New mastercourse Delta Development

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

COMPETENTIES VOOR 2020 Hoe de Learning Outcomes en Competenties bepalen om aan de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden?
Welkom Challenge the future Delft University of Technology 1.
Starten met de master Voorlichting, 21 maart 2012.
How to “glocalize” your University of Applied Sciences using Transnational Living Labs as an instrument Arjan Koeslag Account Manager HBO-NESO 2 oktober.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
English and IPC How to teach content through English.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Why 1. What BlueTEC in operation Delivering clean energy from the tides into the Dutch grid Unique installation worldwide.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Preparing your exchange Jan Schut. 2 5th semester It is your choice Stay at University of Twente Go abroad Consider: Your further study career (MSc) and.
Competenties en skills Verbreding van de horizon of een doodlopende weg? Jumbo Klercq, maart 2015.
HIGH TECH HUMAN TOUCH UTWENTE.NL/BACHELOR. STUDIES Advanced TechnologyTechnische GeneeskundeCreative Technology.
NVAO-dinsdagoverleg 9 februari sinds 2009: 1.niet expliciet in kaders 2.expertise in panels 3.expertise bij NVAO sinds 2014: MOOCs, … 2.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
Referentievlakken in de Noordzee zowel een nationaal als internationaal verhaal.
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
© Copyright - Port of Rotterdam Titeldia Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Social benefits, residence permits and more ….
The Energy Infrastructure of the 21st century
IMMA Framework Behavioural change in mobility
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Sector, Firm Size and ICT investments
Blame the youth? The changing professional ideology of the social worker Steven Brandt Preconference TiSSA 2017 Social Work as a Space for Dialogue, Diversity.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Master Advanced Nursing Practice
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Van Zorgleerling tot doorstroommaster Ontwikkelingen in het Hoger Onderwijs Robert Wagenaar Directeur Onderwijsinstituut Faculteit der Letteren.
Risk management in external safety
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Take home messages Zoals het danbij zijn canon hoort hebben we als OR natuurlijk uitgebreid gedelibreerd over wat Nu wel en niet een canon moest zijn.
Participatory Action Research
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
how to create an Optimal Classroom Experience
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
INNOVATIE IN BEHANDELINGSMETHODEN:
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Towards and Africa Europe Partnership
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Mixed-Signal Design Engineer
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Fred Langeweg Deputy Director MNP
Radboud Beyond Borders 2018
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
MANAGEMENT, SOCIETY & TECHNOLOGY
Moving Minds DNA.
Al doende leren we! Hans de Bruin Margot Tempelman 16 mei 2017
Transcript van de presentatie:

New mastercourse Delta Development Start: September 2018; pilotgroup February 2018 Cooperation 3 universities of applied sciences: HZ, HR (Rotterdam) and VHL (Velp, near Arnhem): Joint degree 90 EC (1 ½ years) Master of science (MSc) In English

Profile mastercourse To get profound knowledge of the Delta watersystem by working 1 ½ years in the different parts and subsystems of the Delta (coast, river and city) To work with the newest insights and methods in Delta technology, design and governance by joining the researchprogrammes of the 3 universities of applied sciences To have innovative teachingmethods (blendid learning) and a thorough competenceprofile, with reviews by Deltaprofessionals, researchers and lecturers To obtain 21st century skills, to be prepared for tomorrows society. To shape the future work field and society

Expertise participating universities Rotterdam Transition to a sustainable port Pillars: planning and urbanism, infrastructure and mobility, watermanagement Vlissingen Transition to a safe, resilient and economically viable Delta Pillars: watertechnology, building with nature, aquaculture, deltamanagement Velp Transition to a sustainable riversystem Pillars: dealing with risks, governance, multilayersafety, dykes Together they cover the whole range of problems in Delta areas and coastal zones

Competences Central theme: Transitions of delta’s: from large scale control to a sustainable agile approach 3 types of competences Transition-competences dealing with complexity and uncertainty, systemthinking, innovative capacity, cooperation in transdisciplinary teams Knowledge competences: knowledge of deltasystems Competences of the projectcycle problemdefinition, design, realisation, monitoring/maintenance

Framework: Delta Approach

Living labs As a form of international education, research & collaboration a living lab is a research environment, often operating in a territorial context (e.g. city, agglomeration, region), in which research and innovation take place simultaneously, based on the principles of co- creation and participatory design. Students, companies, governments, designers, researchers and users innovate together (quadruple helix).

Living labs Characteristics of working and learning in a living lab Werkt vanuit een maatschappelijke vraag- of doelstelling; Zorgt voor participatie en adequate, breed gedragen vraagarticulatie; Is een plaats waar groepsleren, co-creatie, innoveren, valoriseren met stakeholders en studenten plaatsvindt; Zorgt voor het verbinden van onderzoek met het curriculum, het beroepenveld en de maatschappij; Is multi- of interdisciplinair van opzet; Wordt naast projectfinanciering ook mogelijk gemaakt door benutting van eerste geldstromen uit het onderwijs; Is een vorm waarin de HZ aan maatschappelijke vernieuwing doet; Biedt garantie voor langjarige verankering van samenwerkingen; Biedt verdieping én verbreding bij het opleiden van de T-shape professional.

Examples of living labs Merwe- en Vierhavens in Rotterdam Zelfredzaamheid eiland Dordrecht (meerlaagse veiligheid) Science in Residence Veere Innovatiezone Westvoorne Resilience Surabaya Transboundary Rhine River Better Wetter (NO-Friesland)  

Moving along in the Delta area Students stay half a year at each of the three universities and obtain a joint degree Competences and approach make the coherence and connection between the three places Two startingmoments each year: February and September

Which students? Students following a BA (90 EC) HBO Bachelorstudents van HR, VHL en HZ Students from other HBO en WO bachelorstudies Students from abroad Professionals (60 EC) In 2 years with a minimum of 3 years relevant workexperience

Unique Extremely relevant, topical and worldwide issues Cooperation 3 universities of applied sciences Education and research with researchgroups in living labs After completion of the study: graduates contribute to the sustainabe transition of Delta areas and they will be ambassadors of the (Dutch) watersector!