PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
MMBase architecture & its management A proposal (based on the Kennisnet architecture) March 2006 Nadia Poulou.
Paragraph  People wanted to avoid war in the future.  League of Nations (1919) had failed.  In 1945: 2 nd try: United Nations.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Master in de Meertalige Professionele Communicatie Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock 3 1 Open University.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Naam presentator Functie presentator Naam presentator Functie presentator Regionale workshop Spice 3 in samenwerking met Deltalinqs 2 april 2014 Rotterdam.
‘ Weg met de student ‘ Weg met de student Rene F.W. Diekstra.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Erasmus Universiteit Rotterdam Het bereik van de compliance functie Inleiding Kernvraag Relevantie Context/ ‘setting the scene’ Voorgestelde aanpak en.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
MAKING A BAND.
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
Participatory Action Research
Leefbaar loon en investeerders
how to create an Optimal Classroom Experience
Who knows something about scenarioplanning?
Gepersonaliseerd Leren & Excellentietrajecten
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK Bespreken met elkaar en dan met mij de ‘vragen vooraf’ (volgende sheet). Inloggen site Engels, hoofdstuk 6 reader, maar niet artikel Australië (huiswerk) en scoresheet Dochy. Bespreken vragen sheet 3: Maak een zinvolle opdracht voor groepswerk inclusief protocol / instructies / beoordelingsblad voor groepswerk bijvoorbeeld voor voorbereiden buitenlandreis, werken aan webquest etc. Huiswerk: artikel Australië in hoofdstuk zes (eventueel zelf printen dus). Formuleer vragen.

Vragen Vooraf Wat maakt het beoordelen van groepswerk anders? Waarom verdient het beoordelen van toetswerk juist nu meer aandacht? Welke voorwaarden voor succesvol groepswerk? Welke nadelen kunnen er kleven aan groepswerk, ook al is het goed voorbereid? Welke positieve invloeden kan groepswerk hebben op individuele studenten? Waarom is er juist bij groepswerk het gevaar van ‘te veel en te vaak’? Zelf kiezen van groepsleden? Ben je het daarmee eens?

Vragen reader Inleiding: wie kent er nog meer / andere problemen bij het laten doen en het beoordelen van groepswerk dan die hier genoemd staan? Tips: welke vind je nuttig, welke niet? Welke manieren om te komen tot een individueel cijfer zou jij kiezen, welke niet. Waarom? Welke manieren om meeliften te voorkomen zou jij kiezen, welke niet. Waarom?

Assessing group work Group work, under proper conditions, encourages peer learning and peer support and many studies validate the efficacy of peer learning. Under less than ideal conditions, group work can become the vehicle for acrimony, conflict and freeloading. It may also impose a host of unexpected stresses on, for example, students with overcrowded schedules living long distances from the University. (University of Wollongong assessment policy, 2002)

Three good reasons for group learning 1. Peer learning can improve the overall quality of student learning 2. Group work can help develop specific generic skills sought by employers 3. Group work may reduce the workload involved in assessing, grading and providing feedback to students

Common issues and concerns Lack of perceived relevance, lack of clear objectives Inequity of contribution Overuse

Designing group activities that work Is there a best model for group work? Probably not, for the ‘best’ model depends much on the context. Planning considerations ... 1. Determining group membership 2. Establishing the roles and responsibilities of group members 3. Scheduling group meetings 4. Defining group processes and procedures

Weighing-up the options for group assessment Getting the assessment right is critical. Decisions need to be focussed around four factors: 1) whether what is to be assessed is the product of the group work, the process of the group work, or both (and if the latter, what proportion of each) 2) what criteria will be used to assess the aspect(s) of group work of interest (and who will determine this criteria - lecturer, students or both) 3) who will apply the assessment criteria and determine marks (lecturer, students – peer and/or self assessment or a combination) 4) how will marks be distributed (shared group mark, group average, individually, combination)

Vragen Australisch artikel: Wat zijn de vier kernvragen bij het assessen / beoordelen van groepswerk? Wat is het gevaar bij het alleen beoordelen van het product? Kan je minstens 1 echt relevant element toevoegen aan de lijst van criteria op pagina 6? Welke van de voorgestelde scenario’s heeft jouw voorkeur? Waarom? Welke van de voorgestelde scenario’s is wat jou betreft onwerkbaar? Waarom?