SME Advies 27 sep 2016

Zoek de verschillen School Elektra Gas De Brug 19,2 24,0 De Bijenkorf Besparingspercentages School Elektra Gas De Brug 19,2 24,0 De Bijenkorf 17,4 25,9 Ridderspoor: 16,1 31,1 De Plantage 15,2 13,4* * Eén gezin had een meerverbruik van 84%, als je die weglaat kom je op 19,4% uit.

Absolute getallen bouwjaren EPC School Elektra Gas 1980-1990 De Brug nvt De Brug 4245 1385 De Bijenkorf 4090 1345 2000-nu 1,0 - 0,4 Ridderspoor 4769 1488 De Plantage 5262 1458 Oorspronkelijk gemiddeld verbruik per gezin

Het verschil is gedrag!

De resultaten Brabant Wonen Drie hofjes gerenoveerd Alle bewoners verbruikten voor gas onder het NL gemiddelde. Wel grote verschillen (3x zo veel) Na 4 maanden, gemiddeld 29% op gas en 17% op elektra.

Sluit aan bij wat leeft! Stukje praktijk uit de workshop Zichtbaar maken hoe energieleveranciers te werk gaan. Advertentie van Oxio

Aandachtspunten voor jullie campagne: Sluit zoveel mogelijk aan bij je doelgroep. Zoek verbanden tussen hetgeen jij wil bereiken en wat hen interesseert. Radiatoren weg Zolder isoleren ‘Wereled redden’ Airco’s Gadgets Informatie Wees eerlijk Wees realistisch, kijk in de spiegel

Meer weten of een keertje sparren? Imke Tegels 030-6358915 tegels@sme.nl www.spaarjeenergie.nl