Stevigheid & beweging.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Argumenten voor evolutie
Advertisements

Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Wie is rijk ? & wie is arm ?.
2D/E. T5: Stevigheid en beweging.
Lichaamstaal bij paarden
Anatomie Botten en gewrichten.
Stevigheid en Beweging
Stevigheid en Beweging
V2G2 techniek: vlechten / knopen
Spieren.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
2C. T5: Stevigheid en beweging.
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
De walvishaai gepresenteerd Door Tamara en Jonas.
Les 1.
Arm vs. Rijk (1910) 'Wij zijn vegetariërs, wij eten nooit vleesch.'
Het skelet.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Live: T. rex autopsie in de klas!
Botten van de mens Skelet of geraamte Bekende botten Schedel Borstbeen
Thema 5: Evolutie (en ordening) = biodiversiteit B
Een lichaam bestaat uit en De spieren zitten vast aan de beenderen. De spieren kunnen samentrekken en ontspannen. Zij dienen om ons te laten beenderen.
Welke twee beenverbindingen zijn beweeglijk aan elkaar verbonden?
Leskaart 1: Geraamte beenverbindingen, fontanellen, bouw gewricht, samenstelling bot, samenstelling skelet, skelet van zoogdieren, verschillende gewrichten.
Thema planten - Les 6 - Wortels -
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
Stevigheid en Beweging
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: Skelet en houding. Wat gaan we doen vandaag?  Bespreken paragraaf 1  Maken opdracht 1 t/m 7  Maken werkblad.
Anatomie op je bord Leren over de anatomie van
Verhip, Waar zijn de knieën van een kip?
Anatomie en Fysiologie
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Doelstellingen basisstof 1:
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Paragraaf 2: In beweging
Stevigheid & beweging.
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
stevigheid en beweging
Stevigheid en Beweging
Welkom.
Spieren Vertel dat we het vandaag gaan hebben over dieren. Maar eerst gaan we iets anders doen namelijk “STUFF”
Houding en beweging Door Joska de Kroon.

Cursus 2.3 Het Leven van de Eerste Boeren Klas 1 BK Lesweek 4
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 2 BK Lesweek 2
Kleuters spelen toch alleen maar?
Wat is Biologie? Basisstof 5: Groei
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Bouw van gewervelde dieren
Stevigheid en beweging
Stevigheid en beweging
Botten, gewrichten en spieren
Lenigheid Module 3 Basisstof 4.
Voeren en verzorgen Periode 3
Anatomie & Fysiologie Gezondheid VE31.
2.5 skelet en leefwijze 1 H/V.
Onderwater-biologie Wereldwijd Pecha Kucha: 400 seconden over:
Stevigheid en beweging
Boekpresentatie.
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Schimmelbrood : opdracht
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Paragraaf 4: Dieren bewegen
Bevo p 2, les 6 Presentie Terugblik les 5 Veegploeg Mededelingen
Transcript van de presentatie:

Stevigheid & beweging

Functies van het skelet Stevigheid Bescherming Vorm Beweging Vorige les hebben we het al even besproken maar, wat zijn nou de functies van het skelet? (vraag stellen) deel terugkoppeling

stevigheid Laat iemand naar voren komen en leun met je arm op zijn/haar hoofd. Vraag aan de klas waarom hij/zij niet volledig induikt. Leg uit dat dit ook komt door je bouw. Oftewel vorm. Vertellen dat de stevigheid nodig is voor tegen de zwaartekracht.

Bescherming De schedel De borstkas Wat beschermd de schedel? Wat beschermd de borstkas? Vragen waarom de borstkas niet dicht is gegroeid. ( anders kan je niet naar voren buigen)

vorm Vertel dat wij er hetzelfde uitzien als paarden. Niet in het uiterlijk maar, wel in vorm. Analoog en homoloog erbij halen, en lichtjes vertellen wat het betekend

Vragen waar het dijbeen zit. Waar de knie zit. Waar de elleboog zit

beweging Hoefganger Zoolganger Teenganger Vragen of er leerlingen zijn die uit hun hoofd er een paar kunnen opnoemen. ( hint: we hebben ze alle 3 al eens gezien in deze presentatie)

Zoogdieren in het water Vragen welk dier het is. Vragen waarom de bouw heel anders is. En waar de bekende botten zitten als de dijbenen en de boven armen. Leg een kort stukje rudimentaire organen uit.

huiswerk Hfst 5,2 af voor de volgende les. Leer afbeelding 2. het skelet van de mens