Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Word 2003 Tips en trucs Door Johan Lammers.
Advertisements

Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Httpd.conf Aanpassen van het Apache 2 configuratiebestand om mod_rewrite via.htaccess toe te staan.
DIA-OPMAAK (1) Dia-indeling H van Breugel A van der Coelen.
Databases via internet
Maak zonder weerstand je proefwerk natuurkunde!
PROS2 Les 11 Programmeren en Software Engineering 2.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Instructie Programmeren Debuggen 5JJ70. Debuggen: Wat is het probleem Je programma compileert, maar werkt niet zoals verwacht, wat nu? Vraag je af: wat.
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Codetuts Academy Les 2 Module 2a Php Fundamentals 1.
Office 2010 Word 2010 Algemeen. Het lint: tabbladen, groepen en opdrachten 1. Tabbladen. Langs de bovenkant bevinden zich acht basistabbladen. Elk tabblad.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Kennismaking met programmeren
Programmeren met Reeksen
Training: Cliëntsessies
Webinar voor ambassadeurs
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Kennismaking met programmeren
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Kennismaking met programmeren
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
Training: Cliëntsessies
De grafiekgenerator.
Grafiek Generator Monitor de Bibliotheek op school
Small Basic Console deel 2
Hoe maak je een eyecatcher
Leren programmeren met Scratch
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES Variabelen Door Droids Robotics © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Doelstellingen Leer over verschillende types variabelen Leer hoe je een variabele moet lezen en schrijven Dit gebruik je: gegevens verbindingen, kleurensensor, weergeef blokken, wachtblokken © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Extra hulpmiddel: tekst weergeven met gegevenverbinding Tekst om weergegeven te worden Klik om ingevoegd te kiezen Tekst invoegen Scherm leegmaken Start kolom weergave Startregel weergave Zwart of witte tekst Tekst grootte 0 – klein lettertype 1 – klein vet lettertype 2 – groot lettertype © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Variabele Wat is een variabele? antw. In een variabele sla je een waarde op, zodat je die later in je programma kunt gebruiken. Denk aan het als een notitieblok of een doos waarin een waarde voor je zit. Je kunt een variabele een zelf gekozen naam geven. Je kunt de volgende type variabele definiëren: Numeriek (Houd een nummer vast) Logisch (Waar of niet waar) Tekst (Bevat regels tekst… “Hello World”) Numerieke reeks (Bevat een set van nummer… 1,2,3,10,55) Logische reeks (Bevat een set van logica … True, True, False) Ze kunnen zowel gebruikt worden als input of output, je kunt dus…..of… Schrijven – Stop een waarde in een variabele Lezen – Haal de waarde die er als laatste in gestopt is uit de variabele. © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Waarom variabelen? Variabelen zijn een makkelijke manier om gegevens over te dragen in je programma zonder veel gegevens verbindingen. Je kunt variabelen ook gebruiken om een waarde naar een mijn blok over te zetten zonder een input. (eg. Een variabele voor de wielgroote in bewegen in inches – Je wilt hier waarschijnlijk geen input gebruiken omdat de waarde zelden veranderd. Je wilt de waarde misschien ook op een andere plek gebruiken en het maar op een plek hoeven te veranderen.) Reeks variabelen kunnen meerdere data items opslaan zonder dat een er gegevensverbindingen of variabelen nodig zijn. Te veel gegevens verbindingen of variabelen maken je code rommelig © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Variabele blok Numeriek Logisch Tekst Schrijven (Inputs) wijst naar boven Lezen (Outputs) wijst naar beneden Gebruik de bovenstaande aanwijzing om te bepalen of je een waarde kunt schrijven of lezen en of het type variabele numeriek, logisch of tekst is. Read Numeric Write Numeric Read Text Write Text Read Logic Write Logic TIP: Je kunt het type variabele links onderin het variabele blok aanpassen. Als je logische data op het scherm weergeeft, zie je een 1 voor waar en een 0 voor niet waar. © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Uitgangen van verschillende typen variabelen Kun je raden wat elk van deze doen? Schrijf naar de variabele Hier laten we de waarde van de variabele op het scherm zien. Numerieke variabele: Dit laat 10 op het scherm zien Logische variabele: Dit laat 0 op het scherm zien Tekst variabelen: Dit laat de tekst Hello op het scherm zien © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Opdracht Opdracht 1: Opdracht 2: Kun je een programma maken dat het aantal keren dat je op de omhoog knop drukt weergeeft? Opdracht 2: Kun je een programma schrijven dat het aantal zwarte lijnen telt die je passeert? Opdracht 2 Einde START © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Opdracht 1: Tel het drukken © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Oplossing opdacht 2: Tel de lijnen © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Volgende stappen Wij gebruiken variabelen in de volgende lessen: Geavanceerd: Menu systeem Geavanceerd: Synchronisatie parallelle balken © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015

Credits Deze les is gemaakt door Sanjay en Arvind Seshan van Droids Robotics. team@droidsrobotics.org Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © 2015 EV3Lessons.com, Last edit 5/26/2015